Alleen maar S70!
Geplaatst: 19.10.2016 - 09:56
Ik ben over mijn huidige S70 zo tevreden dat mijn vrouw en ik hebben besloten, zou de Volvo ooit ‘economisch total loss’ raken, we op zoek gaan naar een ‘nieuwe’ S70! Nu zie ik eentje uit 1997 langskomen die, verifieerbaar, 31000 km. op de klok heeft. NIEUW dus.
Nu ben ik me ervan bewust dat het toch een auto is van 20 jaar oud, en dat komt nog niet echt in de prijs tot uitdrukking: €10.000 is toch echt te veel. Verder zijn rubberdelen natuurlijk ook 20 jaar oud. Maar welk risico loop ik met het motorgedeelte bij een auto die zo weinig (dus korte ritten) gedraaid heeft? Ik denk dan vooral aan gumachtige residuen in het inspuitsysteem, het zgn. ‘vergummen’. Verder zal de onderdelenpositie bij de dealer er in de komende jaren ook niet op vooruitgaan. Maar ja, i.t.t. de nieuwe modellen is dit wel een vijfcilinder waar ik nog zelf aan kan sleutelen.
Wie deelt mijn argwaan m.b.t. afzetting aan de benzinekant?
Nu ben ik me ervan bewust dat het toch een auto is van 20 jaar oud, en dat komt nog niet echt in de prijs tot uitdrukking: €10.000 is toch echt te veel. Verder zijn rubberdelen natuurlijk ook 20 jaar oud. Maar welk risico loop ik met het motorgedeelte bij een auto die zo weinig (dus korte ritten) gedraaid heeft? Ik denk dan vooral aan gumachtige residuen in het inspuitsysteem, het zgn. ‘vergummen’. Verder zal de onderdelenpositie bij de dealer er in de komende jaren ook niet op vooruitgaan. Maar ja, i.t.t. de nieuwe modellen is dit wel een vijfcilinder waar ik nog zelf aan kan sleutelen.
Wie deelt mijn argwaan m.b.t. afzetting aan de benzinekant?