Vervanging SC-816

In deze rubriek alle vragen en opmerkingen die met beeld en geluid te maken hebben voor alle modellen.
Plaats reactie
Gert.
1st Gear member

Volgende week hoop ik de eigenaar te zijn van een S70.
Met de garage wil ik graag regelen dat de radio vervangen wordt. De SC bewaar ik. Ik hecht aan origineel maar de radio wil ik updaten omdat ik voor het werk handsfree wil kunnen bellen. Ook ga ik DAB+ de laatste jaren steeds meer waarderen. Enfin, voor de update heb ik een paar vraagjes aan jullie.
Volgens mij zit er nu een SC-816 in . Zie foto.
Afbeelding

Vragen:
1 Formaat
Voor de S70 classic tot zo rond de 2000 zie ik geen inbouwpanelen. Klopt het dat het formaat 2xDIN is? M.a.w. is met een 2xDIN radio de SC-816 eenvoudig te vervangen(of wellicht met een universeel paneeltje) ?
2 Antenne Dab+
In de E36 maakte ik voor DAB+ gebruik van een raamantenne. Dat ging prima. In de C5 werkte een raamantennen juist helemaal niet (schijnt te maken te hebben met het soort warmtewerend glas). Ik gebruikte in de C5 een splitter. Dat werkte prima. Een aparte DAB antenne doe ik liever niet. Iemand tips of ervaringen?
3 Speakers
In de hoedenplank zitten geen speakers. Tips voor goede en redelijke betaalbare speakers?
Zit de bedrading voor de achterspeakers er trouwens al standaard in?
Laatst gewijzigd door Gert. op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Gert.
1st Gear member

Vraag 1.
Na wat zoekwerk de volgende info gevonden. Zie de link hieronder. Kan ik hieruit concluderen dat het met een beetje knip en plakwerk moet lukken?
http://volvospeed.com/install_performan ... stall.html
VolvoTech
7th Gear member
Contacteer:

Alles kan, met dremel in de achterzak , een goede soldeerbout en krimkous en de nodige stekkertjes ben je er.
Creating Solutions for Volvo's!
www.volvotech.eu
www.facebook.com/volvotech

Commerciele/Technische vragen uiteluitend naar [mail=info@volvotech.eu]info@volvotech.eu[/mail] aub!
Prive zaken mogen natuurlijk per PM.
Gert.
1st Gear member

VolvoTech schreef: Alles kan, met dremel in de achterzak , een goede soldeerbout en krimkous en de nodige stekkertjes ben je er.
Dank je. Misschien ook ervaring met Dab+ in de Volvo 70 classic? Raamantenne, splitter of aparte antenne?
VolvoTech
7th Gear member
Contacteer:

Dakangenne is zo'n beetje enige wat nog goed weekt in NL...
Creating Solutions for Volvo's!
www.volvotech.eu
www.facebook.com/volvotech

Commerciele/Technische vragen uiteluitend naar [mail=info@volvotech.eu]info@volvotech.eu[/mail] aub!
Prive zaken mogen natuurlijk per PM.
Lepeltje
1st Gear member

Heb zelf ook dab+ in mijn s70 zitten en de raamantenne gebruikt, dit werkt erg goed. In Noord Holland waar ik woon, in Zuid Holland waar ik wel eens kom voor de zaak geen problemen en laatst met de meeting in Elst ook het hele stuk vanuit Hoorn geen enkele onderbreking gehad in ontvangst. Alleen in de oudere tunnels valt net als fm de ontvangst weg, maar pakt snel weer op na de tunnel.
Een 2 din radio past zo zonder problemen in het gat (was bij mijn Focus wel anders, passtukken moeten gebruiken)
´s morgens voor de koffie niet zeuren!!

Volvo S70 170 pk automaat comfort exclusive line 1997 ´´mooie rooie´´
Gert.
1st Gear member

Dank lepeltje. Hier kan ik wat mee. Toevallig zit bij mij een kleine fm antenne op het dak en dat wil met een splinter nog wel eens lukken. Bij mijn C5 gaat dat ook prima. Dat is de meest makkelijke en mooie oplossing. Lukt dat niet dat ga ik de raamanttenne proberen.
vankol
4th Gear member

Gert. schreef: Dank lepeltje. Hier kan ik wat mee. Toevallig zit bij mij een kleine fm antenne op het dak en dat wil met een splinter nog wel eens lukken. Bij mijn C5 gaat dat ook prima. Dat is de meest makkelijke en mooie oplossing. Lukt dat niet dat ga ik de raamanttenne proberen.
Dit kan ook en ligt bij mij onder het achterraam in het midden (geen coating glas) perfecte ontvangst.
Had ook eens een vaste buiten antenne maar deze doet er niet voor onder, mits je hem maar juist plaatst.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
VOLVO S60 D3 2011 GT V40 T2 Nordic+ 2016
Gert.
1st Gear member

Hé, die ken ik niet. Goed om te weten. Ligt ie op de hoedenplank tegen het glas aan? Heb je een link of een naam van het product? Versterking via de radio?
Gert.
1st Gear member

Radio type klopt trouwens niet. Moet zijn: sc805 en NIET sc 816. Als ik foto's van beide radio's zie dan zie ik trouwens geen enkel verschil...
Gert.
1st Gear member

Gelukt :D

Antwoord op mijn vragen:
1 Formaat:
Dubbel DIN past perfect. Zie foto. Alleen 2 kleine ribbeltjes in de opening weghalen.
Voor de bekabeling een Volvo-ISO adapter aangesloten.
2 Antenne Dab+:
Radio aangesloten via een splitter op bestaande uitschuifbare spriet. DAB+ werkt prima op de oude spriet antenne. Gelukkig geen raam- of speciale DAB antenne nodig.
3 Speakers:
Bekabeling voor de speakers (16,5cm) is bij de hoedenplank standaard aanwezig. Wel speciaal opzetstuk nodig en kabel adaptertjes.

Afbeelding[/URL]
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen A-V-N”