Hallo,
Ik heb een mooie volvo 460 gekocht uit 1995. Het is een 2 liter uitvoering
met alles erop en eraan. De auto is echt heel goed en rijd echt super, er is alleen soms een probleem. Het is soms moeilijk hem vanuit stilstand in zijn 1 te krijgen. Het is dan alsof ik ernaast zit en hij net niet in de gleuf wil vallen. De rest van de versnellingen gaan altijd soepel! Na een paar keer heen en weer halen van de pook gat het dan weer wel. Heeft iemand hier een oplossing voor????
Alvast bedankt, Sander
Moeilijk in zijn 1 zetten
- Knots
- 3rd Gear member
- Berichten: 274
- Lid geworden op: 01.07.2006 - 13:44
Mijn vader had een 440 (95) en die had dat ook en mijn zwager had een 460 (93) en die had dat ook.
Lijkt mij een simpel Volvo kwaaltje.
Met m'n automaat heb ik nergens last van..
Lijkt mij een simpel Volvo kwaaltje.
Met m'n automaat heb ik nergens last van..
Greetz, Marcel.
My Ride: Volvo 460 2.0i sport-line automaat '95 Green Metallic
My Ride: Volvo 460 2.0i sport-line automaat '95 Green Metallic
- Adri
- 2nd Gear member
- Berichten: 55
- Lid geworden op: 09.10.2005 - 21:26
- Locatie: Amersfoort
Het schijnt inderdaad vaker voor te komen. Ik heb het zelf ook gehad, maar bij mij lag de oorzaak in een losse motorsteun, waardoor de boel wat scheef zat.
Een oplossing kan zijn het vervangen van de schakelstangbusjes. Schijnt vrij simpel en goedkoop te zijn. Er staat hier op het forum wel wat over. De S40 / V40 schijnt er ook wel eens last van te hebben.
Suc6 ermee
Adri
Een oplossing kan zijn het vervangen van de schakelstangbusjes. Schijnt vrij simpel en goedkoop te zijn. Er staat hier op het forum wel wat over. De S40 / V40 schijnt er ook wel eens last van te hebben.
Suc6 ermee
Adri
440 1.9TD
850 GLT 2.5 20V automaat
850 GLT 2.5 20V automaat
- marsm104
- 5th Gear member
- Berichten: 1168
- Lid geworden op: 30.05.2006 - 18:35
- Locatie: Harderwijk
- Contacteer:
Ik heb het probleem ook met de 2e versnelling. Kom je op een rotonde aan rijden, wil je terugschakelen, 'krrrrr' :S
Groeten, Rick Marsman

Volvo S40 diesel 102pk Volvo 850 T5 1994

Volvo S40 diesel 102pk Volvo 850 T5 1994

-
- Starter
- Berichten: 7
- Lid geworden op: 23.08.2006 - 14:34
Oke, dan zal ik de schakelstangbusjes vervangen en de boel goed inspuiten met wd 40. Hopelijk is het dan over.
-
- 5th Gear member
- Berichten: 2150
- Lid geworden op: 12.08.2006 - 16:45
ik heb het soms in zn 1, maar heel vaak in zijn achteruit. Wordt er strondziek van.
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 82
- Lid geworden op: 19.07.2006 - 16:05
- Locatie: Someren
Een andere mogelijke oorzaak is een versleten / defecte synchromeshring van de eerste versnelling. De achteruitversnelling is niet gesynchroniseerd. Even in z'n vrij de koppeling op laten komen wil wel eens helpen. Tanden van tandwielen verdraaien hierdoor ten opzichte van elkaar waardoor ze wel in elkaar willen grijpen.
-
- 4th Gear member
- Berichten: 615
- Lid geworden op: 29.06.2006 - 18:44
- Locatie: Alphen aan den Rijn
Weer een andere mogelijke oorzaak is dat je bakolie (versnellingsbak) gewoon vervangen moet worden! Dit is dus andere olie dan degene die je er normaal in gooit
(volgensmij .. toch?)

1995 Volvo 440 Turbo RICA TROLVO 440_GL
-
- 5th Gear member
- Berichten: 2150
- Lid geworden op: 12.08.2006 - 16:45
Precies hetzelfde probleem, volgende week gaat er nieuwe olie in. Ben benieuwd. Als dat niet mag helpen moet ik er maar mee leven, geen zin in dure reparaties meer aan die bak.
Volvo 460 1.8 GLE 1994 (02-07)
Volvo 360 GL 2.0 1989 (04-06)
Volvo 460 1.8 Sport Line 1995 (07-09)
Volvo 240 Sedan GL 2.3 B23A 1983 (08-09)
Volvo 360 Sedan GL 2.0 B200K 1985 (09-11)
Volvo 740 Station GL Diesel D24 1986 (11-13?)
Volvo 740 Sedan GLE 2.3 B230E 131pk 1985 (09-?)
Volvo 740 Station GLE 2.3 B230E 131pk 1986 (10-?)
Volvo V70 2.4 B5244S 170pk 2000 (10-?)
Volvo 960 Sedan 2.5 24V 1994 (13-?)
Volvo 360 GL 2.0 1989 (04-06)
Volvo 460 1.8 Sport Line 1995 (07-09)
Volvo 240 Sedan GL 2.3 B23A 1983 (08-09)
Volvo 360 Sedan GL 2.0 B200K 1985 (09-11)
Volvo 740 Station GL Diesel D24 1986 (11-13?)
Volvo 740 Sedan GLE 2.3 B230E 131pk 1985 (09-?)
Volvo 740 Station GLE 2.3 B230E 131pk 1986 (10-?)
Volvo V70 2.4 B5244S 170pk 2000 (10-?)
Volvo 960 Sedan 2.5 24V 1994 (13-?)
- arjen-440
- 3rd Gear member
- Berichten: 401
- Lid geworden op: 14.08.2006 - 16:24
ik heb er een ruilbak onder van de sloop andat me eigen in de soep was gelopen...
dus er zit bij mij nieuwe olie in en ik heb het ook met de 2e versnelling
de eerste werkt perfect maar wel als je echt helemaal stil staat...
de 2e versnelling gaat altijd een beetje hakkelig op 1 of andere manier.
Dus ik weet niet of het helpt om je bakolie te vervangen...
zoeist is toch snel een geintje van €50
dus er zit bij mij nieuwe olie in en ik heb het ook met de 2e versnelling
de eerste werkt perfect maar wel als je echt helemaal stil staat...
de 2e versnelling gaat altijd een beetje hakkelig op 1 of andere manier.
Dus ik weet niet of het helpt om je bakolie te vervangen...
zoeist is toch snel een geintje van €50
-
- 5th Gear member
- Berichten: 2150
- Lid geworden op: 12.08.2006 - 16:45
16 euro om precies te zijn, 2 flessen a 7,95.
- Michel740Turbo
- 5th Gear member
- Berichten: 1777
- Lid geworden op: 23.06.2005 - 10:31
- Locatie: Brecht
- Contacteer:
Ik zou ook checken of je koppelijkng goed afgesteld is , als deze niet goed vrij komt dus te kort ontkoppelt wordt komt de versnellingsbak niet goed vrij gevolg moeilijk in de 1ste of achteruit te krijgen (waarom heb ik er geen last van in de andere versnellingen? dit komt om dat de bak dan al in beweging is.)
- Volvo C30 D2 driv-e R-design 08-2011
- Ford Focus C-Max 1.6tDci 05-2004 For Sale
- Volvo 740 2.0i TIC (B200ET) 1986 RIP'10
- Volvo 440 1.8i NordicSportline 1994 RIP'07
- Ford Focus C-Max 1.6tDci 05-2004 For Sale
- Volvo 740 2.0i TIC (B200ET) 1986 RIP'10
- Volvo 440 1.8i NordicSportline 1994 RIP'07
- sebaswijk
- 2nd Gear member
- Berichten: 98
- Lid geworden op: 22.05.2005 - 15:46
- Locatie: GIETEN (DRENTHE)
- Contacteer:
heey
jah het is een volvo kwaal mijn 1e was 440 1,7 turbo van 1991 die ging ook heel moeilijk in zijn 1 en 2e volvo van 1992 1,7 DL ging moeilijk in zijn 2
en nu de 3e volvo van 1994 turbo diesel (afgelopen zaterdag gekocht) gaat ook soms moeilijk in zijn 1 toch nog nieuwe koppelingsplaten en drukgroep en kabel vernieuwd begin dit jaar ook nog nieuwe versnellingsbak eronder gekomen.
het is een gewonlijke volvo kwaaltje
groeten
sebastiaan
altijd fluitend naar je werk met je turbo erop

jah het is een volvo kwaal mijn 1e was 440 1,7 turbo van 1991 die ging ook heel moeilijk in zijn 1 en 2e volvo van 1992 1,7 DL ging moeilijk in zijn 2
en nu de 3e volvo van 1994 turbo diesel (afgelopen zaterdag gekocht) gaat ook soms moeilijk in zijn 1 toch nog nieuwe koppelingsplaten en drukgroep en kabel vernieuwd begin dit jaar ook nog nieuwe versnellingsbak eronder gekomen.
het is een gewonlijke volvo kwaaltje


groeten
sebastiaan
altijd fluitend naar je werk met je turbo erop


- John440
- 2nd Gear member
- Berichten: 56
- Lid geworden op: 01.10.2006 - 13:38
Wat ook wel eens wil helpen (athans bij mijn 440) is de koppeling heel even op laten komen en dan weer intrappe. Maar zoals velen al zeggen.. Het is een kwaatje van de 440.. Maar die van mij rijd er niet minder om



--Volvo 440 GL 1.8i--
Kleur: Rood
15"; Borbet LM
Sportdemper
600w Boschmann audio achter
300w Boschman audio voor
Kleur: Rood
15"; Borbet LM
Sportdemper
600w Boschmann audio achter
300w Boschman audio voor
- Oceanracer
- Geartronic member
- Berichten: 22959
- Lid geworden op: 06.07.2006 - 12:26
- Locatie: Groningen
Andere mogelijkheid is eerst in de 2e schakelen, alvorens naar 1 te schakelen. Sowieso 1 alleen in schakelen al je helemaal stilstaat. Is bij alle auto's beter voor de bak en je synchromessen...
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race