2 dashboardlampjes knipperen soms mee

Voor kenners: de "Roffel"
Plaats reactie
xgeering
2nd Gear member

Bij mijn V70 Classic valt het me soms op dat er in het dashbard lampjes meeknipperen waar dat niet hoort. Soms als ik mijn richtingaanwijzer naar links aanzet knippert het oranje lampjes dat storing in de verlichting aangeeft (volgens mij tweede lampje links) mee, maar dit is niet altijd zo. Als het wel gebeurt gaat hij wel uit zodra ik op de rem trap. Is dit een massa-probleempje? Bij gebruik van de richtingaanwijzer naar rechts doet dit euvel zich nooit voor; de richtingaanwijzers zelf aan de buitenzijde van de auto werken overigens allemaal wel gewoon, de rest van alle verlichting trouwens ook.

Wanneer ik een aanhanger achter de auto heb dan van valt me op dat bij gebruik van de richtingaanwijzers, zowel links als rechts, in het dashboard het groene lampje van de alarmverlichting meeknippert. Dit is altijd zo geweest, maar ik vraag me af of dat wel zo hoort. De richtingaanwijzers aan de buitenzijde van de auto en van de aanhanger werken wel gewoon evenals de rest van alle verlichting. Hoort dit lampje mee te knipperen of........

Ik hoor/zie/lees het graag.
Als je niet tevreden kunt zijn met wat je hebt, wat doet je dan geloven dat je wel gelukkig zult zijn met meer?

I have a roof over my head, running water from the tap and I can have a hot meal every day.....therefor I consider myself a very lucky man !
haasje
4th Gear member

Eerste deel van je probleem klinkt inderdaad als een massaprobleem.

Wat betreft het extra lampje als je aanhanger aangesloten is, dit is waarom dit lampje in je dashboard zit, om te kunnen zien dat je richtingaanwijzer op de aanhanger werkt (staat ook in de handleiding)
volvo 460 1.8i '96
volvo 850 2.5 20v '95
volvo S70 2.5 10v '97
Volvo S80 2.4 170pk '00
Hans oet Twent
8th Gear member

Het knipperen van een lampje bij aangekoppelde aanhanger ten teken dat alles naar behoren werkt zat in de V70N ook. Echter de V70NN die heeft deze optie dan weer niet.
“Carpe Diem”
XC60 T8 Twin Engine R-Design My’20 een onbegrensd 2e HANSje met “senioren instap”
Onderweg; C70 T5 Tourer My"12 een onbegrensd 2e HANSje een 'Empty Nest Volvo'
'Voorlop(er)(ig)' een 308 GT SW bj'24 voorzien van een halve 6 pitter.
MGB GT BRG Classic Rally Car 1969 > FOR SALE!!!!!!
Exit: V70 D5 / V70 D4 / V70 2.5 / V90 D4 / V90 D4 / V70 D4 / V60 T6 recharge
mga1600
6th Gear member

Hans oet Twent schreef: Het knipperen van een lampje bij aangekoppelde aanhanger ten teken dat alles naar behoren werkt zat in de V70N ook. Echter de V70NN die heeft deze optie dan weer niet.
......maar je krijgt als bonus wel allerlei extra informatie op de display, althans In mijn XC60 wel: "knipperlicht links van aanhanger defect" bijvoorbeeld, en ook "aanhanger aangesloten, CTA uitgeschakeld".
XC60 T6 Ultimate Dark my24
Hans oet Twent
8th Gear member

mga1600 schreef:
Hans oet Twent schreef: Het knipperen van een lampje bij aangekoppelde aanhanger ten teken dat alles naar behoren werkt zat in de V70N ook. Echter de V70NN die heeft deze optie dan weer niet.
......maar je krijgt als bonus wel allerlei extra informatie op de display, althans In mijn XC60 wel: "knipperlicht links van aanhanger defect" bijvoorbeeld, en ook "aanhanger aangesloten, CTA uitgeschakeld".
Hmmm ik heb maar een 'instappertje' met een eenvoudig klokkenspel dus wellicht zit het daarin en dat de digitale klokkenspellen dat wel hebben......
“Carpe Diem”
XC60 T8 Twin Engine R-Design My’20 een onbegrensd 2e HANSje met “senioren instap”
Onderweg; C70 T5 Tourer My"12 een onbegrensd 2e HANSje een 'Empty Nest Volvo'
'Voorlop(er)(ig)' een 308 GT SW bj'24 voorzien van een halve 6 pitter.
MGB GT BRG Classic Rally Car 1969 > FOR SALE!!!!!!
Exit: V70 D5 / V70 D4 / V70 2.5 / V90 D4 / V90 D4 / V70 D4 / V60 T6 recharge
xgeering
2nd Gear member

haasje schreef: Eerste deel van je probleem klinkt inderdaad als een massaprobleem.

Wat betreft het extra lampje als je aanhanger aangesloten is, dit is waarom dit lampje in je dashboard zit, om te kunnen zien dat je richtingaanwijzer op de aanhanger werkt (staat ook in de handleiding)
Dank voor je reactie. Wat betreft dat extra dashboardlampje voor als de aanhanger erachter hangt, ik vermoedde al wel zoiets maar ik ben nu eenmaal niet zo goed in handleidingen lezen; iets met geduld of zoiets :-)
Laatst gewijzigd door xgeering op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Als je niet tevreden kunt zijn met wat je hebt, wat doet je dan geloven dat je wel gelukkig zult zijn met meer?

I have a roof over my head, running water from the tap and I can have a hot meal every day.....therefor I consider myself a very lucky man !
Plaats reactie

Terug naar “De 850 - S70 - C70 - V70 en V70XC Classic”