Van Finnik had ik nog nooit gehoord. Finnik noemt zich overigens
De Autoriteit
Tja, het zal wel maar eerlijk gezegd om jezelf nu zo te kwalificeren terwijl je heel veel (alle?) gegevens/info van andere bronnen betrekt ....... (RDW, VWE, Autotrust, Autozine, Autotelex)
OK dan,
De Autoriteit op het gebied van het verzamelen/bijeen sprokkelen van data

In ieder geval worden in het
Finnik Autorapport de bronnen vermeld. (Konden ze vast niet onderuit komen!)
Hoe dan ook, toch maar eens gekeken wat er te melden viel over mijn V40 D2 Kinetic.
Bijna alles correct echter:
- 2 hele pk's in de mist n.l. 113 vs 115.
- Type voertuig (Alles van stationwagen tot hatchback tot cabriolet): Hatchback en dat is correct maar dan moet je wel beter tellen want:
Aantal deuren (Aantal deuren waarbij de klep van een kofferbak niet meetelt,
maar wel de achterklep bij een stationwagon of hatchback) 4 ??
Het rapport roept bij mij ook wel vragen op.
Volgens Autozine:
+ Plus
- prima prestaties,
beschaafd verbruik
- Min
D2 leent zich niet goed voor zuinige rijstijl
Ik kan dit niet helemaal goed met elkaar rijmen ......
Volgens Autotrust onder
Meest voorkomende reparaties:
Airconditioning: 3x thumb down
Onderstel en aandrijving: 1x thumb down,
Brandstofsysteem: 1x thumb down,
Remsysteem, verwarming en koelsysteem, elektrische onderdelen, motor, versnellingsbak : 2 of 3x thumb up
Het gaat mij uiteraard om de thumbs down. En alhoewel ik in diverse internetbronnen heb gelezen dat de versnellingsbak nogal gevoelig zou zijn voor lekkages en vaak gecontroleerd zou moeten worden, wordt dat door dit rapport min of meer ontkracht. Juist of onjuist?
Als kersverse D2 rijder ben ik zéér geïnteresseerd in de bevindingen van andere, doorwinterde, D2 rijders! Mogen ook "bijtellers" zijn . .....
Rob
MINI John Cooper Works ; Land Rover Defender Td5 110 HT ; Jaguar XK Coupé 4.2 V8 (staat volledig gepreserveerd in opslag) ; Iseki Landhope 165 trekkertje ; Motor: Harley Davidson Heritage Softail ; Toy for boys: Yamaha XT1200ZE.