TDV8 ook in de XC90?
Geplaatst: 23.08.2006 - 21:42
Wanneer wordt 'ie in een XC90 gelepeld??
Dit lijkt me nou net wat. Gewoon 50% aan pk's extra, prima koppel, dus blazen maar...
Kunnen we Volvo niet een handje helpen? Ze hebben immers op klantadvies ook de XC90 Sport ontwikkeld.
TDV8 nu ook voor Range Rover Sport
De langverwachte V8 diesel wordt eind dit jaar in de Range Rover Sport leverbaar.
Met een vermogen van 272 pk en een koppel van 640 Nm levert de Range Rover Sport prima prestaties. Zo duurt de sprint van 0 naar 100 km/h met twinturbodiesel 9,2 seconden en waar de ´grote´ Range Rover TDV8 op 200 begrensd is mag de Sport TDV8 doorrazen tot 209. Ook deze topsnelheid wordt door de elektronica bepaald. Het verbruik bedraagt gemiddeld 1 liter diesel op 9,0 kilometer. Als TDV8 kan de Sport beter concurreren met de dieselende SUV´s van de concurrentie dan de TDV6 (190 pk en 440 Nm) die overigens naast de achtcilinder leverbaar blijft. De nieuwe sterke diesel van de Ford Motor Company is afgeleid van het V6 dieselblok en maakt bijvoorbeeld gebruik van hetzelfde Compact Graphit Iron. Net als in de gewone Range Rover wordt het blok gekoppeld aan een zestrapsautomaat van ZF.
Dit lijkt me nou net wat. Gewoon 50% aan pk's extra, prima koppel, dus blazen maar...
Kunnen we Volvo niet een handje helpen? Ze hebben immers op klantadvies ook de XC90 Sport ontwikkeld.
TDV8 nu ook voor Range Rover Sport
De langverwachte V8 diesel wordt eind dit jaar in de Range Rover Sport leverbaar.
Met een vermogen van 272 pk en een koppel van 640 Nm levert de Range Rover Sport prima prestaties. Zo duurt de sprint van 0 naar 100 km/h met twinturbodiesel 9,2 seconden en waar de ´grote´ Range Rover TDV8 op 200 begrensd is mag de Sport TDV8 doorrazen tot 209. Ook deze topsnelheid wordt door de elektronica bepaald. Het verbruik bedraagt gemiddeld 1 liter diesel op 9,0 kilometer. Als TDV8 kan de Sport beter concurreren met de dieselende SUV´s van de concurrentie dan de TDV6 (190 pk en 440 Nm) die overigens naast de achtcilinder leverbaar blijft. De nieuwe sterke diesel van de Ford Motor Company is afgeleid van het V6 dieselblok en maakt bijvoorbeeld gebruik van hetzelfde Compact Graphit Iron. Net als in de gewone Range Rover wordt het blok gekoppeld aan een zestrapsautomaat van ZF.