Ervaringen bluetooth-streamer

In deze rubriek alle vragen en opmerkingen die met beeld en geluid te maken hebben voor alle modellen.
Plaats reactie
-KJ-
5th Gear member

Wie heeft er ervaring met een bluetooth-streamer in zijn Volvo? Mijn aanstaande V40 heeft helaas geen AUX-in en dat betekent dat ik mijn DAB+-module niet meer kan gebruiken. Mijn zoektocht naar een oplossing leidde naar een bluetooth-streamer, een apparaatje dat je aansluit op een bron met bijvoorbeeld een 3,5mm jack uitgang. De streamer zet dit signaal om in een bluetooth-stream (A2DP). Ik had ergens nog zo'n ding in een la liggen (9 Euro uit China) maar deze wordt niet herkend door de Sensus in mijn S60. Vervolgens verder gezocht en uitgekomen bij een streamer van TaoTronics, type TT-BA07. Ondanks de cheap-ass merknaam staan er heel veel positieve reviews op Amazon. Voor 33 Euro de gok gewaagd maar helaas, ook deze wordt niet herkend als bluetooth-bron door de Sensus. Streamen vanaf mijn telefoon naar de Sensus werkt wel perfect. Ik heb nog een sprankje hoop dat het in de V40 wel lukt omdat daar een Sensus Connect in zit. Mogelijk is dat net weer anders.

Heeft er iemand wel een werkende streamer in gebruik in zijn Volvo? Andere oplossingen (FM-transmitter of FM-modulator) zie ik niet zitten omdat dit de kwaliteit van DAB+ teniet doet. De Dension DAB+U via USB heeft het grote nadeel dat de buffering zo'n 25 seconden duurt bij het wisselen van zender.

Ik heb geïnformeerd bij VolvoTech. Daar is men bezig met een AUX-in-achtige oplossing maar dat gaat nog even duren. Voorlopig lijkt TuneIn de enige (en misschien wel beste) oplossing....tenzij er nog andere opties zijn.
-KJ-
5th Gear member

Even dit topic weer oprakelen. Inmiddels rij ik een V40 met High Performance Audio. Ik heb nu 3 Bluetooth transmitters getest, maar helaas zonder resultaat. De Sensus herkent ze niet. Heeft iemand een oplossing?
jpwg001
6th Gear member

Zoek eens contact met volvotech op www.volvotech.eu.
2005 V70 D5 GT, Magic Blue Pearl.
2001 V70 2.4T , The Swedish King.
-KJ-
5th Gear member

Is al gebeurd, men werkt daar aan een aux-in oplossing voor de Sensus. Dat zou voor mij een oplossing zijn. Qua streaming staat er niets gepland wat in mijn situatie zou werken.
Laatst gewijzigd door -KJ- op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
BlackcurrantV70
7th Gear member

Ik snap niet goed wat een aux ingang te maken heeft met een bluetooth transmitter.

Ik gebruik in mijn XC70 een iPhone 6 via bluetooth en daarmee stream ik gewoon audio mee naar Sensus, de USB connector wordt gebruikt voor een iPod nano.
Nu:
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur

Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D
-KJ-
5th Gear member

BlackcurrantV70 schreef: Ik snap niet goed wat een aux ingang te maken heeft met een bluetooth transmitter.

Ik gebruik in mijn XC70 een iPhone 6 via bluetooth en daarmee stream ik gewoon audio mee naar Sensus, de USB connector wordt gebruikt voor een iPod nano.
Zoals in de startpost staat: ik wil het geluid van een losse DAB-module streamen naar de Sensus omdat deze geen aux-in heeft.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen A-V-N”