Altijd 2x starten door startblokkering na vervanging contactslot

Voor kenners: de "Roffel"
Plaats reactie
Geffe
Starter

Ik ben nieuw op het forum en hoop dat ik het op de juiste manier doe zo.

Mijn vraag is de volgende:
Dit weekend heb ik het contactslot van mijn V70 uit 1999 vervangen (bekende kwaal voorzover ik weet).
De auto sleutel heb ik in de "antennering" bevestigd en onder het dashboard geplakt.

Vanaf nu moet ik consequent 2x starten om de auto aan de praat te krijgen doordat de benzinetoevoer geblokkeerd wordt. Eerder startte hij altijd direct!

Wie kan mij op het goede spoor zetten?
Ramon&Ramon
7th Gear member

Omdat de antennering nu 2 sleutels leest..
bernhard2
3rd Gear member

Het mooiste is om een complete set te vervangen met sleutel, antennering, immobiliser, contactslot en deurslot.
immobiliser zit aan je stuurkolom. klein zwart kastje volgens mij met een witte stekker.

Ik ben er zelf ook mee aan het kl*ten geweest, uiteindelijk een complete set uit een sloper gehaald en nu is het in orde.
Heb ook nog mijn brandstofpomp relais vervangen, deze veroorzaakte ook soortgelijke problemen.

succes
Volvo 850 R aut 1996 groen 417.000 km
Volvo V70 classic 2.5t 1997 blauw 309.000 km
Opel Senator B 3.0i 1987 grijs 127.000 km
Geffe
Starter

Bernhard en ramon bedankt voor de reacties!
@Bernhard2, als ik de complete set vervang moet ik de " nieuwe" sleutel dan ook inlezen, zoals je dat ook met de AB doet? Mij is verteld dat oude sleutel met transponder in de ring onder het dashboard plakken voldoende is. In combinatie met startblokkering lijkt toch een probleem te geven
Ramon&Ramon
7th Gear member

Geffe schreef: Bernhard en ramon bedankt voor de reacties!
@Bernhard2, als ik de complete set vervang moet ik de " nieuwe" sleutel dan ook inlezen, zoals je dat ook met de AB doet? Mij is verteld dat oude sleutel met transponder in de ring onder het dashboard plakken voldoende is. In combinatie met startblokkering lijkt toch een probleem te geven
Je zou van de sleutel waar je mee start de chip kunnen verwijderen, de transponder, dan is je probleem opgelost.
Geffe
Starter

Zojuist de chip eruit gehaald maar klacht blijft hetzelfde. Kan de stekker met kabel aan de achterzijde van het contactslot (geen idee wat ie doet) er iets mee te maken hebben.
bernhard2
3rd Gear member

Hoi Geffe,

Het is een vrij eenvoudig systeem. als je de sleutel die bij de ring hoort hier in plakt en ergens neer legt(het liefst zo ver mogelijk van de nieuwe sleutel) dan moet dit voldoende zijn. Inleren hoeft met een complete sloopset niet, hoeft alleen met nieuwe sleutels.
Wat ik ook heb geprobeerd is de bekabeling achter relais 103 los te halen en in te spuiten met contactspray. Dit is een beetje een meukklusje, maar het wil wel. misschien kun je er zelfs bij via de pedalen maar ik ben vrij groot en mijn lichaam protesteert vrij heftig in dat soort bijzondere houdingen.
Mijn v70 doet het heel sporadisch nog steeds dat je soms 2 keer moet starten...
Volvo 850 R aut 1996 groen 417.000 km
Volvo V70 classic 2.5t 1997 blauw 309.000 km
Opel Senator B 3.0i 1987 grijs 127.000 km
Plaats reactie

Terug naar “De 850 - S70 - C70 - V70 en V70XC Classic”