Meerdere malen interessante zaken gelezen op het forum, en nu maar lid geworden. Zelf heb ik een V50 (2006, edition II) 1.6D, 207.000 km. Helaas wel flink wat kosten gehad in de afgelopen jaren, nieuwe turbo, distributieriem, remklauwen achter vervangen etc. Soms krijg ik het gevoel alsof deze wagen een kat in de zak is, maar het rijcomfort is wel prettig en ach, onderhoud is een noodzakelijk kwaad....

Maar nu de vraag: ik heb H7 halogeen in de koplampen en ben niet echt te spreken over de lichtopbrengst. Het viel mij vanaf de dag van de aanschaf op. Meerdere malen is tijdens de APK het lichtbeeld bijgesteld (vreemd dat dat steeds moet?), maar de opbrengst blijft zo-zo. De glazen zijn niet dof of iets dergelijks, dus daarom ging ik op zoek naar andere lichtbronnen.
Ik kwam 2 dingen tegen: je hebt tegenwoordig H7 LED lampen, Lumileds, van een bekende fabrikant uit Eindhoven. Deze zijn voorzien van een zgn. Canbus hetgeen storingen volgens mij moet verhinderen. Maar er zijn ook H7 Xenonlampen, o.a. via pilotxenonshop te verkrijgen. Beide lampen worden door de aanbieders aangeprezen als storingsvrij. Qua lichtopbrengst evenaren ze elkaar en de prijs ontloopt elkaar ook niet veel. Ik heb wel een topic gezien op dit Forum, maar dat dateerde van 2013, en wellicht zijn er in de tussentijd nieuwe ontwikkelingen. Sommige LED lampen hebben een ventilatortje, andere hebben koelstrips. E.e.a. zou allemaal precies in de unit moeten passen.
Mijn vraag is: wat is jullie advies en wat zijn julli ervaringen met dit soort 'alternatieve' lichtsets? Storingsgevoelig? Verblindend? Foutmeldingen? Tips voor de inbouw? Ik hoor het allemaal graag!
Groeten,
Piet