Hoi,
ik sta vanavond voor het stoplicht, ineens ben ik alle spanning op mijn voertuig kwijt. Zelfs geen alarmlichten meer, dus echt alle spanning eraf.
Buurman gebeld, die sleept me naar huis, we gaan de eerste bocht door, en ineens alles weer terug, auto gestart en zelf verder gereden.
Wie heeft dit ook meegemaakt en wat was toen het probleem, ik denk aan een relais of een kabelbreuk.
Het vreemde blijft dat echt alle spanning weg was zelfs die van de alarmverlichting.
Grtz ed
Volvo V40, 1.8 uit 02-2000
Alle spanning kwijt op V 40
- Hans
- 8th Gear member
- Contacteer:
Misschien het bekende bouwjaar 2000 euvel? Anderen weten hier vast meer van.
Veni,Vidi,Nates calce concidi
Volvo V40 D2 MY2013
Volvo V40 D2 MY2013
-
- 7th Gear member
plus en min kabel vervangen
kijk eerst of de accupolen goed vast zitten!
is een bekend euvel,inderdaad!
kijk eerst of de accupolen goed vast zitten!
is een bekend euvel,inderdaad!
-
- 7th Gear member
in sommige pluskabels zit een te hoge weerstand !vervangen is de enige oplossing
kabels zijn ongeveer 45 euro per stuk,
de plus kabel vervangen is een lastig werkje.
kabels zijn ongeveer 45 euro per stuk,
de plus kabel vervangen is een lastig werkje.
-
- 2nd Gear member
ik heb vergelijkbaar probleem met mijn 440 gehad.
Maar een probleem kan natuurlijk verschillende oorzaken hebben!
In mijn geval was het het volgende: Zonder enige aankondiging viel werkelijk alles wat electrisch was weg. Geen knipperlampje voor gordel, niets meer. Na 10minuten een half uur soms een paar uur deed ie het weer. Dit gebeurde op de snelweg, in de stad, zondere herkenbare aanleiding. Maar ook als ik de auto geparkeerd had en hem kortdaarna weer nodig had. Sleutel omdraaien, niets! Geen klik van een relais te horen
Tot een keer ik de wegenwacht echt om hulp moest vragen. Die vertelde dat oude relais, kuren kunnen krijgen, en dat dat wel vaker gebeurde bij oudere autos. Een gebroken wikkeling in de spoel kan bij normale temperatuur kontakt maken, bij warm worden verbreekt het na een tijd. (Dacht zelf eerst dat een relais alleen kapot kon gaan door doorbranden).
Hij verwisselde het hoofd relais met het verlichtings relais....alles weer OK. Nieuw relais voor de verlichting gekocht. Probleem nooit meer terug gehad.
Ik kan alleen met geen mogelijkheid zeggen of dit bij je auto ook van toepassing kan zijn, maar misschien toch de poging van het kijken waard!
Maar een probleem kan natuurlijk verschillende oorzaken hebben!
In mijn geval was het het volgende: Zonder enige aankondiging viel werkelijk alles wat electrisch was weg. Geen knipperlampje voor gordel, niets meer. Na 10minuten een half uur soms een paar uur deed ie het weer. Dit gebeurde op de snelweg, in de stad, zondere herkenbare aanleiding. Maar ook als ik de auto geparkeerd had en hem kortdaarna weer nodig had. Sleutel omdraaien, niets! Geen klik van een relais te horen
Tot een keer ik de wegenwacht echt om hulp moest vragen. Die vertelde dat oude relais, kuren kunnen krijgen, en dat dat wel vaker gebeurde bij oudere autos. Een gebroken wikkeling in de spoel kan bij normale temperatuur kontakt maken, bij warm worden verbreekt het na een tijd. (Dacht zelf eerst dat een relais alleen kapot kon gaan door doorbranden).
Hij verwisselde het hoofd relais met het verlichtings relais....alles weer OK. Nieuw relais voor de verlichting gekocht. Probleem nooit meer terug gehad.
Ik kan alleen met geen mogelijkheid zeggen of dit bij je auto ook van toepassing kan zijn, maar misschien toch de poging van het kijken waard!
- General
- 3rd Gear member
- Contacteer:
Mijn S40 (phase1) is ook eens zonder enige aanwijsbare reden stilgevallen.
Bij nader onderzoek bleek de massakabel tussen het motorblok en het chassis te zijn losgeraakt. (onder het luchtfilterhuis)
Een nieuwe massa strip (5 eurootjes) heeft dit probleem verholpen.
Bij nader onderzoek bleek de massakabel tussen het motorblok en het chassis te zijn losgeraakt. (onder het luchtfilterhuis)
Een nieuwe massa strip (5 eurootjes) heeft dit probleem verholpen.

_________";Some people and performances are beyond words";________