Advies nodig: Aanschaf nieuwe V70?

Sparhawk
1st Gear member
Berichten: 16
Lid geworden op: 24.02.2010 - 22:48

Hoi allemaal,

Na 6 jaar geregistreerd te zijn, en veel meegelezen te hebben nu maar eens mijn eerste forumpost :), in de hoop op wat tips/advies

Introductie
Op dit moment rijd ik een V70 2.4T ocean race, automaat, MY 2002. Auto 6 jaar geleden gekocht met 98Dkm op de teller, en inmiddels op 232Dkm.
Grootste gedeelte van de tijd zeer zorgeloos en met veel plezier rondgereden; nu echter problemen. Half jaar geleden lekker koppakking, en na wat wikken en wegen dat laten repareren. Rib uit mijn lijf, maar ok. Toen op vakantie naar italie een ratelend geluid, en een storing verlies van motorvermogen. Lang verhaal kort: Speling op de krukas, waardoor er dingen aanlopen. Reparatie niet mogelijk, dus motor afgeschreven, en auto economisch totall loss. Ik kan er op dit moment wel "gewoon" mee rijden, maar beetje tikkende tijdbom idee.


Zoektocht: Wat wil ik nu
Ondertussen besloten rustig op zoek te gaan naar een nieuwe (2e hands) auto.
Budget ca 15K. Eisen: Ruimte voor familie, dus station, vermogen is fijn :-), en het moet een mooie auto zijn (hoezo subjectief O-) ), en nog een beetje fijn rijden. Luxe is ook een pluspunt :)

Keuze was initieel tussen BMW5 serie en Volvo V70. BMW valt denk ik af, want de nieuwe F10 serie is nog echt niet voor 15k te krijgen, en de E61 is wel relatief oud, en lastig een goed model te vinden
Dan terug naar Volvo: Ik was zeer tevreden met de V70, en had hem ook gekocht omdat de 5 cylinders relatief onverwoestbaar zouden zijn....Helaas is dat in mijn geval niet bewaarheid, maar ok. Nu dus aan het kijken naar een V70 van de 3e generatie.

Dilemma's en vragen :-/
Klopt het dat van de 3e generatie de 5 cylinders nog altijd als betrouwbaarder worden gezien dan de 4cylinders? Of moet ik uit de band springen en voor de 6cylinder gaan :D Automaat of handbak? Ik reed hiervoor automaat, heb die netjes laten flushen, maar was altijd wel een beetje bang voor groot onderhoud aan de bak. Eigenlijk vind ik een handbak ook leuker rijden, automaat is wel fijner in de file. Zit er structureel verschil tussen een automaat uit de 2e en uit de 3e generatie ?
Wat zijn de valkuilen / bekende zwakke punten van de 3e generatie V70? Moet ik hier wel meer uitkijken voor hoge kilometer standen, of zijn deze net zo bomb proof als de oudere generaties? Iemand nog tips waar ik goed zou kunnen zoeken voor een V70?

Jullie merken het, ben zoekende..... Iedeën en input is van harte welkom :)

Dank!
Gebruikersavatar
Carfreak
7th Gear member
Berichten: 5224
Lid geworden op: 03.11.2007 - 17:26
Locatie: Twente

Volgens mij ben je er wel uit.
Het moet een V70nn worden met geartronic 6 en een 2.5t zodat je er qua vermogen niet op achteruit gaat.

Je hebt alleen de kleur niet aangereikt ;-)
Volvo V70 2.4/ 140pk Black Sapphire Edition MY04
Volvo S80 2.5t Summum GT6 MY08 Volvotune
Mercedes C180 Estate Avantgarde 7tronic MY15
Sparhawk
1st Gear member
Berichten: 16
Lid geworden op: 24.02.2010 - 22:48

Carfreak schreef: Volgens mij ben je er wel uit.
Het moet een V70nn worden met geartronic 6 en een 2.5t zodat je er qua vermogen niet op achteruit gaat.

Je hebt alleen de kleur niet aangereikt ;-)
Hehe, ik weet dat het naar de bekende weg vragen is op het V70 forum, wat ik moet rijden; V70 of BMW 5... O-)
Maar alle gekheid op een stokje, is de geartronic goed? Ik heb me daar nog niet in verdiept. Wat is exact de NN aanduiding? Kan dat met google niet vinden....Zijn er binnen de 3e generatie V70 nog grote verschillen?

Als ik het goed begrijp (van wikipedia en google)

Augustus 2007 kwam de 3e generatie. (2007-2016)
Binnen die generatie heb je dan weer de gewone automaat, de 6 traps geartronic, en de 8traps? Die laatste is vanaf MY2014?

Iemand nog advies waarvoor te gaan binnen dit budget? Plussen / minnen van de geartronic. De 4cylinders nooit doen, altijd de 5 cylinder?


Input wordt gewaardeerd, ik lees rustig verder op het forum :-)
pphavermans
Starter
Berichten: 9
Lid geworden op: 05.07.2016 - 23:58

De modellen van de nieuwe serie sinds 2007 (modeljaar 2008) worden aangeduid met v70nn. De modellen tot 2007, en dus ook jouw huidige auto zijn v70n.

Als je een benzine automaat wilt, dan kan je zoektocht best even duren. Ik heb zelf lang gezocht naar mijn auto, maar rijd nu wel naar volle tevredenheid! Het aanbod in diesel+automaat is veel groter, maar uiteraard ziet het kostenplaatje er anders uit. Met een budget van €15k kom je een heel eind, maar houdt rekening met km-standen >150.000
V70nn 2.5t aut 209.000km
MN-NL
5th Gear member
Berichten: 1516
Lid geworden op: 20.12.2010 - 13:45

Je rijdt zo te zien 30 k per jaar. Dan is diesel wellicht een overweging?

Second opinion op de diagnose gehaald trouwens? De speling op de krukas die je meld is nou niet echt een veel voorkomend iets.
Gebruikersavatar
Carfreak
7th Gear member
Berichten: 5224
Lid geworden op: 03.11.2007 - 17:26
Locatie: Twente

[/quote]

Hehe, ik weet dat het naar de bekende weg vragen is op het V70 forum, wat ik moet rijden; V70 of BMW 5... O-)
Maar alle gekheid op een stokje, is de geartronic goed? Ik heb me daar nog niet in verdiept. Wat is exact de NN aanduiding? Kan dat met google niet vinden....Zijn er binnen de 3e generatie V70 nog grote verschillen?

Als ik het goed begrijp (van wikipedia en google)

Augustus 2007 kwam de 3e generatie. (2007-2016)
Binnen die generatie heb je dan weer de gewone automaat, de 6 traps geartronic, en de 8traps? Die laatste is vanaf MY2014?

Iemand nog advies waarvoor te gaan binnen dit budget? Plussen / minnen van de geartronic. De 4cylinders nooit doen, altijd de 5 cylinder?


Input wordt gewaardeerd, ik lees rustig verder op het forum :-)
[/quote]

De GT8 ligt prijstechnisch niet binnen je bereik maar is natuurlijk de betere. De GT6 schakelt wat trager en heeft de neiging te ver omlaag te schakelen wanneer je snel wilt accelereren. Daarnaast wordt hij GIERtronic genoemd vanwege het geluid bij optrekken in de 1e versnelling. Het stadsbuseffect zeg maar.

Wanneer je er zuinig op bent en om de 80.000km de bak een goede spoelbeurt geeft kan hij tonnen mee. Alhoewel er ook genoeg verhalen zijn van eigenaren die nog nooit gespoeld (flushen) hebben en er ook tonnen mee gereden hebben. Zeg het maar...ik ga voor zekerheid en laat het ding spoelen. Zeker bij aanschaf bedingen (300 euro)

Aantal cilinders zul je met jouw budget op 5 uitkomen. De 4 cilinders zijn van meer recente makelij (tenzij je een diesel wilt/ 2.0D)
Niet erg want lekker smeuïg, krachtig en een mooie klank. Wel minder zuinig en schoon natuurlijk. Maar hey, je leeft maar 1 keer :D
Volvo V70 2.4/ 140pk Black Sapphire Edition MY04
Volvo S80 2.5t Summum GT6 MY08 Volvotune
Mercedes C180 Estate Avantgarde 7tronic MY15
Sparhawk
1st Gear member
Berichten: 16
Lid geworden op: 24.02.2010 - 22:48

Carfreak schreef: De GT8 ligt prijstechnisch niet binnen je bereik maar is natuurlijk de betere. De GT6 schakelt wat trager en heeft de neiging te ver omlaag te schakelen wanneer je snel wilt accelereren. Daarnaast wordt hij GIERtronic genoemd vanwege het geluid bij optrekken in de 1e versnelling. Het stadsbuseffect zeg maar.

Wanneer je er zuinig op bent en om de 80.000km de bak een goede spoelbeurt geeft kan hij tonnen mee. Alhoewel er ook genoeg verhalen zijn van eigenaren die nog nooit gespoeld (flushen) hebben en er ook tonnen mee gereden hebben. Zeg het maar...ik ga voor zekerheid en laat het ding spoelen. Zeker bij aanschaf bedingen (300 euro)

Aantal cilinders zul je met jouw budget op 5 uitkomen. De 4 cilinders zijn van meer recente makelij (tenzij je een diesel wilt/ 2.0D)
Niet erg want lekker smeuïg, krachtig en een mooie klank. Wel minder zuinig en schoon natuurlijk. Maar hey, je leeft maar 1 keer :D
GT8/GT6, duidelijk. Bak flushen ben ik mee bekend, en heb ik met de huidige ook laten doen. Geen probleem om dat in te calculeren.
Giertronic klinkt niet hoopgevend :'( . Automaat is ook niet per se een eis, handbak is ook ok.

Ik wil geen diesel, benzine (al dan niet met LPG) is de keuze.

Ik snap je opmerking over de 4-cylinder alleen niet; die is toch geintroduceerd met de V70, 3e generatie, vanaf MY2008?

Mijn vraag is of er verschillen qua duurzaamheid tussen die 4 cylinders en de 5 cylinders (binnen die 3e generatie) zitten, en wat de beste keuze is van die twee

Dank voor je reactie in ieder geval 8-)
Laatst gewijzigd door Sparhawk op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Sparhawk
1st Gear member
Berichten: 16
Lid geworden op: 24.02.2010 - 22:48

pphavermans schreef: De modellen van de nieuwe serie sinds 2007 (modeljaar 2008) worden aangeduid met v70nn. De modellen tot 2007, en dus ook jouw huidige auto zijn v70n.

Als je een benzine automaat wilt, dan kan je zoektocht best even duren. Ik heb zelf lang gezocht naar mijn auto, maar rijd nu wel naar volle tevredenheid! Het aanbod in diesel+automaat is veel groter, maar uiteraard ziet het kostenplaatje er anders uit. Met een budget van €15k kom je een heel eind, maar houdt rekening met km-standen >150.000
Aha, dank, dan weet ik nu het verschil tussen V70n en V70nn. Ben er ook eindelijk achter waar MY voor staat, kwartje viel langzaam....

Voor de duidelijkheid, ik ben nu op zoek naar een V70nn

Benzine is de keuze voor nu. Reden: Ik verwacht iets minder te gaan rijden per jaar + ik heb een tankpas, met 20% korting op brandstof.... 8-)
Keuze voor handbak versus automaat is nog niet echt gemaakt. Daarvoor wil ik eerst meer weten over de betrouwbaarheid van de automaten. Ik vind persoonlijk een handbak ook geen enkel probleem, maar automaat is ook fijn, mits die betrouwbaar is, vandaar mijn vraag.
Laatst gewijzigd door Sparhawk op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Sparhawk
1st Gear member
Berichten: 16
Lid geworden op: 24.02.2010 - 22:48

MN-NL schreef: Je rijdt zo te zien 30 k per jaar. Dan is diesel wellicht een overweging?

Second opinion op de diagnose gehaald trouwens? De speling op de krukas die je meld is nou niet echt een veel voorkomend iets.
Zie eerdere reactie van me, ik verwacht rond de 20k/y uit te komen, + 20% korting op brandstof vanwege een tankpas. Benzine dus toch denk ik :)

Mbt second opinion: ik had mijn auto met de klachten eerst bij mijn standaard universele (wel goede) garage neergezet; die konden niks vinden. Ik vermoedde zelf een automaatbakprobleem, dus bij autrans in tilburg langs geweest (Pluspunten voor dat bedrijf trouwens). Die constateerden dat het niet de automaatbak was. Vervolgens naar autoberdrijf van velsen (volvo-specialist) geweest, en die heeft dit geconstateerd. Ben er dus (helaas) wel vrij zeker van dat dit het probleem is......

Goede vraag btw :D
Laatst gewijzigd door Sparhawk op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Carfreak
7th Gear member
Berichten: 5224
Lid geworden op: 03.11.2007 - 17:26
Locatie: Twente

Verrek je hebt gelijk! Er is een 4 cilinder 2.0 benzinemotor. Alleen is die zo mager voor de V70 dat ik hem sowieso links zou laten liggen.
Die motor komt echt tekort. Zeker als je een 2.4t gewend bent.

Een collega van me heeft hem en had al snel spijt.
Volvo V70 2.4/ 140pk Black Sapphire Edition MY04
Volvo S80 2.5t Summum GT6 MY08 Volvotune
Mercedes C180 Estate Avantgarde 7tronic MY15
Gebruikersavatar
PGV90
6th Gear member
Berichten: 3187
Lid geworden op: 18.03.2012 - 12:29
Locatie: Zuid Holland - groene hart

Sparhawk schreef:
MN-NL schreef: Je rijdt zo te zien 30 k per jaar. Dan is diesel wellicht een overweging?

Second opinion op de diagnose gehaald trouwens? De speling op de krukas die je meld is nou niet echt een veel voorkomend iets.
Zie eerdere reactie van me, ik verwacht rond de 20k/y uit te komen, + 20% korting op brandstof vanwege een tankpas. Benzine dus toch denk ik :)

Mbt second opinion: ik had mijn auto met de klachten eerst bij mijn standaard universele (wel goede) garage neergezet; die konden niks vinden. Ik vermoedde zelf een automaatbakprobleem, dus bij autrans in tilburg langs geweest (Pluspunten voor dat bedrijf trouwens). Die constateerden dat het niet de automaatbak was. Vervolgens naar autoberdrijf van velsen (volvo-specialist) geweest, en die heeft dit geconstateerd. Ben er dus (helaas) wel vrij zeker van dat dit het probleem is......

Goede vraag btw :D
Vanaf (eind) 2011 zijn er de Limited Editions, met de T4. Dat is 180 pk en meer dan voldoende koppel.
Ik heb 145.000 km met veel plezier in de V70 gereden, handgeschakeld.
Dat is nog de 'oude' T4, een 1.6 liter 4 cilinder van Ford.
Ik reed er nog best zuinig mee, rond de 7.7 L/100 km.
Die doen 2e hands rond de 18.000 euro.

Pas sinds midden 2015 is de T4 weer een 2.0 lieter van Volvo, dus nog aan de prijs.

Ik zal niet de eerdere modellen (2008 - 2011) nemen met een 2.0 l (140 pk), wel een 2.0 T of 2.5
Voordeel vanaf eind 2011 is dat je ook het Sensus systeem hebt, met nu ook gratis kaartupdates voor de navigatie.
(en completere uitvoering met 17" LM, xenon, leer, electrische achterklep, etc)
Van XC70 naar V90 CC
V90 Cross Country AWD T5 Pro Polestar 2018 - Crystal White Pearl + zwart Nappa leer en een hele lijst extra's
XC70 T5 GT8 Polar+ my 2016 - Inscription Electric Silver + Chesnut leer
V70 T4 Limited Edition Saville Grey - 2012
Gebruikersavatar
ufovolvo
4th Gear member
Berichten: 853
Lid geworden op: 11.08.2007 - 21:15
Locatie: drenthe
Contacteer:

Ik kom uit een 2.4 Diesel GT (175pk/400nM) in een T4 2.0... om nou 190pk en 300 nM MAGER te noemen voor een V70? Nee hoor!!
V70 T4 Inscription Geartronic my2016
V70 2.4D Momentum Geartronic my2010
S80 D5 aut Kinetic my2005
Gebruikersavatar
PGV90
6th Gear member
Berichten: 3187
Lid geworden op: 18.03.2012 - 12:29
Locatie: Zuid Holland - groene hart

ufovolvo schreef: Ik kom uit een 2.4 Diesel GT (175pk/400nM) in een T4 2.0... om nou 190pk en 300 nM MAGER te noemen voor een V70? Nee hoor!!
Jij hebt de nieuwste T4, met 190 pk,
is heel wat anders dan de 2.0 die van 2008 tot 2011 in het 'instap' model zat, met 140 pk en veel lager koppel.
Van XC70 naar V90 CC
V90 Cross Country AWD T5 Pro Polestar 2018 - Crystal White Pearl + zwart Nappa leer en een hele lijst extra's
XC70 T5 GT8 Polar+ my 2016 - Inscription Electric Silver + Chesnut leer
V70 T4 Limited Edition Saville Grey - 2012
Gebruikersavatar
Carfreak
7th Gear member
Berichten: 5224
Lid geworden op: 03.11.2007 - 17:26
Locatie: Twente

Precies. Die bedoel ik uiteraard. De T4 heeft power zat.
Volvo V70 2.4/ 140pk Black Sapphire Edition MY04
Volvo S80 2.5t Summum GT6 MY08 Volvotune
Mercedes C180 Estate Avantgarde 7tronic MY15
Gebruikersavatar
Gerardf
6th Gear member
Berichten: 2532
Lid geworden op: 30.12.2010 - 21:40
Locatie: Gooi

De 2.0 met 145 pk was de tweeliter uit de Ford Mondeo
Volvo V60 D6 PHEV 2013
Volvo V70 2.4 D Edition II 2005
Gebruikersavatar
Bakboord1
4th Gear member
Berichten: 962
Lid geworden op: 05.12.2006 - 13:08
Locatie: Eindhoven

De 2.0 met 145 pk was de tweeliter uit de Ford Mondeo
En de v50 en de focus.
Verbruik is vrij hoog tov het vermogen.
Maar met name het toerental op de snelweg hoort niet bij een v70 en doet afbreuk aan het comfort.
Opel Zafira 1.6cdti Business+

Volkswagen Tiguan 1.4tsi Comfortline Business panoramadak
Renault Espace 2.0t aut. dynamique panoramadak
Volvo V70 2.4 140pk
Opel Insginia 1.6t 180pk
Volvo V50 2.4 140 pk
Volvo V40 1.9d 115pk
Skoda Octavia 1.9tdii 110pk
VW Vento 1.9tdi 90pk
Sparhawk
1st Gear member
Berichten: 16
Lid geworden op: 24.02.2010 - 22:48

PGV70 schreef:
ufovolvo schreef: Ik kom uit een 2.4 Diesel GT (175pk/400nM) in een T4 2.0... om nou 190pk en 300 nM MAGER te noemen voor een V70? Nee hoor!!
Jij hebt de nieuwste T4, met 190 pk,
is heel wat anders dan de 2.0 die van 2008 tot 2011 in het 'instap' model zat, met 140 pk en veel lager koppel.
Carfreak schreef: Precies. Die bedoel ik uiteraard. De T4 heeft power zat.
Goed, even een update hier, en eerst een vraag.

Normaal wordt van de 5 cilinders gezegd dat ze onverwoestbaar zijn; maar ik ben nu specifiek op zoek naar ervaringen met de T4 (180 pk, 4 in lijn, turbo, van 2011 en later). Zit daar qua betrouwbaarheid een groot verschil met de 5 cilinders? ik kan er weinig over vinden....

Waar ben ik nu met de zoektocht: "t is lastig :'(

Eisen
  • Stoelverwarming
  • + 180 PK
  • <200k km
  • <25k euro
Wensen
  • lagere km stand (rond de 120 is ideaal, 180 als bovengrens)
  • 5cilinder, 200+ PK
  • handbak (behalve als ik de GT kan krijgen)
  • navi
  • summum/momentum/R uitvoering
  • Budget rond de 15K. Uitschieters tot 20K mag, 25K als absoluut maximum
Met het nazoeken van gaspedaal, autoscout24 enzo nog niet het geweldige model gevonden. Deze 2.5T summum kwam erg in de buurt, maar heeft geen stoelverwarming, wat toch wel echt een eis is.....

Om het helemaal verwarrend te maken, heeft mijn huidige betrouwbare garage, toevallig bijna dezelfde auto als ik als occassion. V70, 2.4T, MY2002, ocean race, 150K gelopen. Ik kan dan mijn huidige inruilen, de nieuwe meenemen, met garantie en alles, en dan ben ik voor "maar" 7K klaar, inclusief garantie. Ga er alleen een outdated navi op achteruit, wat met alle roaming tarieven en google maps ook geen echt issue meer is... Ik ben verder echter ontzettend tevreden over mijn huidige auto, dus waarom 15K investeren, als ik met 7K ook klaar kan zijn..... Verbruik is bij de nieuwe natuurlijk wel iets beter, dus op de long verdien je daar ook wat terug.

En ja, een MY2008 2.5T, R design is wel echt leuker dan een MY2002 2.4T, maar waar vind ik een betrouwbare voor < 20K...?

Iemand de gouden tip :-) ? Hulp voor deze twijfelaar wordt gewaardeerd! :P
Gebruikersavatar
PGV90
6th Gear member
Berichten: 3187
Lid geworden op: 18.03.2012 - 12:29
Locatie: Zuid Holland - groene hart

Sparhawk schreef:
Eisen
  • Stoelverwarming
  • + 180 PK
  • <200k km
  • <25k euro
Wensen
  • lagere km stand (rond de 120 is ideaal, 180 als bovengrens)
  • 5cilinder, 200+ PK
  • handbak (behalve als ik de GT kan krijgen)
  • navi
  • summum/momentum/R uitvoering
  • Budget rond de 15K. Uitschieters tot 20K mag, 25K als absoluut maximum
Wellicht dat ik in herhaling val, zijn inmiddels meerdere forum topics over hetzelfde dilemma;
de Limited Editions, vanaf eind 2011 voldoen geheel aan jouw eisen. LE is gebaseerd op Momentum, met nog beetje extra's - dus leer, stoelverwarming, xenon, sensus incl. navigatie (die je gratis kan updaten).

Ik had een T4 handgeschakeld, 180pk met ruim voldoende koppel. Helemaal volgeladen, met skibox, zonder problemen de Gothard pas over.
Die T4 is een wat lichtere moter, maar ook goed zuinig. Ik rij stevig door, maar gemiddelde rond de 7.6 L/100km.
Cruisend rond de 130 a 140 is ie mooi stil en nog steeds geen brandstof slurper.
Ik heb slechts een keer een probleem gehad, verstopte injectoren, waarschijnlijk door vuile brandstof tanken in (zuidelijk) Italie.

Met de LE series had Volvo de V70 een stuk aantrekkelijker geprijsd, en er zijn er toen ook velen van gekocht, die nu uit de lease komen. Voor rond de 18K moet je zeker een goede vinden. Neem dan wel een handbak, want de Powershift (geen eigen ervaring mee) heeft minder goede recenties.

Succes.!
Van XC70 naar V90 CC
V90 Cross Country AWD T5 Pro Polestar 2018 - Crystal White Pearl + zwart Nappa leer en een hele lijst extra's
XC70 T5 GT8 Polar+ my 2016 - Inscription Electric Silver + Chesnut leer
V70 T4 Limited Edition Saville Grey - 2012
Sparhawk
1st Gear member
Berichten: 16
Lid geworden op: 24.02.2010 - 22:48

PGV70 schreef: Wellicht dat ik in herhaling val, zijn inmiddels meerdere forum topics over hetzelfde dilemma;
de Limited Editions, vanaf eind 2011 voldoen geheel aan jouw eisen. LE is gebaseerd op Momentum, met nog beetje extra's - dus leer, stoelverwarming, xenon, sensus incl. navigatie (die je gratis kan updaten).

Ik had een T4 handgeschakeld, 180pk met ruim voldoende koppel. Helemaal volgeladen, met skibox, zonder problemen de Gothard pas over.
Die T4 is een wat lichtere moter, maar ook goed zuinig. Ik rij stevig door, maar gemiddelde rond de 7.6 L/100km.
Cruisend rond de 130 a 140 is ie mooi stil en nog steeds geen brandstof slurper.
Ik heb slechts een keer een probleem gehad, verstopte injectoren, waarschijnlijk door vuile brandstof tanken in (zuidelijk) Italie.

Met de LE series had Volvo de V70 een stuk aantrekkelijker geprijsd, en er zijn er toen ook velen van gekocht, die nu uit de lease komen. Voor rond de 18K moet je zeker een goede vinden. Neem dan wel een handbak, want de Powershift (geen eigen ervaring mee) heeft minder goede recenties.

Succes.!
Voor mij val je niet in herhaling hoor, waardevolle info, waarvoor dank en hulde. Zoektocht wordt nu uitgebreid met ook de T4 modellen met 180 PK erbij, maakt het aanbod weer wat groter. Als iemand nog meer tips heeft, houd ik me aanbevolen :lol:
Gebruikersavatar
Carfreak
7th Gear member
Berichten: 5224
Lid geworden op: 03.11.2007 - 17:26
Locatie: Twente

Als het gevoel goed is en er geen noodzaak bestaat om een nieuwer type te rijden lijkt me de keuze gemaakt.
Reken er echter wel op dat een auto van bijna 15jr oud waarschijnlijk ook meer onderhoud nodig gaat hebben.

"elk voordeel heb ze nadeel"
Volvo V70 2.4/ 140pk Black Sapphire Edition MY04
Volvo S80 2.5t Summum GT6 MY08 Volvotune
Mercedes C180 Estate Avantgarde 7tronic MY15
Plaats reactie

Terug naar “V70/XC70 vanaf MY2008”