Wat is er bijzonder aan mijn opmerking? Ik geef aan dat een V50T5 niet zo'n geweldige auto is. Ik vond hem in elk geval behoorlijk tegen vallen. BMW is in elk geval wat uitgebalanceerder dan Volvo (in het algemeen). Volvo wordt toch meestal met een compromis gemaakt (ook niks mis mee). Kijk naar de R modellen. Best leuk allemaal, maar de concurrentie gaat net een stapje verder (RS4, M3 enz).Maurice Pierik schreef:Beetje bijzondere opmerking. Een T5 lijkt me in vergelijking met een BMW 320i echt niet zo'n armoedig schepsel. En da's eigenlijk al een fors understatement: die BMW is zwaarder en heeft duidelijk minder vermogen en koppel.edraket schreef:BMW's rijden echt geweldig, beter dan Volvo. De rijeigenschappen zijn gewoon beter uitgebalanceerd. Ik vind het imago van BMW echter volledig fout, en dat is alleen al een reden dat je mij er niet in zult zien.
Een V50 T5 is helemaal niet zo'n rijdersauto, en de prestaties vallen behoorlijk tegen. Het is geen T5 zoals in de S60, maar gebaseerd op de 2.5T (de low-pressure variant). Bovendien is de roffel van de vijfpitter nauwelijks hoorbaar. Het zou me niets verbazen als de 3 serie net zo vlot aanvoelt als de T5. Houd me wel ten goede: ik heb niet in de 320 gereden, wel in de T5.
Ik zou gewoon met beiden een ritje gaan maken en dat de doorslag laten geven.
BMW's doorgans erg fijn. Je kunt er languit in liggen. Ik kan alleen niet wennen aan de achteruit zo vlak naast de 1e versnelling zit. Een ander mindere eigenschap is dat die BMW een netvliesverbrijzelende verschijning is.
Qua wegligging kan een BMW best flink overstuurd reageren als je redelijk doortrapt op de snelweg (Autobahn).
Als het om waarde voor je geld gaat, dan lijkt de V50 me een aanzienlijk betere investering. Maar, zoals altijd geldt: rij met die dingen, en ontdek het verschil.
Ook in een normale BMW voel je terug dat deze auto's wel erg goed in elkaar steken. Daar heb je echt geen last van piepen en kraken wat de V50 dus wel doet bij 20.000 km op de klok.
Maar zoals gezegd zie je mij niet in een BMW rijden. Ik vind het imago niet al te best (en daarmee kies je voor 90% een auto), en ook niet bij mij passen.
Vermogen zegt lang niet alles. Het is ook maar hoe het eruit komt. Heb eens met een BMW 523 gereden toen ik een 850 reed. BMW was 2 jaar jonger, maar het leek wel alsof de motor 2 keer zo groot was. Het vermogens verschil was 22 pk, maar dat leek wel meer dan 100. Het rij-gevoel wat die BMW gaf was gewoon niet te vergelijken met de 850, echt een klasse beter.
En dat vermogen en zeker koppel niet alles zegt bewijst het volgende. Als ik je zeg dat de Peugeot 206 GTI (136 pk en 200 NM) van mijn vriendin van 100-180 sneller is dan de 220 pk en 320 NM van de T5....