Ik heb een S70 BiFuel uit 1999 en rij er bijna een jaar in.
Toen ik de auto kocht bleek deze erg goed op lpg te rijden, alleen koude start was soms moeilijk, eerst altijd een paar keer goed gas geven anders sloeg de motor af. Op benzine reed de auto niet zo goed, stotteren bij het accelereren en een beetje inhouden soms.
Nu na bijna een jaar rijden rijdt de auto ineens perfect op benzine, maar nu heb ik dezelfde klachten met lpg welke ik eerst op benzine had.
Maar na een koude start rijdt de auto wel goed op lpg. Als de motor warm is dan begint hij slechter te rijden, vooral in het 80/90 km/uur gebied.
Je voelt dat de motor onregelmatig gaat draaien, alles begint licht te schokken, vooral in de pedalen voelbaar.
Bij flink accelereren geen problemen, maar vooral dus merkbaar bij lagere snelheden en rustig toeren draaien.
De laatste tijd schakelt de auto soms onmerkbaar over op lpg en gebruikt de auto zo ook veel meer benzine.
De brandstofpomp maakt een zoemend geluid, al vanaf de dag van aankoop, soms ook luid en binnen in de auto goed hoorbaar.
Wat zou de oorzaak kunnen zijn, de pomp die het zoemende geluid maakt is dat de pomp van de lpg of benzine?
Zit de brandstofpomp van lpg in de tank of er buiten?
Wie heeft ervaring met deze klachten?
Nog wat punten die mij opvallen en er wellicht mee hebben te maken:
Auto lekt beetje olie, als je onder het motorblok kijkt hangt er een zweem aan druppels. Ligt ook dagelijks een klein plasje op de oprit.
Olie bijvullen 1 liter op ca. 10.000km.
Dynamo vervangen bij 422.000km. Wat mij opvalt is dat de spanning niet stabiel is, dashboard verlichting varieert een beetje in sterkte.
Maar ook zichtbaar in de koplampen.
Auto heeft een een grote beurt nodig, service lampje is gaan branden.
Huidige km stand is nu 445.000km
Volvo S70 uit 1999 gaat slecht rijden op LPG
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
Misschien een keer de klepspeling controleren ook?L2E schreef: Ik heb een S70 BiFuel uit 1999 en rij er bijna een jaar in.
Toen ik de auto kocht bleek deze erg goed op lpg te rijden, alleen koude start was soms moeilijk, eerst altijd een paar keer goed gas geven anders sloeg de motor af. Op benzine reed de auto niet zo goed, stotteren bij het accelereren en een beetje inhouden soms.
Nu na bijna een jaar rijden rijdt de auto ineens perfect op benzine, maar nu heb ik dezelfde klachten met lpg welke ik eerst op benzine had.
Maar na een koude start rijdt de auto wel goed op lpg. Als de motor warm is dan begint hij slechter te rijden, vooral in het 80/90 km/uur gebied.
Je voelt dat de motor onregelmatig gaat draaien, alles begint licht te schokken, vooral in de pedalen voelbaar.
Bij flink accelereren geen problemen, maar vooral dus merkbaar bij lagere snelheden en rustig toeren draaien.
De laatste tijd schakelt de auto soms onmerkbaar over op lpg en gebruikt de auto zo ook veel meer benzine.
De brandstofpomp maakt een zoemend geluid, al vanaf de dag van aankoop, soms ook luid en binnen in de auto goed hoorbaar.
Wat zou de oorzaak kunnen zijn, de pomp die het zoemende geluid maakt is dat de pomp van de lpg of benzine?
Zit de brandstofpomp van lpg in de tank of er buiten?
Wie heeft ervaring met deze klachten?
Nog wat punten die mij opvallen en er wellicht mee hebben te maken:
Auto lekt beetje olie, als je onder het motorblok kijkt hangt er een zweem aan druppels. Ligt ook dagelijks een klein plasje op de oprit.
Olie bijvullen 1 liter op ca. 10.000km.
Dynamo vervangen bij 422.000km. Wat mij opvalt is dat de spanning niet stabiel is, dashboard verlichting varieert een beetje in sterkte.
Maar ook zichtbaar in de koplampen.
Auto heeft een een grote beurt nodig, service lampje is gaan branden.
Huidige km stand is nu 445.000km
Bougies?
Bobines.
Keer uitlezen op storingen?