Allereerst moest er een bevestigingspunt voor de monitor gemaakt worden. Bij de Volvo dealer in een koopjesbak 2 beugelstjes gekocht voor 2,50 euro. Hier heb ik gelijk de zaag en de boor in gezet om het geheel te modificeren naar mijn wensen. Uiteindelijk is er een hoekprofiel overgebleven met een hoek >90 graden. Zo staat de monitor ligt omhoog gericht. Op dit hoekprofiel het ophangsysteem wat bij de navigatie zat gemonteerd en toen het hoekprofiel schuin naar de bestuurder toe vastgezet onder het kleine vakje in het dashbord. En dat ziet er dan zo uit. (plaatjes zijn klikbaar)

Om dit te kunnen doen heb ik het gehele onderste gedeelte van de middenconsole losgehaald, het vakje onder de radio weg gehaald (zodat er dubbel din overblijft) en een gat gemaakt in de achterkant van het kleine vakje (tussen de knop van de centrale vergrendeling en een niet gebruikte knop). Door dit gat zit de kabel van de monitor. Het mooie is dat als ik ooit besluit de navigatie te verwijderen dat er dan niets zichtbaar is van wat ik gedaan heb. Dit is het eindresultaat van de navigatie:

Van boven naar onder: de monitor, de DVD-ROM speler en de radio.
Hierna was de blauwtant set aan de beurt, eigenlijk is dit doodsimpel (in mijn geval althans). met steekt de blauwtantset achterin de radio en leidt de kable van de microfoon langs het rubber van de A-stijl naar boven. Je moet alleen de kap onder je stuur loshalen (4 schroeven) en de kabel tussen een naad van het dashbord omhoog leiden. Zie hier:

Om de navigatie goed aan te sluiten heb je een aantal aansluitpunten nodig. een vriend van mij die bij mediaMarkt werkt heeft een uitdraai gemaakt waar de desbetreffende kabels zich bevinden. Deze uitdraai zal ik dit weekend even inscannen en ook posten.