Inbouw navigatie en blauwtant

Geproduceerd bij NedCar in Born
Plaats reactie
JTB
2nd Gear member

Omdat ik erg goedkoop aan een navigatiesetje kon komen (nieuw, niet gejat) en ik mijn blauwtant set nog op mijn radio moest aansluiten, heb ik gisteren de stoute schoenen aangetrokken en ben ik begonnen met de inbouw.

Allereerst moest er een bevestigingspunt voor de monitor gemaakt worden. Bij de Volvo dealer in een koopjesbak 2 beugelstjes gekocht voor 2,50 euro. Hier heb ik gelijk de zaag en de boor in gezet om het geheel te modificeren naar mijn wensen. Uiteindelijk is er een hoekprofiel overgebleven met een hoek >90 graden. Zo staat de monitor ligt omhoog gericht. Op dit hoekprofiel het ophangsysteem wat bij de navigatie zat gemonteerd en toen het hoekprofiel schuin naar de bestuurder toe vastgezet onder het kleine vakje in het dashbord. En dat ziet er dan zo uit. (plaatjes zijn klikbaar)

Afbeelding

Om dit te kunnen doen heb ik het gehele onderste gedeelte van de middenconsole losgehaald, het vakje onder de radio weg gehaald (zodat er dubbel din overblijft) en een gat gemaakt in de achterkant van het kleine vakje (tussen de knop van de centrale vergrendeling en een niet gebruikte knop). Door dit gat zit de kabel van de monitor. Het mooie is dat als ik ooit besluit de navigatie te verwijderen dat er dan niets zichtbaar is van wat ik gedaan heb. Dit is het eindresultaat van de navigatie:

Afbeelding
Van boven naar onder: de monitor, de DVD-ROM speler en de radio.

Hierna was de blauwtant set aan de beurt, eigenlijk is dit doodsimpel (in mijn geval althans). met steekt de blauwtantset achterin de radio en leidt de kable van de microfoon langs het rubber van de A-stijl naar boven. Je moet alleen de kap onder je stuur loshalen (4 schroeven) en de kabel tussen een naad van het dashbord omhoog leiden. Zie hier:

Afbeelding

Afbeelding

Om de navigatie goed aan te sluiten heb je een aantal aansluitpunten nodig. een vriend van mij die bij mediaMarkt werkt heeft een uitdraai gemaakt waar de desbetreffende kabels zich bevinden. Deze uitdraai zal ik dit weekend even inscannen en ook posten.
Volvo S40 1.8 16V 1997
vox
2nd Gear member

ziet er gaaf uit, mooi groot scherm. alleen kun je de kabel toch ook achter de kap van de a-stijl laten lopen? die kap kan er toch af en dan kun je de kabel nog mooier weg werken, toch?
V40 1.9D Ph2 102 PK Atlantic Blue bouwjaar 2000
JTB
2nd Gear member

hoe gaat die kap eraf dan, durfde er namelijk niet zomaar aan te trekken.
Volvo S40 1.8 16V 1997
Paul
Geartronic member

Ja die kan er inderdaad af, maar hoe geen idee.

Je auto ruikt zeker naar een soort van dubbel fris met die twee dingetjes voor je airco ;-)
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus

MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
JTB
2nd Gear member

Paul schreef:Ja die kan er inderdaad af, maar hoe geen idee.

Je auto ruikt zeker naar een soort van dubbel fris met die twee dingetjes voor je airco ;-)
Die twee dingen zijn helaas pure noodzaak, het is een vrij neutrale geur, maar de vorige eigenaar had een hele tros wunderbaumen aan de achteruitkijk spiegel hangen. Ik probeer die geur eruit te krijgen.
Volvo S40 1.8 16V 1997
Plaats reactie

Terug naar “S40 - V40 Classic”