Dubbele laadvloer?

Geleverd vanaf bouwjaar 2012, in de basisversie V40, de stoere V40 CrossCountry en de sportieve V40 R-design
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Rob Bakker
5th Gear member
Berichten: 2189
Lid geworden op: 28.11.2006 - 10:14

Sinds een week heb ik een mooie V40 in gebruik, maar nu loop ik toch al tegen de kleinere kofferbak aan.
(natuurlijk wist ik dat van te voren ;) )

Ik heb ik de kofferbak wat kleine zaken liggen die ik standaard in de auto wil hebben.
In de oude station had ik een klein mandje staan, maar als ik dat nu plaats neemt dat net te veel ruimte in de breedte in om handig te zijn.

Hoe zijn de ervaringen met de dubbele laadvloer?

Afbeelding
Gebruikersavatar
Alex
2nd Gear member
Berichten: 228
Lid geworden op: 18.04.2005 - 15:53

De hoogte wordt behoorlijk beperkt door de dubbele vloer, een volle boodschappentas kan al nauwelijks rechtop staan :P
Voordeel is natuurlijk dat inderdaad alle losse rommel eronder verdwijnt (inclusief eventuele thuiskomer) en een vlakke laadvloer bij omgeklapte achterbank is ook wel fijn.

Voor- en nadelen dus :)
Laatst gewijzigd door Alex op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
2012 Volvo V40 T4 Summum
2007 Fiat Grande Punto 1.4 T-Jet
1998 Volvo V40 T4 Luxery Line
1996 Ford Escort 1.6
Gebruikersavatar
Get!em
3rd Gear member
Berichten: 415
Lid geworden op: 25.06.2013 - 13:30

Het hangt er ook nog vanaf of je een groot reservewiel en/of grote tankinhoud hebt. Exacte details weet ik niet hoe de verschillen zijn. Wat ik wel weet is dat een dubbele of verhoogde laadvloer dan ineens hoog is en je ruimte sowieso beperkt (ook voor extra losse spullen).

De vlakke laadvloer bij neerklappen kan handig zijn, bijv met te schuiven materialen (bijv dozen en kratten), maar in de meeste gevallen gaat het om lading die sowieso lang en star is, dus de drempel wel kan overbruggen.
Ook met dozen of kratten is maar de vraag of het uiteindelijk handig is, want die kun je ook maar beperkt naast elkaar zetten (tetris in je auto, en dan ook nog met beperkte ingang, want de tildrempel is hoog). Al met al heb ik het niet.

Veel praktischer zaken die je overigens al bij bestelling van de auto moet aangeven voor grotere bagage:
-12v aansluiting in kofferbak
-neerklapbare passagiersstoel (lange lengte lading meenemen)
-En voor kinderen: uitschakelbare passagiersairbag + bevestigingspunten kinderstoel.
Gebruikersavatar
Rob Bakker
5th Gear member
Berichten: 2189
Lid geworden op: 28.11.2006 - 10:14

Get!em schreef: Het hangt er ook nog vanaf of je een groot reservewiel en/of grote tankinhoud hebt. Exacte details weet ik niet hoe de verschillen zijn. Wat ik wel weet is dat een dubbele of verhoogde laadvloer dan ineens hoog is en je ruimte sowieso beperkt (ook voor extra losse spullen).

De vlakke laadvloer bij neerklappen kan handig zijn, bijv met te schuiven materialen (bijv dozen en kratten), maar in de meeste gevallen gaat het om lading die sowieso lang en star is, dus de drempel wel kan overbruggen.
Ook met dozen of kratten is maar de vraag of het uiteindelijk handig is, want die kun je ook maar beperkt naast elkaar zetten (tetris in je auto, en dan ook nog met beperkte ingang, want de tildrempel is hoog). Al met al heb ik het niet.

Veel praktischer zaken die je overigens al bij bestelling van de auto moet aangeven voor grotere bagage:
-12v aansluiting in kofferbak
-neerklapbare passagiersstoel (lange lengte lading meenemen)
-En voor kinderen: uitschakelbare passagiersairbag + bevestigingspunten kinderstoel.
Tja, eerste zit er in, tweede en derde gingen niet in verband met reeds geproduceerd model.
Waren trouwens precies de opties welke ik verder had aangevinkt bij de auto, maarja....

Het was een afweging, Nieuw bestellen, paar maanden wachten en 22% bijtelling, of binnen een paar weken rijden en 21%
Gebruikersavatar
Poolrev
5th Gear member
Berichten: 2215
Lid geworden op: 12.02.2007 - 16:32
Locatie: Midden NL

Get!em schreef: Het hangt er ook nog vanaf of je een groot reservewiel en/of grote tankinhoud hebt.
Beide zaken hebben geen invloed op de hoogte van je bagagevloer kan ik je uit ervaring vertellen.

Ik had in mijn vorige V40 zo'n dubbele laadvloer, maar heb 'm er op een gegeven moment uitgehaald, Vond het waardeloos want het nam teveel ruimte weg. Losse spulletjes heb ik voor zover mogelijk onder de laadvloer bij het reservewiel liggen. Verder heb ik het netje onder de hoedeplank gemonteerd, wat praktisch is om kleine losse dingen ook in op te bergen. (zie http://accessories.volvocars.com/nl-nl/V40(13-)/Accessories/Document/VCC-490689/2017) Hiermee heb ik al mijn losse spulletjes opgeruimd en is de kofferbak mooi leeg.

Als dat niet voldoende is, is er ook nog een netje voor de zijkant beschikbaar, waarachter je dan nog wat klein spul kwijt kan: http://accessories.volvocars.com/nl-nl/V40(13-)/Accessories/Document/VCC-490688/2017
Laatst gewijzigd door Poolrev op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
OGA244
8th Gear member
Berichten: 13762
Lid geworden op: 21.03.2011 - 21:54
Locatie: Skåne

hangt er van af of je een D2 hebt of een andere motor, alleen bij de D2 past het reservewiel (in alle gevalen gelijk van formaat) onder de lage vloer, tankinhoud is idd niet relevant
Gebruikersavatar
-KJ-
5th Gear member
Berichten: 1225
Lid geworden op: 01.03.2016 - 20:22

OGA244 schreef: hangt er van af of je een D2 hebt of een andere motor, alleen bij de D2 past het reservewiel (in alle gevalen gelijk van formaat) onder de lage vloer, tankinhoud is idd niet relevant
Mijn thuiskomer past gewoon onder de lage vloer van de dubbele bodem.
Gebruikersavatar
OGA244
8th Gear member
Berichten: 13762
Lid geworden op: 21.03.2011 - 21:54
Locatie: Skåne

je hebt gelijk, bij de VEA D3 en D4 is dat nu ook
Plaats reactie

Terug naar “V40”