Hallo,
IK ben van plan speakers te monteren achterin mijn S40 uit 2003. De hoedenplank is nog dicht .. maar deze is voorgeperforeerd, zodat ik er zelf een rondje uit kan snijden .. en daarna hoef ik alleen nog die veel te dure roosters bij de dealer te kopen (voor zover ik zag zijn dit overigens andere dan in mijn Fase 1 ... Fase 1 was 13cm en deze roosters zijn groter .. voor 16 cm ).
MAAR NU:
Er zitten 2 gaten in het chassis van de hoedenplank voor 16cm speakers. Echter .. hiermee ben je nog niet klaar. De gaten zijn net te groot voor een universele 16cm speaker. Heeft iemand ervaring met het inbouwen van niet- Volvo speakers in dit model 2004 (dus die met 16cm gaten) ??
Of weet iemand (ik kan niet wachten tot maandag ) of de Volvo dealer hier adapters voor verkoopt (soort van speakerringen ofzo).
Achterspeakers 16cm S40 bj2003 - part II
- Remon
- 5th Gear member
Kijk eens op de site van visaton. Dit is een bekend merk bij zelfbouwers. Goede kwaliteit geluid voor een goede prijs. Deze heb ik toendertijd in mijn 440 ingebouwd, en was er erg tevreden over.

Volvo Amazon B18A 1962
Volvo C70 coupé 2002 2.4T
Volvo S60 2.4 140pk 2009
Volvo S60 2.4D 2006 editon 2 334000km
www.volvoamazon.webklik.nl
Volvo S40 115pk Europa sports 2001 256000km
Volvo 440 1.8 benzine/LPG 1996 206000km
-
- 2nd Gear member
Sorry als het onduidelijk was.
De speakers heb ik reeds aangeschaft (Focal - Polyglass series). Het gaat me alleen om de inbouw achterin. Hoe krijg ik het passend, zonder al teveel gecustomize. Ik moet een soort adapter/ring van 'Volvo 16cm gat --> naar 16cm universeel gat hebben'.
Heeft de dealer dat? Of iemand andere tips ?
De speakers heb ik reeds aangeschaft (Focal - Polyglass series). Het gaat me alleen om de inbouw achterin. Hoe krijg ik het passend, zonder al teveel gecustomize. Ik moet een soort adapter/ring van 'Volvo 16cm gat --> naar 16cm universeel gat hebben'.
Heeft de dealer dat? Of iemand andere tips ?
- bart simpson
- Geartronic member
- Contacteer:
Heeft de speakerleverancier daar niets voor?
Volvo for life
-
- 2nd Gear member
Tuurlijk .. dat inbouwstation kan alles maken. Alleen ik wil graag zoveel mogelijk origineel houden.
Ik weet dat het merk Caliber wel ringen heeft voor voorin. Maar geen voor achterin. Er zijn wel universele 6mm afstandsringen voor 16,5 cm speakers. Maar is dat niet voor de hoogte? En ook dan zal ik gaatjes in het chassis moeten boren.
Ik hoop dat de dealer iets heeft wat daarvoor bedoeld is.
Ik weet dat het merk Caliber wel ringen heeft voor voorin. Maar geen voor achterin. Er zijn wel universele 6mm afstandsringen voor 16,5 cm speakers. Maar is dat niet voor de hoogte? En ook dan zal ik gaatjes in het chassis moeten boren.
- bart simpson
- Geartronic member
- Contacteer:
de dealer heeft originele speakers en daar houdt het mee op...SanderS40 schreef:Tuurlijk .. dat inbouwstation kan alles maken. Alleen ik wil graag zoveel mogelijk origineel houden.
- bart simpson
- Geartronic member
- Contacteer:
Dat is duidelijk, onzin dus.SanderS40 schreef:Dat zou mooi stom zijn dan ... ik vind toch dat een autodealer / fabrikant verplicht is om de klant keuzevrijheid te geven ... en DUS moet zorgen voor een universele adapter.
Maar ja ... ik vind wel meer ..
-
- 2nd Gear member
Ik vind dat geen onzin. Je koopt een dure auto .. en bent vervolgens verplicht om hun, over het algemeen zwaar teleurstellende, speakers af te nemen. Tenminste .. als je niet wilt gaat boren etc.
Terwijl de caraudiomarkt allerlei standaarden heeft waaraan een fabrikant zich kan houden met een beetje goede wil.
Toen ik vandaag nog eens goed luisterde naar echte high-end speakers werd mij weer duidelijk dat je bij Volvo veeeeel te veel betaald voor matige kwaliteit audio.
Maar goed .. anderen zullen hier anders over denken.
Ik zal maandag eens een dealer bellen , kijken of ze een oplossing hebben.
Terwijl de caraudiomarkt allerlei standaarden heeft waaraan een fabrikant zich kan houden met een beetje goede wil.
Toen ik vandaag nog eens goed luisterde naar echte high-end speakers werd mij weer duidelijk dat je bij Volvo veeeeel te veel betaald voor matige kwaliteit audio.
Maar goed .. anderen zullen hier anders over denken.
Ik zal maandag eens een dealer bellen , kijken of ze een oplossing hebben.
- bart simpson
- Geartronic member
- Contacteer:
Je hebt tussen de regels door mogelijk gemist dat een Volvodealer daar NIETS voor heeft?
Je zult zelf je speakers pas moeten (laten) maken of gewoon Volvospeakers monteren, meer opties zijn er niet.
Je zult zelf je speakers pas moeten (laten) maken of gewoon Volvospeakers monteren, meer opties zijn er niet.
-
- 2nd Gear member
Ja de reden waarom ik me afvraag of de dealer daar iets voor heeft, is omdat de verkoper van die hifi zaak uit ervaring wist dat Volvo daar adapters voor had.
Dus ik bel toch maar even voor de zekerheid.
Ik heb wel DIT gevonden .. is echter voor de S70 / V70. Maar zou dat ook passen in de S40 ? Het ziet er wel uit alsof het past ... mijne heeft ook alleen 2 pluggen vooraan ..
http://www.autosound.nl/Exact/Artikelen ... K607530020+
Dus ik bel toch maar even voor de zekerheid.
Ik heb wel DIT gevonden .. is echter voor de S70 / V70. Maar zou dat ook passen in de S40 ? Het ziet er wel uit alsof het past ... mijne heeft ook alleen 2 pluggen vooraan ..
http://www.autosound.nl/Exact/Artikelen ... K607530020+
-
- 2nd Gear member
Ok dealer had er niks voor.
Hadden jullie dat niet kunnen zeggen
hehehe.
Maar ik heb de speakers nu gemonteerd door de bijgeleverde klemmetjes iets anders te gebruiken als hoe ze bedoeld zijn. De speaker wordt nu met schroeven door die klemmetjes tegen het chassis geklemd.
Helaas kunnen er maar 2 klemmen op die tegenover elkaar zitten, vanwege het niet-standaard 16cm gat van Volvo (tenzij ik 2 gaatjes wat ruimer maak met een boor) ... maar het zit muurvast ! En de speakers liggen op een bijgeleverd rubber rondje .. dus het vibreren zal niet echt voorkomen.
Daarna rondjes uit de (fabriek af enigzins voorgeperforeerde) hoedenplank gesneden en nu ook roosters besteld.
Dus al met al is het nog een vrij eenvoudige klus geweest, zonder veel kosten.
Nu de voorkant nog .. maar daar zijn gelukkig wél prima ringen voor de krijgen.
Hadden jullie dat niet kunnen zeggen

Maar ik heb de speakers nu gemonteerd door de bijgeleverde klemmetjes iets anders te gebruiken als hoe ze bedoeld zijn. De speaker wordt nu met schroeven door die klemmetjes tegen het chassis geklemd.
Helaas kunnen er maar 2 klemmen op die tegenover elkaar zitten, vanwege het niet-standaard 16cm gat van Volvo (tenzij ik 2 gaatjes wat ruimer maak met een boor) ... maar het zit muurvast ! En de speakers liggen op een bijgeleverd rubber rondje .. dus het vibreren zal niet echt voorkomen.
Daarna rondjes uit de (fabriek af enigzins voorgeperforeerde) hoedenplank gesneden en nu ook roosters besteld.
- snorremans
- 5th Gear member
Bij volvo kun je alleen speakers met ringen krijgen, dus GEEN losse ringenSanderS40 schreef:Ok dealer had er niks voor.
Hadden jullie dat niet kunnen zeggenhehehe.
V50 Momentum 2.4 140 PK , 170 PK by Rica, Flint Grey Pearl:2004
Mobility,Winter,Estate,Audioline High Performance, Pioneer TS-WX 610A
Tethys 17 inch,
Spacers 10 mm ( tussen lager en naaf )
Xenon,
Dubbele uitlaat,
Dakspoiler,
Body pakket,
Roofrails zilver,
Sunblinds,
Elektrischverstelb. en verw. lederen stoelen,
Trekhaak,