Hallo,
Bij deze wil ik mij even voorstellen. Ik ben Niels en kom uit de buurt van Winschoten (prov. Groningen) en ben rustig aan het rondkijken naar een andere auto. Op dit moment ben ik in het bezit van een Peugeot 307 1.6 HDi (90 pk).
Zoals gezegd ben ik dus rustig aan het rondkijken naar een andere auto. Ik heb de Peugeot inmiddels 5 jaar en heb er 140k mee gereden. De teller staat nu op 255xxx. Ik verwacht in de loop van 2017, dan wel aan het eind van 2017 een ander auto te willen aanschaffen.
Mijn oog is dus gevallen op een Volvo V50, vandaar dat ik me ook hier heb aangemeld. Ik hoop hier zoveel mogelijk informatie over de V50 te vinden zodat ik beslagen ten ijs mijn zoektocht kan beginnen tzt. Vanwege mijn jaarlijkse kilometrage (tussen 25k en 30k per jaar) wil ik een diesel hebben. Daarnaast rijd ik met enige regelmaat met (soms zware) aanhangers en paardentrailer, daarom denk ik dat de 2.0 (met 136 pk) een betere keus is. Ik heb gemerkt dat de 1.6 met zwaardere lasten erachter eigenlijk te kort schiet.
Ik lees ook her er der dat de 1.6 problemen kent met de turbo. Mijn ervaring met de 1.6 is echter wel dat het een hele fijne motor is (maar zou wat meer vermogen mogen hebben). De problemen die ik tot nu toe over de 1.6 diesel bij Volvo heb gelezen zijn volgens mij hetzelfde als bij Peugeot, namelijk een te kleine carter en een filter in de olieleiding welke naar de turbo loopt.) Als de motor goed wordt onderhouden is dit volgens mij best een betrouwbare motor.
Eigenlijk ben ik van plan om een V50 uit Duitsland te importeren, de V50 is daar gebruikt met lagere kilometerstanden en luxere uitvoeringen voor minder geld aangeboden. Iemand tips hieromtrent?
Kunnen/willen jullie mij adviseren waar ik op moet letten bij de aanschaf van V50? Welke motor is verstandig om te zoeken, automaat/handbak, 5-bak of 6-bak enz enz?
Ik heb ook al gelezen dat het vervangen van een radio om bijv. 2 din navigatie is te bouwen onmogelijk lijkt. Wat is/zijn de mooiste oplossingen om navigatie in te bouwen (voor het geval ik een V50 zou aanschaffen zonder navigatie)?
Even voorstellen (V50 1.6D gevonden)
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 416
- Lid geworden op: 12.12.2016 - 21:19
Laatst gewijzigd door nielslu op 01.01.1970 - 01:00, 2 keer totaal gewijzigd.
Volvo V60 R-Design (MY2014) 1.6 T3 Powershift, Polestar Engineered
Renault Mégane Estate Limited TCE 140 (MY2018)
Volvo V60 (MY2015) 1.6 D2 Momentum, High Performance met Sensus Connect
Volvo V50 (MY2011) 1.6D Kinetic, High Performance met RTI navigatie
Renault Mégane Estate Limited TCE 140 (MY2018)
Volvo V60 (MY2015) 1.6 D2 Momentum, High Performance met Sensus Connect
Volvo V50 (MY2011) 1.6D Kinetic, High Performance met RTI navigatie
- hvt
- 5th Gear member
- Berichten: 1361
- Lid geworden op: 06.01.2008 - 14:44
- Locatie: Westerkwartier (gr)
Welkom, mede-noordeling.
Succes met de zoektocht naar een geschikte V50.
Maar zo te lezen zal dat wel goedkomen.
De V50 is volgens mij ook nog met een D5 geleverd.
Een heerlijke 5 cilinder 2.4 volvo turbodiesel.
Succes met de zoektocht naar een geschikte V50.
Maar zo te lezen zal dat wel goedkomen.
De V50 is volgens mij ook nog met een D5 geleverd.
Een heerlijke 5 cilinder 2.4 volvo turbodiesel.
V40 1997(MY1998), 1.8, 320000km, summergreen, LPG, ecc, cc, half leer, verlaagd, heldere donkere koplampen.
V70 2004, 2.4 (140pk), Black Sapphire, Thor 17", Eibach pro-kit -30, Xenon, vol leer, ecc, cc, schuif-kanteldak, spoiler, mistlampen, HP-speakers, CFE.
http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=50941
V70 2004, 2.4 (140pk), Black Sapphire, Thor 17", Eibach pro-kit -30, Xenon, vol leer, ecc, cc, schuif-kanteldak, spoiler, mistlampen, HP-speakers, CFE.
http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=50941
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 416
- Lid geworden op: 12.12.2016 - 21:19
Hmm, een D5 lijkt me ook wel leuk maar wordt me denk ik te duur. Ik wil m'n budget vooralsnog stellen op max € 8500 (kan mogelijk nog wel wat opgerekt worden). Daarnaast probeer ik één te vinden met minder dan 125xxx kilometers. Met dit budget gaat een D5 moeilijk worden denk ik.
Daarnaast, hoe is het verbruik en de onderhoudskosten van de D5 tov de 'gewone" 2.0 of 1.6?
Daarnaast, hoe is het verbruik en de onderhoudskosten van de D5 tov de 'gewone" 2.0 of 1.6?
Volvo V60 R-Design (MY2014) 1.6 T3 Powershift, Polestar Engineered
Renault Mégane Estate Limited TCE 140 (MY2018)
Volvo V60 (MY2015) 1.6 D2 Momentum, High Performance met Sensus Connect
Volvo V50 (MY2011) 1.6D Kinetic, High Performance met RTI navigatie
Renault Mégane Estate Limited TCE 140 (MY2018)
Volvo V60 (MY2015) 1.6 D2 Momentum, High Performance met Sensus Connect
Volvo V50 (MY2011) 1.6D Kinetic, High Performance met RTI navigatie
- sebastiaan84
- 4th Gear member
- Berichten: 823
- Lid geworden op: 08.06.2015 - 12:01
- Locatie: Emmen
- Contacteer:
Succes met het de wishlist, km stand icm budgetstelling is ambitieus.
Als je echt zware aanhangers trekt lijkt me de 1.6D/D2 sowieso geen optie omdat deze max. 1.300 kg mag trekken. De 2.0D en de D5 en benzine broertjes met uitzondering van de 1.6 (1.200 kg) mogen 1.500 kg trekken.
Als je echt zware aanhangers trekt lijkt me de 1.6D/D2 sowieso geen optie omdat deze max. 1.300 kg mag trekken. De 2.0D en de D5 en benzine broertjes met uitzondering van de 1.6 (1.200 kg) mogen 1.500 kg trekken.
Volvo V60 D6 AWD Plug-in Hybride Summum, Polestar optimised MY14
Past:
Volvo V50 2.4i Geartronic summum MY05
Volvo V40 D2 summum full options MY15
Toyota Avensis Wagon TA22 1.8i Terra Kouki '01
Toyota Corolla AE111 1.6i G6-R(ally) Zenki '99
Toyota Starlet EP81 1.3i Si Whiteline/Koni edition Zenki '91
Past:
Volvo V50 2.4i Geartronic summum MY05
Volvo V40 D2 summum full options MY15
Toyota Avensis Wagon TA22 1.8i Terra Kouki '01
Toyota Corolla AE111 1.6i G6-R(ally) Zenki '99
Toyota Starlet EP81 1.3i Si Whiteline/Koni edition Zenki '91
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 416
- Lid geworden op: 12.12.2016 - 21:19
Mede vanwege de budgetstelling kijk ik metname naar auto's in Duitsland. Ik kwam een V50 2.0D tegen van 2007 met 135xxx voor € 6450, daar komt dan nog € 1150 BPM overheen. Volgens Mij zou het met het gestelde budget moeten kunnen. De leeftijd van de auto maakt me niet zoveel uit, echter wil ik wel de facelift. Ik zoek dus vanaf 2007.
Volvo V60 R-Design (MY2014) 1.6 T3 Powershift, Polestar Engineered
Renault Mégane Estate Limited TCE 140 (MY2018)
Volvo V60 (MY2015) 1.6 D2 Momentum, High Performance met Sensus Connect
Volvo V50 (MY2011) 1.6D Kinetic, High Performance met RTI navigatie
Renault Mégane Estate Limited TCE 140 (MY2018)
Volvo V60 (MY2015) 1.6 D2 Momentum, High Performance met Sensus Connect
Volvo V50 (MY2011) 1.6D Kinetic, High Performance met RTI navigatie
- sebastiaan84
- 4th Gear member
- Berichten: 823
- Lid geworden op: 08.06.2015 - 12:01
- Locatie: Emmen
- Contacteer:
Dt klinkt positief. Ik zou echter wel oppassen. Stel dat je een bouwjaar 2007 koopt met 125000. Die zou voor mij juist afvallen vanwege het jaarlijks kilometrage van nog geen 14.000 km.
Let ook op dat men name in Duitsland nogal wat karig uitgeruste V50's voor de export gaan. (Base audio, geen cruise controle, geen regensensor etc.)
Let ook op dat men name in Duitsland nogal wat karig uitgeruste V50's voor de export gaan. (Base audio, geen cruise controle, geen regensensor etc.)
Volvo V60 D6 AWD Plug-in Hybride Summum, Polestar optimised MY14
Past:
Volvo V50 2.4i Geartronic summum MY05
Volvo V40 D2 summum full options MY15
Toyota Avensis Wagon TA22 1.8i Terra Kouki '01
Toyota Corolla AE111 1.6i G6-R(ally) Zenki '99
Toyota Starlet EP81 1.3i Si Whiteline/Koni edition Zenki '91
Past:
Volvo V50 2.4i Geartronic summum MY05
Volvo V40 D2 summum full options MY15
Toyota Avensis Wagon TA22 1.8i Terra Kouki '01
Toyota Corolla AE111 1.6i G6-R(ally) Zenki '99
Toyota Starlet EP81 1.3i Si Whiteline/Koni edition Zenki '91
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 416
- Lid geworden op: 12.12.2016 - 21:19
De uitvoering in deze is een Kinetic.
Andere vraag: welke diesel motoren komen er allemaal van PSA?
Andere vraag: welke diesel motoren komen er allemaal van PSA?
Laatst gewijzigd door nielslu op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Volvo V60 R-Design (MY2014) 1.6 T3 Powershift, Polestar Engineered
Renault Mégane Estate Limited TCE 140 (MY2018)
Volvo V60 (MY2015) 1.6 D2 Momentum, High Performance met Sensus Connect
Volvo V50 (MY2011) 1.6D Kinetic, High Performance met RTI navigatie
Renault Mégane Estate Limited TCE 140 (MY2018)
Volvo V60 (MY2015) 1.6 D2 Momentum, High Performance met Sensus Connect
Volvo V50 (MY2011) 1.6D Kinetic, High Performance met RTI navigatie
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 416
- Lid geworden op: 12.12.2016 - 21:19
Nog even een aantal andere vragen: ik heb al wat lopen zoeken op het forum maar kan het niet vinden.
Hoe heet het systeem bij Volvo waarmee middels canbus bepaalde functionaliteiten van de auto in en uit te schakelijk zijn middels een computer?
Zijn alle boordcomputers in de basis hetzelfde, zodat bijv. op alle modellen mistlampen (indien niet aanwezig), parkeersensoren, trekhaak enz in te leren zijn of zit er per uitrustingsmodel verschil in boordcomputers en kabelvoorbereiding?
Bij Peugeot kun je middels Peugeot Planet bijv. een computer activeren voor trekhaakverlichting, kun je indien de auto erop voorbereid is bijv. een dimmende binnenspiegel activeren enz enz..
Hoe heet het systeem bij Volvo waarmee middels canbus bepaalde functionaliteiten van de auto in en uit te schakelijk zijn middels een computer?
Zijn alle boordcomputers in de basis hetzelfde, zodat bijv. op alle modellen mistlampen (indien niet aanwezig), parkeersensoren, trekhaak enz in te leren zijn of zit er per uitrustingsmodel verschil in boordcomputers en kabelvoorbereiding?
Bij Peugeot kun je middels Peugeot Planet bijv. een computer activeren voor trekhaakverlichting, kun je indien de auto erop voorbereid is bijv. een dimmende binnenspiegel activeren enz enz..
Volvo V60 R-Design (MY2014) 1.6 T3 Powershift, Polestar Engineered
Renault Mégane Estate Limited TCE 140 (MY2018)
Volvo V60 (MY2015) 1.6 D2 Momentum, High Performance met Sensus Connect
Volvo V50 (MY2011) 1.6D Kinetic, High Performance met RTI navigatie
Renault Mégane Estate Limited TCE 140 (MY2018)
Volvo V60 (MY2015) 1.6 D2 Momentum, High Performance met Sensus Connect
Volvo V50 (MY2011) 1.6D Kinetic, High Performance met RTI navigatie
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 416
- Lid geworden op: 12.12.2016 - 21:19
Inmiddels is het me duidelijk dat Volvo werkt middels Vida/Dice. Het is me echter nog niet duidelijk of elk model eenvoudig uit te breiden is met extra accessoires welke niet op het geleverde model aanwezig is, zoals bijv. een regensensor, is dat achteraf in te bouwen en kan dat dan bij elke uitvoering waar het niet standaard op zit, of dien je dan de boordcomputer (ECU) te vervangen?
Zo zou je bijv. automatisch inklappende spiegels kunnen monteren als dat niet op het model aanwezig is.
Zo zou je bijv. automatisch inklappende spiegels kunnen monteren als dat niet op het model aanwezig is.
Volvo V60 R-Design (MY2014) 1.6 T3 Powershift, Polestar Engineered
Renault Mégane Estate Limited TCE 140 (MY2018)
Volvo V60 (MY2015) 1.6 D2 Momentum, High Performance met Sensus Connect
Volvo V50 (MY2011) 1.6D Kinetic, High Performance met RTI navigatie
Renault Mégane Estate Limited TCE 140 (MY2018)
Volvo V60 (MY2015) 1.6 D2 Momentum, High Performance met Sensus Connect
Volvo V50 (MY2011) 1.6D Kinetic, High Performance met RTI navigatie
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 416
- Lid geworden op: 12.12.2016 - 21:19
De V50 2.0D Kinetic uit Duitsland welke ik eerder aanhaalde is overigens van 05-2008. Daarnaast is 1500kg trekken (volgens autoweek mag de 2.0D 1500kg trekken) voldoende voor mij, onze aanhanger en paardentrailer mogen op kenteken toch niet zwaarder zijn dan 1300kg.
Even over de audio:
Zit er in de verschillende audio-uitvoeringen ook nog verschil de head unit zelf, of zit het verschil enkel in versterking en speakers?
Even over de audio:
Zit er in de verschillende audio-uitvoeringen ook nog verschil de head unit zelf, of zit het verschil enkel in versterking en speakers?
Volvo V60 R-Design (MY2014) 1.6 T3 Powershift, Polestar Engineered
Renault Mégane Estate Limited TCE 140 (MY2018)
Volvo V60 (MY2015) 1.6 D2 Momentum, High Performance met Sensus Connect
Volvo V50 (MY2011) 1.6D Kinetic, High Performance met RTI navigatie
Renault Mégane Estate Limited TCE 140 (MY2018)
Volvo V60 (MY2015) 1.6 D2 Momentum, High Performance met Sensus Connect
Volvo V50 (MY2011) 1.6D Kinetic, High Performance met RTI navigatie
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 416
- Lid geworden op: 12.12.2016 - 21:19
Ik heb nog enkele vragen omtrent de V50:
Zijn er technische verschillen tussen fase 1 en fase 2 modellen en passen bijv. de achterlampen van een fase 2 ook op een fase 1 (van de voorlampen had ik al gelezen dat die niet onderling uitwisselbaar zijn)?
Zijn alle modellen bijv. voorbereid op cruisecontrol (zodat het eenvoudig achter in te bouwen is)?
Zijn er technische verschillen tussen fase 1 en fase 2 modellen en passen bijv. de achterlampen van een fase 2 ook op een fase 1 (van de voorlampen had ik al gelezen dat die niet onderling uitwisselbaar zijn)?
Zijn alle modellen bijv. voorbereid op cruisecontrol (zodat het eenvoudig achter in te bouwen is)?
Volvo V60 R-Design (MY2014) 1.6 T3 Powershift, Polestar Engineered
Renault Mégane Estate Limited TCE 140 (MY2018)
Volvo V60 (MY2015) 1.6 D2 Momentum, High Performance met Sensus Connect
Volvo V50 (MY2011) 1.6D Kinetic, High Performance met RTI navigatie
Renault Mégane Estate Limited TCE 140 (MY2018)
Volvo V60 (MY2015) 1.6 D2 Momentum, High Performance met Sensus Connect
Volvo V50 (MY2011) 1.6D Kinetic, High Performance met RTI navigatie
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1370
- Lid geworden op: 27.12.2008 - 19:41
Achterlichtunits zijn net als de koplampen niet uitwisselbaar tussen phase 1 en 2, tenminste dat heb ik altijd begrepen.
CC is volgens mij altijd in te leren in het systeem, de knoppen op het stuur zijn voorbereid.
CC is volgens mij altijd in te leren in het systeem, de knoppen op het stuur zijn voorbereid.
Laatst gewijzigd door sequence op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
V40 T2 Nordic+
- Volvere
- 2nd Gear member
- Berichten: 96
- Lid geworden op: 11.08.2011 - 20:38
Genoeg verschillen, maar niet onmogelijk om phase II materialen in een phase I te monteren (hetgeen ondergetekende op vrij uitgebreide schaal heeft gedaan...
Achterlichten zijn nog wel het eenvoudigst; even een EWD (elektronic wire diagram) opsnorren (heb ik nog wel voor je in 2 PDFjes) en dan het verloop van de kabeltjes voor de verschillende lichtfunctie met elkaar vergelijken. Niet moeilijk, wel eventjes een uitzoekklusje.
Ook spiegels zijn aan te passen, op gelijke wijze als de achterlichten de verschillende functies van de kabelboom herleiden en dan in goede volgorde in stekker van de spiegels pluggen. Ook met behulp van EWD.
Wat zou je nog allemaal willen veranderen? Bumpers kunnen alleen als je ook alle licht-units vervangt (koplampen heb ik ook nog voor je liggen trouwens...).
Deurkaarten voorzij phase II zijn alleen te installeren als je ook het nieuwe binnenwerk van phase II in je voorportieren hebt zitten (met andere woorden: dus voorzijde ook de raammechaniek upgraden naar fase II).
Zelfs middenconsole en dashboard zijn bij mij aan de beurt geweest. Het houdt wel op bij specifieke zaken als OEM bluetooth-adapters van phase II, daar zitten wezenlijke verschillen tussen de bekabeling.
You name it, you got it.
Ik had dit alles graag ooit in een mooie topic voor jullie uit willen stallen, ware het niet dat mijn HD vorig jaar is gecrasht en ik alle beeldmateriaal van deze metamorfose volledig kwijt ben...

Achterlichten zijn nog wel het eenvoudigst; even een EWD (elektronic wire diagram) opsnorren (heb ik nog wel voor je in 2 PDFjes) en dan het verloop van de kabeltjes voor de verschillende lichtfunctie met elkaar vergelijken. Niet moeilijk, wel eventjes een uitzoekklusje.
Ook spiegels zijn aan te passen, op gelijke wijze als de achterlichten de verschillende functies van de kabelboom herleiden en dan in goede volgorde in stekker van de spiegels pluggen. Ook met behulp van EWD.
Wat zou je nog allemaal willen veranderen? Bumpers kunnen alleen als je ook alle licht-units vervangt (koplampen heb ik ook nog voor je liggen trouwens...).
Deurkaarten voorzij phase II zijn alleen te installeren als je ook het nieuwe binnenwerk van phase II in je voorportieren hebt zitten (met andere woorden: dus voorzijde ook de raammechaniek upgraden naar fase II).
Zelfs middenconsole en dashboard zijn bij mij aan de beurt geweest. Het houdt wel op bij specifieke zaken als OEM bluetooth-adapters van phase II, daar zitten wezenlijke verschillen tussen de bekabeling.
You name it, you got it.
Ik had dit alles graag ooit in een mooie topic voor jullie uit willen stallen, ware het niet dat mijn HD vorig jaar is gecrasht en ik alle beeldmateriaal van deze metamorfose volledig kwijt ben...
Laatst gewijzigd door Volvere op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
XC70 2014 T5 VEA 4-cilinder Nordic+
V50 2004 Momentum Geartronic 2.4 5-cilinder benzine
V50 2004 Momentum Geartronic 2.4 5-cilinder benzine
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 416
- Lid geworden op: 12.12.2016 - 21:19
Jemig, jij hebt wel heel veel aangepast. Als ik een fase 1 zou kopen zou ik niet veel verder willen gaan dan een blokjes-grille en andere achterlampen en misschien de spiegels.
Volvo V60 R-Design (MY2014) 1.6 T3 Powershift, Polestar Engineered
Renault Mégane Estate Limited TCE 140 (MY2018)
Volvo V60 (MY2015) 1.6 D2 Momentum, High Performance met Sensus Connect
Volvo V50 (MY2011) 1.6D Kinetic, High Performance met RTI navigatie
Renault Mégane Estate Limited TCE 140 (MY2018)
Volvo V60 (MY2015) 1.6 D2 Momentum, High Performance met Sensus Connect
Volvo V50 (MY2011) 1.6D Kinetic, High Performance met RTI navigatie
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 416
- Lid geworden op: 12.12.2016 - 21:19
Ik kwam vandaag op internet een interessante (basis-model) V50 D2 van 2011 tegen met 149k gereden kilometers. Zijn er nog speciale zaken waar je bij een D2 op moet letten? Is deze motor betrouwbaar en voldoende vermogend voor de V50? Er zit geen cruise control en radiobediening op het stuur, is dit echt op alle modellen altijd voorbereid? Ik zou niet meer zonder cruise control willen namelijk...
Volvo V60 R-Design (MY2014) 1.6 T3 Powershift, Polestar Engineered
Renault Mégane Estate Limited TCE 140 (MY2018)
Volvo V60 (MY2015) 1.6 D2 Momentum, High Performance met Sensus Connect
Volvo V50 (MY2011) 1.6D Kinetic, High Performance met RTI navigatie
Renault Mégane Estate Limited TCE 140 (MY2018)
Volvo V60 (MY2015) 1.6 D2 Momentum, High Performance met Sensus Connect
Volvo V50 (MY2011) 1.6D Kinetic, High Performance met RTI navigatie
-
- 1st Gear member
- Berichten: 36
- Lid geworden op: 22.08.2016 - 16:09
Kijk bij de laatste jaren eens naar luxere modellen, deze waren destijds in diverse actiepakketten erg aantrekkelijk en daardoor nu ook scherp geprijsd als occasions. Je kunt zoeken naar Business (pro), R edtion en Limited edition modellen. Allemaal zijn ze het meeste met de door jou genoemde D2 motor uitgevoerd in verband met de bijtelling voor zakelijke rijders destijds.
Bij een basis uitvoering kun je ea uitbreiden al zou ik absoluut zoeken naar een V50 met High Performance audio, deze is namelijk niet aan te passen. Uiteraard kun je wel speakers vervangen maar de headunit zit vast ingebouwd.
Bij een basis uitvoering kun je ea uitbreiden al zou ik absoluut zoeken naar een V50 met High Performance audio, deze is namelijk niet aan te passen. Uiteraard kun je wel speakers vervangen maar de headunit zit vast ingebouwd.