AUX ingang Volvo V50
-
- 1st Gear member
Ik heb net afgelopen week een Volvo V50 Ed2 sport besteld (zwart metallic). Kan iemand mij meer vertellen over de AUX ingang. Ik heb begrepen dat je hier een MP3 speler of I-POD op kan aansluiten. Is de kwaliteit van het geluid net zo goed dan een gewone CD afspelen? Tevens twijfel ik nog over de aanbieding van de Arrow navigatie. Ik vind het niet het summum maar zeker beter dan een zuignap aan het raam of een houder voor je ventilatierooster. Heeft iemand ervaring met arrow navigatie? Alvast bedankt voor een reactie.
-
- 1st Gear member
- Contacteer:
Bedoel je het Arrow naviagatie systeem in Monocroom die gemonteerd wordt in de hemel?
-
- 1st Gear member
Nee helaas kunnen ze vanaf model 07 geen arrow integreren in het plafond maar komt hij op het dashboard te staan.
-
- 1st Gear member
- Contacteer:
Okay.. ik heb nog de hemel versie.. dus kan ik niks zeggen over de dasboard versie..
- V50 Edition Sport
- 2nd Gear member
Hoi .
Ik heb sins een paar maanden de V50 edition sport uitvoering.
Gefeliciteerd met je geweldige keuze.
Ik zelf ook het arrow nav. systeem en hiervoor gebruikte ik een tom tom.De in princippe werkt t systeem wel goed , maar ik mis toch eigenlijk wel de kaart weergave zoals je die bij de tom tom hebt.Ik heb besloten voor t arrow systeem ivm de aem-module die de mute van je carkit aan moet sturen (dit was toen geloof ik 300 euri) .Ik moet wel zeggen dat t systeem wel mooi afgewerkt is, alleen jammer dat de cd-romlezer in het dashboardkastje zit waardoor er alleen nog maar ruimte is voor je onderhoudsboekje.
Ik zou vragen als je t systeem aanschaft of de lezer ergens anders geplaatst kan worden bijv onder de bijrijderstoel of zo.
Groetjes Theo
Ik heb sins een paar maanden de V50 edition sport uitvoering.
Gefeliciteerd met je geweldige keuze.
Ik zelf ook het arrow nav. systeem en hiervoor gebruikte ik een tom tom.De in princippe werkt t systeem wel goed , maar ik mis toch eigenlijk wel de kaart weergave zoals je die bij de tom tom hebt.Ik heb besloten voor t arrow systeem ivm de aem-module die de mute van je carkit aan moet sturen (dit was toen geloof ik 300 euri) .Ik moet wel zeggen dat t systeem wel mooi afgewerkt is, alleen jammer dat de cd-romlezer in het dashboardkastje zit waardoor er alleen nog maar ruimte is voor je onderhoudsboekje.
Ik zou vragen als je t systeem aanschaft of de lezer ergens anders geplaatst kan worden bijv onder de bijrijderstoel of zo.
Groetjes Theo
V50 Edition Sport II Barentz Blue OffBlack-Quartz/Beige DalaTTec
-
- 1st Gear member
Hoi Theo,
Bedankt voor je uitleg + tips. Dus het bakje zit goed vast op het dashboard (geen piepjes kraakjes)? Waar heb jij de afstandbediening zitten? Maak je ook gebruik van MP3 speler?
Groeten Lodewijk
Bedankt voor je uitleg + tips. Dus het bakje zit goed vast op het dashboard (geen piepjes kraakjes)? Waar heb jij de afstandbediening zitten? Maak je ook gebruik van MP3 speler?
Groeten Lodewijk
- noorderling
- 1st Gear member
Ik kan me niet langer beheersen en meng me ook in deze discussie. Als het goed is wordt deze week mijn volgende bolide besteld: Een V50 Edition II. Met Arrow Navigatie. Lijkt mij toch de mooiste oplossing. Waarschijnlijk zal mijn schermpje het grootse deel van de tijd opgeborgen blijven, aangezien ik niet dagelijks naar een voor mij onbekende plek hoef te rijden.
Daarnaast moeten mijn iPod en telefoon nog prettig te gebruiken zijn. Het strakke dashboard zal dus toch enigszins verstoord worden door beugels, houders en displays.
Vooralsnog ben ik er al wel uit hoe ik de iPod aan ga sluiten. De Ipod komt in de active cradle naast de middenconsole te staan. Deze sluit ik dan via een IceLink Lite Aux de twee tulpstekkers kunnen dan met een verloopplug in de Aux-aansluiting achter de middenconsole geprikt worden. Ik heb nu een FM-modulator in de auto, maar dat signaal wordt telkens verstoord door achtergrondruis. Het geluid via de Aux-ingang lijkt mij lopezuiver te moeten zijn.
Over het carkit verhaal lig ik nog steeds wakker. De Parrot CK3100 lijkt mij een hele prettige. Maar dan komt de kwestie AEM-module om de hoek kijken. Heb ik die nu wel of miet als ik een Arrow navigatie neem. Mijn dealer zei van niet, maar hij twijfelde tussen de afwezigheid van de AEM dan wel TMC. Als je de prijslijst nakijkt word je alleen maar meer in verwarring gebracht.
Ik las ook al dat er alternatieven waren voor de mute-functie, waar ik de AEM voor nodig heb. Maar die moeten dan weer in de achterbak aangesloten worden.
Wellicht dat iemand het mij voor eens en voor altijd duidelijk kan maken...
Daarnaast moeten mijn iPod en telefoon nog prettig te gebruiken zijn. Het strakke dashboard zal dus toch enigszins verstoord worden door beugels, houders en displays.
Vooralsnog ben ik er al wel uit hoe ik de iPod aan ga sluiten. De Ipod komt in de active cradle naast de middenconsole te staan. Deze sluit ik dan via een IceLink Lite Aux de twee tulpstekkers kunnen dan met een verloopplug in de Aux-aansluiting achter de middenconsole geprikt worden. Ik heb nu een FM-modulator in de auto, maar dat signaal wordt telkens verstoord door achtergrondruis. Het geluid via de Aux-ingang lijkt mij lopezuiver te moeten zijn.
Over het carkit verhaal lig ik nog steeds wakker. De Parrot CK3100 lijkt mij een hele prettige. Maar dan komt de kwestie AEM-module om de hoek kijken. Heb ik die nu wel of miet als ik een Arrow navigatie neem. Mijn dealer zei van niet, maar hij twijfelde tussen de afwezigheid van de AEM dan wel TMC. Als je de prijslijst nakijkt word je alleen maar meer in verwarring gebracht.
Ik las ook al dat er alternatieven waren voor de mute-functie, waar ik de AEM voor nodig heb. Maar die moeten dan weer in de achterbak aangesloten worden.
Wellicht dat iemand het mij voor eens en voor altijd duidelijk kan maken...
- lancer
- 6th Gear member
Doe ik ook, maar toch staat de nav aan voor de TMC info. Is een stuk beter dan de file informatie.noorderling schreef:Waarschijnlijk zal mijn schermpje het grootse deel van de tijd opgeborgen blijven, aangezien ik niet dagelijks naar een voor mij onbekende plek hoef te rijden.
AEM zit niet in de Arrow van de aanbieding. De radio wordt dan ook niet gemute als Arrow wat zegt. Arrow doet zijn mededelingen over de box linksvoor. Hier wordt de radio dan even afgeschakeld.noorderling schreef:Maar dan komt de kwestie AEM-module om de hoek kijken. Heb ik die nu wel of miet als ik een Arrow navigatie neem. Mijn dealer zei van niet, maar hij twijfelde tussen de afwezigheid van de AEM dan wel TMC. Als je de prijslijst nakijkt word je alleen maar meer in verwarring gebracht.
Wat betreft de AB. Standaard komt deze achter het stuur. Een k-plaats als je het mij vraagt. Ik heb hem nu voor de versnellingspook zitten (tussen pook en bekerhouders/bak). Hiervoor moet de dealer wel een andere kabelboom bestellen en een andere (bedrade) houder. Tevens moet er volgens mij wat aan de boom gesleuteld worden.
Vroegah kon de lezer ook in de kofferbak. Tegenwoordig niet meer. De nieuwe (MY2007) kabelboom is te kort.
-
- 1st Gear member
Ok bedankt voor de info. Weet je nog wat je extra moest betalen voor de andere (bedrade) houder en kabelboom?
-
- Starter
@ Nooderling
Hoop voor je dat je AUX ingang voor je Ipod zuiver is zonder storing. Heb zelf een nieuwe S40 met AUX ingang, maar er was een flinke ruis te horen bij het afspelen van muziek via mijn Ipod. Ook als je alleen de AUX ingang selecteerd en volume op de helft en verder, dan hoor je een storend geluid. Hij is hier al terug voor geweest bij de dealer en de ruis is al wel wat minder, maar nog steeds aanwezig.
In de Leen V50 met Aux hoorde ik helaas ook de storing / ruis op de AUX ingang. Lijkt een beetje op het geluid van een oude platenspelen op de versterker.
Gr Marco
Hoop voor je dat je AUX ingang voor je Ipod zuiver is zonder storing. Heb zelf een nieuwe S40 met AUX ingang, maar er was een flinke ruis te horen bij het afspelen van muziek via mijn Ipod. Ook als je alleen de AUX ingang selecteerd en volume op de helft en verder, dan hoor je een storend geluid. Hij is hier al terug voor geweest bij de dealer en de ruis is al wel wat minder, maar nog steeds aanwezig.
In de Leen V50 met Aux hoorde ik helaas ook de storing / ruis op de AUX ingang. Lijkt een beetje op het geluid van een oude platenspelen op de versterker.
Gr Marco
-
- 1st Gear member
Hoi Marco,
Bedankt voor je antwoord. Zodra ik de auto heb zal ik het uitproberen en je op de hoogte houden.
Gr Lodewijk
Bedankt voor je antwoord. Zodra ik de auto heb zal ik het uitproberen en je op de hoogte houden.
Gr Lodewijk
- lancer
- 6th Gear member
Nope, service van de dealer. Ik weet niet of ze het nog eens zo zouden doen. Toen ik de Arrow bestelde zaten we nog in MY2006.Volvo V50 edition2 sport schreef:Ok bedankt voor de info. Weet je nog wat je extra moest betalen voor de andere (bedrade) houder en kabelboom?
@Marcos40
Hmm, ik heb niet zo'n last van ruis op de AUX. Ik heb de volume regelaar van de IPOD meestal hoog staan volume hoog en het radio volume laag (op een interface met ruis meer signaal zetten). Gebruik ik wel een goede kabel.
- noorderling
- 1st Gear member
@marcos40
Als ik de iPod via de active cradle gebruik, maakt 'ie gebruik van de lijnuitgang aan de onderkant, deze is volumeonafhankelijk. Ik begrijp uit jouw verhaal dat je het volume aanpast, dus gebruik jij vermoedelijk de hoofdtelefoonuitgang. Wellicht dat daar het verschil zit. Ik hoop het in ieder geval!
@lancer
Bedankt voor dit uitsluitsel. Geen AEM dus, maar wel TMC.
Ik dacht dat de AB van de Arrow navigatie draadloos was. En dat het houdertje van de AB puur een klemsysteempje was en dus geen draden gebruikte. Is dat niet toevallig een extra optie om de batterijen op te laden? In de prijslijst heeft men het over een Docking Station. Die er dus blijkbaar niet standaard bij zit.
@Volvo V50 edition2 sport
Veel plezier met je Arrow navigatiesysteem. Met zo'n TomTom display ben je altijd meer op de kaart dan om je heen aan het kijken. Ik zie steeds meer mensen met het TomTom-syndroom om me heen: Ze rijden klakkeloos ergens heen, maar hebben geen flauw benul waar ze zich eigenlijk bevinden. Alle gevoel voor richting vloeit langzaam uit hun lichaam. Of ben ik nou gewoon teleurgesteld dat mijn leasebedrag geen RTI toelaat?
Als ik de iPod via de active cradle gebruik, maakt 'ie gebruik van de lijnuitgang aan de onderkant, deze is volumeonafhankelijk. Ik begrijp uit jouw verhaal dat je het volume aanpast, dus gebruik jij vermoedelijk de hoofdtelefoonuitgang. Wellicht dat daar het verschil zit. Ik hoop het in ieder geval!
@lancer
Bedankt voor dit uitsluitsel. Geen AEM dus, maar wel TMC.
Ik dacht dat de AB van de Arrow navigatie draadloos was. En dat het houdertje van de AB puur een klemsysteempje was en dus geen draden gebruikte. Is dat niet toevallig een extra optie om de batterijen op te laden? In de prijslijst heeft men het over een Docking Station. Die er dus blijkbaar niet standaard bij zit.
@Volvo V50 edition2 sport
Veel plezier met je Arrow navigatiesysteem. Met zo'n TomTom display ben je altijd meer op de kaart dan om je heen aan het kijken. Ik zie steeds meer mensen met het TomTom-syndroom om me heen: Ze rijden klakkeloos ergens heen, maar hebben geen flauw benul waar ze zich eigenlijk bevinden. Alle gevoel voor richting vloeit langzaam uit hun lichaam. Of ben ik nou gewoon teleurgesteld dat mijn leasebedrag geen RTI toelaat?
Volvo historie:
1987 Volvo 360 GL 2.0 Injection
2004 Volvo V50 1.8 Edition II
2010 Volvo V50 1.6D DrivE start/stop Sport
2006 Ford S-Max 2.5T (met Volvo 5-cylinder)
2011 Volvo C30 2.0 R-Design
- lancer
- 6th Gear member
Yep standaard is de AB draadloos. Bediening over de IR geeft echter een vertraging, plus dat het bereik zuigt.noorderling schreef:@marcos40
@lancer
Ik heb de AB nu in een bedrade cradle zitten. De commando's worden nu via de draad verzonden. Dat werkt een stuk sneller. Met deze cradle kun je de batterijen niet opladen. De batterijen worden niet gebruikt als de AB in de cradle is. Als ik er aan denk zal ik vanavond ff een picje posten.
-
- 1st Gear member
@ Lancer. Ziet er goed en netjes uit. Bedankt voor de foto's.
Groeten Lodewijk
Groeten Lodewijk
-
- 1st Gear member
@lancer.
Nog even een vraag over de montage. Wordt er ook geboord in het dashboard? M.a.w. kun je navigatie na leasetermijn weer demonteren zonder gaten in dashboard?
Alvast bedankt voor je antwoord
Groeten Lodewijk
- bart simpson
- Geartronic member
- Contacteer:
Er wordt inderdaad een gat gemaakt in je dashboard (is die navi niet van de leasemaatschappij?)
Volvo for life
-
- 1st Gear member
Nee helaas was budget op vandaar dat ik zelf een navigatie wil kopen. Zit nog te twijfelen over een Garmin navigatie of de arrow van volvo. Ik vind de arrow mooier ingebouwd. Misschien heeft iemand suggesties over hoe een Garmin navigatie in te bouwen?
- noorderling
- 1st Gear member
Volgens mij is de tijdelijke actie, waarbij de Arrow navigatie voor 395,- werd geleverd nu niet meer geldig (t/m 31 augustus). Het normale bedrag van 899,- uit de prijslijst lijkt mij wat zonde van het geld.
Succes met het maken van je keuze.
Succes met het maken van je keuze.
Volvo historie: