piepjes en kraakjes na de auto geparkeerd te hebben

De XC90 wordt na 12 jaar vervangen door de nieuwe XC90
Plaats reactie
Autozoeker
5th Gear member

gisteren hoorde ik nadat ik de auto had geparkeerd piepjes en kraakjes bij het uitladen. het is ook "regelmatig", en lijkt van de luchtvering te komen. het geluid ging niet weg nadat de auto was afgesloten.

was gisteren laat thuis, dus mogelijk viel het me nu pas op bij stilte. hebben meer mensen dit en weet iemand wat het is?

had het idee dat auto leveling bezig was, maar dat zou niet om de +- 5 secs iets moeten doen bij een afgesloten auto?
thavipah
3rd Gear member

Is normaal. Doet mijn auto ook. Zeker als je met de sleutel in de buurt komt van de auto. Dan wordt de auto "wakker" en begint al wat systemen aan te zwengelen.
dbosker
6th Gear member

heb ik ook - zelfs als ik zonder sleutel in de buurt kom. Wel griezelig :-)

laatste Volvo (960) verkocht
Overtoom
2nd Gear member

There are more things in heaven and earth, Horatio ...

Beetje flauw misschien, maar ik kom bij mijn auto ook nog steeds moeilijk verklaarbare zaken tegen. Never a dull moment.
Denk overigens ook dat het je luchtvering is. Ik heb vergelijkbare verschijnselen. Het zijn bij mij kraakjes en piepjes (in de auto, niet in mijzelf; dat zijn weer andere piepjes). Zo te zien alleen als ik in de buurt ben (met de sleutel).
Na 30 jaar weer een Volvo. Toen een 345GL (een oudje), sinds 2016 een XC90 en vanaf januari 2024 een XC60. Kan niet wachten op de EX60 ...
Autozoeker
5th Gear member

Hij deed het vandaag gewoon. Dus lijkt wel normaal te zijn. Overigens hoor ik binnen niets, alleen als ik buiten sta hoor ik die kraakjes. Ik zal wel proberen om die auto leveling uit te zetten en kijken of ik het nog hoor.
Plaats reactie

Terug naar “XC90 vanaf MY2015”