Hallo beste Forum leden,
zoals het hoort zal ik me even gaan voorstellen en natuurlijk de foto's proberen te plaatsen
Mijn naar is Emile. Jaren lang liefhebber van Mercedes oldtimers oa de Sec,SL en niet te vergeten de W124.
Vaker zakelijk Volvo gereden. S70 2.5T, S80 2,5 en recentelijk een S60 D6.
Helaas vind zelf ik de nieuwe Volvo's persoonlijk niet meer zo een krachtige vormgeving hebben als die vroeger. Vandaar dat ik me (nu ze er nog zijn) een 240 aangeschaft heb.
Auto ziet er bijzonder goed uit en heeft op een kleine roestplekje onderaan de deur......roestvrij
Auto is van 1985 en heeft een 2.3 motor. Verder heeft de auto 157.000 km gelopen(gedocumenteerd) Heeft een tijdje lang op speurders gestaan. Wellicht dat jullie hem hebben voorbij zien komen. Oude eigenaar vroeg op zich niet veel maar ik denk dat de LPG de verkoop heeft doen wachten.
Auto is momenteel uitgevoerd en gaat spoedig naar Belgie
De auto heeft een 2 tal jaren stilgestaan. Helaas heeft hem dat niet goed gedaan. Vierkante banden, auto loopt momenteel niet op benzine en het leer super droog.
Volvo was wel gestald geweest gelukkig.
Auto heeft inmiddels zijn beurt gehad. Olie, filters en banden zijn inmiddels vervangen.
Mijn vraag is naar jullie.........Hoe kan ik snel achterkomen waarom die niet wilt lopen op benzine??
Relais....pomp.....of nog meer pompen??
ps. Fotos zijn waren van de advertentie geweest. Leer is opgefrist inmiddels en de navigatie is Gone
Hoor graag jullie meningen
Voorstel en een paar vraagjes
- hvt
- 5th Gear member
Welkom.
Gefeliciteerd met de 240. Een echte Volvo.
Nog gewoon met een liniaal ontworpen.
De buren van mijn ouders hadden vroeger een groene.
Wij hadden het altijd over de tank.
Staat mij nog iets bij van het geluid bij het dichtslaan van de deuren.
Gefeliciteerd met de 240. Een echte Volvo.
Nog gewoon met een liniaal ontworpen.

De buren van mijn ouders hadden vroeger een groene.
Wij hadden het altijd over de tank.
Staat mij nog iets bij van het geluid bij het dichtslaan van de deuren.
V40 1997(MY1998), 1.8, 320000km, summergreen, LPG, ecc, cc, half leer, verlaagd, heldere donkere koplampen.
V70 2004, 2.4 (140pk), Black Sapphire, Thor 17", Eibach pro-kit -30, Xenon, vol leer, ecc, cc, schuif-kanteldak, spoiler, mistlampen, HP-speakers, CFE.
XC60 Ts Inscription 2018, Polestar, Pine Grey, stoelventilatie, panoramadak, blis, ACC, pilot assist, keyless entry, standkachel, achteruitrijcamera, enz
http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=50941
V70 2004, 2.4 (140pk), Black Sapphire, Thor 17", Eibach pro-kit -30, Xenon, vol leer, ecc, cc, schuif-kanteldak, spoiler, mistlampen, HP-speakers, CFE.
XC60 Ts Inscription 2018, Polestar, Pine Grey, stoelventilatie, panoramadak, blis, ACC, pilot assist, keyless entry, standkachel, achteruitrijcamera, enz
http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=50941
- evert65
- 6th Gear member
Hele fraaie 240
Waarom hij niet op benzine loopt? Hoe krijg je hem dan aan de praat? Starten op gas kan toch niet?
Is het misschien een injectie motor?
Dan zou ik eens gaan kijken op het volvokv.nl daar zitten mensen met veel ervaring met de 240
Wat niet weg laat dat er misschien ook experts ook op dit forum zitten
Waarom hij niet op benzine loopt? Hoe krijg je hem dan aan de praat? Starten op gas kan toch niet?
Is het misschien een injectie motor?
Dan zou ik eens gaan kijken op het volvokv.nl daar zitten mensen met veel ervaring met de 240
Wat niet weg laat dat er misschien ook experts ook op dit forum zitten

keep calm!, your randomizer is running
- Marcnij
- 5th Gear member
- Contacteer:
Starten op gas kan wel. Mijn vader reed in de jaren 80 op gas en die auto startte ook op gas. (Carburateur)
Laatst gewijzigd door Marcnij op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Vorig: MY2011 Volvo V50 1.6D DrivE S/S Kinetic, Business line, Winter line, Black Saphire
Vorig MY2011 Volvo C70 D3 Geartronic, Summum, Magic Blue
Geen Volvo meer
. Huidig: BMW 118i Corporate Executive Sport. autoloos
Vorig MY2011 Volvo C70 D3 Geartronic, Summum, Magic Blue
Geen Volvo meer
- Emilevol
- 1st Gear member
Heren,
probleem opgelost wat betreft het starten. Benzine pomp in de motorblok had er geen zin in. Even er uitgehaald en gangbaar gemaakt. Auto heeft 2 jaar stil gestaan en in niet verwarmde garage en te weinig laten lopen in die periode.
Verder is de auto bij de Douane aangemeld in Belgie. Meteen doorgereden naar de keuring. Dacht.....waarom zelf zoeken naar mankementen als de heren van de staat in Belgie daarvoor betaald worden.
Nou dat heb ik geweten.......Auto is gewoon goedgekeurd met de complimenten van de onze Belgen. Toppie toch........
Gas installatie start op gas en je hebt natuurlijk ook de optie om die op benzine te laten starten. Het is geen injectie maar een ouderwetse carburateur motor. Lekker simpel
Grts
probleem opgelost wat betreft het starten. Benzine pomp in de motorblok had er geen zin in. Even er uitgehaald en gangbaar gemaakt. Auto heeft 2 jaar stil gestaan en in niet verwarmde garage en te weinig laten lopen in die periode.
Verder is de auto bij de Douane aangemeld in Belgie. Meteen doorgereden naar de keuring. Dacht.....waarom zelf zoeken naar mankementen als de heren van de staat in Belgie daarvoor betaald worden.
Nou dat heb ik geweten.......Auto is gewoon goedgekeurd met de complimenten van de onze Belgen. Toppie toch........
Gas installatie start op gas en je hebt natuurlijk ook de optie om die op benzine te laten starten. Het is geen injectie maar een ouderwetse carburateur motor. Lekker simpel
Grts
- whitehorsekart
- 5th Gear member
Hmmmm, erg mooie 240 hoor, veel plezier met hem!
1967-122S Combi B18D....1972-144deLuxe B20A overdrive LPG....1988 244DL .....1986-780 Bertone B280E....1987-780 Bertone B280E....1997-940 2,3 LPT Estate Sports Edition.....MY 2016-XC60 AWD D4 XENIUM......................en een 1986 Land Rover Series III 110
BLOG over mijn Volvo's: http://klassiekevolvo.jouwweb.nl/
BLOG over mijn Volvo's: http://klassiekevolvo.jouwweb.nl/
- 244850
- Starter
Dat is idd een hele mooie 240!
Het niet willen rijden op benzine, zou kunnen komen doordat een vorige eigenaar de vlotter uit de carburateur heeft gehaald. Nadere details weet ik niet, maar ik ben een paar maanden geleden ook eens wezen kijken bij een oude 240 (via Marktplaats), waarvan de vorige eigenaar ook zoiets had gedaan om hem beter op LPG te laten rijden.
Nogmaals, precieze details weet ik niet, want carburateurs zijn niet mijn specialiteit (
) maar ik zou bij de carburateur beginnen.
Het niet willen rijden op benzine, zou kunnen komen doordat een vorige eigenaar de vlotter uit de carburateur heeft gehaald. Nadere details weet ik niet, maar ik ben een paar maanden geleden ook eens wezen kijken bij een oude 240 (via Marktplaats), waarvan de vorige eigenaar ook zoiets had gedaan om hem beter op LPG te laten rijden.
Nogmaals, precieze details weet ik niet, want carburateurs zijn niet mijn specialiteit (

850 2.5 20V '95
244 B21 '78
244 B21 '78
- paulh
- 4th Gear member
hmmm, mooie 240 Emile ... die sofa achterin, die kan thuis nog voor de TV, zo groot en zacht ... krijg meteen zin om een tukkie te doen ...
'15 Volvo XC90 D5 Momentum
'12 Volvo V60 D5 Summum
'03 Volvo XC90 D5 Geartronic, Navi, Premium sound
Gevarieerd palet van andere aanbieders
'12 Volvo V60 D5 Summum
'03 Volvo XC90 D5 Geartronic, Navi, Premium sound
Gevarieerd palet van andere aanbieders