hallo allemaal,
ik ben hier nieuw, ik zit met een ongelukkig probleempje, namelijk
Ik heb een volvo s40 d5 uit 2006. Mijn automaatbak reageert niet. Na uitlezen krijg ik de melding:foutsignaal communnicatie met tcm automatische versnellingsbak (foutcode 5760). Heeft iemand hier weleens van gehoord? of weet iemand wat het zou kunnen zijn??
ik kom er niet uit, ik hoop dat ik via deze weg iets wijzer word..
foutcode: 5760 foutsignaal communicatie automatische versnellingsbak
volvos40D5 foutcode automaatbak HELP!! AUB!!
- sebastiaan84
- 4th Gear member
- Contacteer:
Klepje loshalen naast je versnellingshendel, bak in neutraal zetten en naar een garage slepen.
En je ff voorstellen, wil nog wel eens helpen alvorens een hulpvraag een onbekend forum op te slingeren
En je ff voorstellen, wil nog wel eens helpen alvorens een hulpvraag een onbekend forum op te slingeren
Laatst gewijzigd door sebastiaan84 op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Volvo V60 D6 AWD Plug-in Hybride Summum, Polestar optimised MY14
Past:
Volvo V50 2.4i Geartronic summum MY05
Volvo V40 D2 summum full options MY15
Toyota Avensis Wagon TA22 1.8i Terra Kouki '01
Toyota Corolla AE111 1.6i G6-R(ally) Zenki '99
Toyota Starlet EP81 1.3i Si Whiteline/Koni edition Zenki '91
Past:
Volvo V50 2.4i Geartronic summum MY05
Volvo V40 D2 summum full options MY15
Toyota Avensis Wagon TA22 1.8i Terra Kouki '01
Toyota Corolla AE111 1.6i G6-R(ally) Zenki '99
Toyota Starlet EP81 1.3i Si Whiteline/Koni edition Zenki '91
- dbosker
- 6th Gear member
Klopt - ik reageer niet meer op dit soort berichten (alhoewel ik de oplossing soms wel weetsebastiaan84 schreef:En je ff voorstellen, wil nog wel eens helpen alvorens een hulpvraag een onbekend forum op te slingeren

laatste Volvo (960) verkocht
-
- Starter
Hallo allemaal
Zal effe opnieuw beginne met mezelf voorstellen. Ik ben een volvo liefhebber. Heb kennis gemaakt met volvo in de s60 d5 schakel 2003. Daarna een s60 automaat 2005 en daarna overgestapt naar de s40 1.6 schakel 2005. Daarna een s40 2.0 schakel 2007. En nu dus de s40 d5 2006. Ik hoop via deze weg kennis en ervaring te kunnen delen. En wellicht geholpen kunnen worden met mijn al eerder genoemd probleem.
De foutsignaal communicatie met tcm automatische versnellingsbak.
Groetjes jack
Zal effe opnieuw beginne met mezelf voorstellen. Ik ben een volvo liefhebber. Heb kennis gemaakt met volvo in de s60 d5 schakel 2003. Daarna een s60 automaat 2005 en daarna overgestapt naar de s40 1.6 schakel 2005. Daarna een s40 2.0 schakel 2007. En nu dus de s40 d5 2006. Ik hoop via deze weg kennis en ervaring te kunnen delen. En wellicht geholpen kunnen worden met mijn al eerder genoemd probleem.
De foutsignaal communicatie met tcm automatische versnellingsbak.
Groetjes jack
- evert65
- 6th Gear member
Welkom ,
Ik denk dat je de wagen zul moeten laten uitlezen
We zijn hier meest hobbyisten , die onze volvo's vertroetelen en zelf repareren voor zover onze kennis dat toe laat
Maar elektronische foutmeldingen gaan mij persoonlijk te hoog
Misschien dat iemand anders er meer van weet?
Ik denk dat je de wagen zul moeten laten uitlezen
We zijn hier meest hobbyisten , die onze volvo's vertroetelen en zelf repareren voor zover onze kennis dat toe laat
Maar elektronische foutmeldingen gaan mij persoonlijk te hoog
Misschien dat iemand anders er meer van weet?
keep calm!, your randomizer is running
-
- Starter
bedankt voor je reactie.
Ik ben bij de dealer geweest voor advies en raad,maar ja die willen niks los laten omdat ze anders niks verdienen. Dus ik dacht ik moet eens vragen onder de volvo rijders wellicht dat iemand dit ook eens heeft meegemaakt, of weleens van heeft gehoord. Ik heb namelijk de foutmelding gehad: 5760 en ik kan op internet niks vinden hierover.
een nieuwe tcm kost rond de duizend euro, maar dat is nog geen garantie dat hij gaat werken. Dat word een dure gok.
Is er iemand die ook zo een soort probleem heeft gehad??
Ik ben bij de dealer geweest voor advies en raad,maar ja die willen niks los laten omdat ze anders niks verdienen. Dus ik dacht ik moet eens vragen onder de volvo rijders wellicht dat iemand dit ook eens heeft meegemaakt, of weleens van heeft gehoord. Ik heb namelijk de foutmelding gehad: 5760 en ik kan op internet niks vinden hierover.
een nieuwe tcm kost rond de duizend euro, maar dat is nog geen garantie dat hij gaat werken. Dat word een dure gok.
- OGA244
- 8th Gear member
Doe ff niet zo lullig over de diensten van een dealer!
Het is in alle geledingen van onze maatschappij normaal dat iedereen die kennis heeft (die daarvoor doorgaans zelf ook geïnvesteerd heeft) en op basis daarvan een gefundeerd advies kan geven daarvoor ook betaald wordt, je zet hier dus iemand aan het werk en het mag ook nog eens een keer niets kosten?
Het is in alle geledingen van onze maatschappij normaal dat iedereen die kennis heeft (die daarvoor doorgaans zelf ook geïnvesteerd heeft) en op basis daarvan een gefundeerd advies kan geven daarvoor ook betaald wordt, je zet hier dus iemand aan het werk en het mag ook nog eens een keer niets kosten?
- Marcnij
- 5th Gear member
- Contacteer:
Tja, je kunt het als dealer op twee manieren aanpakken:OGA244 schreef: Doe ff niet zo lullig over de diensten van een dealer!
1: dergelijke vragen onder het kopje service weggeven in de hoop er een (tevreden) klant voor terug te krijgen. Deze besteedde uren moet je compenseren in je tarief.
2: exact factureren wat je aan diensten levert en een (marginaal) lager tarief hanteren.
Persoonlijk geef ik de voorkeur aan methode 1 (voor zowel ontvangen als verlenen van service)
Uiteraard heeft alles zijn grenzen, voor niets gaat de zon op.
Vorig: MY2011 Volvo V50 1.6D DrivE S/S Kinetic, Business line, Winter line, Black Saphire
Vorig MY2011 Volvo C70 D3 Geartronic, Summum, Magic Blue
Geen Volvo meer
. Huidig: BMW 118i Corporate Executive Sport. autoloos
Vorig MY2011 Volvo C70 D3 Geartronic, Summum, Magic Blue
Geen Volvo meer
- snorremans
- 5th Gear member
Ben je alleen langs de dealer geweest om advies ? of is de auto ook uitgelezen bij de dealer ?volvos40D5 schreef: bedankt voor je reactie.
Bij het eerste kan ik begrijpen dat ze je niet verder willen helpen als je geen klant bent bij hun.
In het tweede geval zou het vreemd zijn dat de dealer geen antwoord wil geven op de uitlezing, je hebt hier voor betaald en dan mag je ook een antwoord verwachten.
V50 Momentum 2.4 140 PK , 170 PK by Rica, Flint Grey Pearl:2004
Mobility,Winter,Estate,Audioline High Performance, Pioneer TS-WX 610A
Tethys 17 inch,
Spacers 10 mm ( tussen lager en naaf )
Xenon,
Dubbele uitlaat,
Dakspoiler,
Body pakket,
Roofrails zilver,
Sunblinds,
Elektrischverstelb. en verw. lederen stoelen,
Trekhaak,
ECU spacer 14 mm,
Darkwood interieur, stuur en pook knop
Heden Mercedes B 220 ( 2020 ) 194 PK.
Tethys 17 inch,
Xenon,
Dubbele uitlaat,
Dakspoiler,
Body pakket,
Roofrails zilver,
Sunblinds,
Trekhaak,
ECU spacer 14 mm,
-
- Starter
heel leuk dat iedereen een mening heeft,
Ik ben hier niet om een discussie te voeren over wat dealer wel of niet kan/mag zeggen. Ik wil graag kennis en ervaring delen met volvo liefhebbers, en ben benieuwd of iemaand dit eerder heeft meegemaakt.
Ik ben hier niet om een discussie te voeren over wat dealer wel of niet kan/mag zeggen. Ik wil graag kennis en ervaring delen met volvo liefhebbers, en ben benieuwd of iemaand dit eerder heeft meegemaakt.
- OGA244
- 8th Gear member
Dat wil je wel anders stel je het niet zo:
Krijg zulke mensen soms binnen, die gaan monteurs van het werk staan houden met allerlei vragen terwijl die geklokt staan op een auto (dus op een andere klant)
Nergens voor willen betalen is bij menig dealer ook geen advies.
je wilt nergens voor betalen begrijp ik hier toch van je, dat gaat hem dan dus niet worden langs die weg.volvos40D5 schreef:Ik ben bij de dealer geweest voor advies en raad,maar ja die willen niks los laten omdat ze anders niks verdienen.
Krijg zulke mensen soms binnen, die gaan monteurs van het werk staan houden met allerlei vragen terwijl die geklokt staan op een auto (dus op een andere klant)
Nergens voor willen betalen is bij menig dealer ook geen advies.
Laatst gewijzigd door OGA244 op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
- snorremans
- 5th Gear member
De discussie krijg je vanzelf als je niet duidelijk aangeeft wat er tot nu gedaan is,volvos40D5 schreef: heel leuk dat iedereen een mening heeft,
1. Hoe kom je aan de fout code ?
2. Waar is de auto uitgelezen ? dealer ? gewone garage ? beunhaas ? anders ?
Als je zomaar gaat roepen om hulp krijg je dus dit soort discussies, en krijg je ook allerlei antwoorden waar je uiteindelijk niet mee geholpen bent.
V50 Momentum 2.4 140 PK , 170 PK by Rica, Flint Grey Pearl:2004
Tethys 17 inch,
Xenon,
Dubbele uitlaat,
Dakspoiler,
Body pakket,
Roofrails zilver,
Sunblinds,
Trekhaak,
ECU spacer 14 mm,
Tethys 17 inch,
Xenon,
Dubbele uitlaat,
Dakspoiler,
Body pakket,
Roofrails zilver,
Sunblinds,
Trekhaak,
ECU spacer 14 mm,
-
- 7th Gear member
Als je bij de dealer vraagt wat het probleem is, dan gaan ze je dat echt vertellen lijkt mij.volvos40D5 schreef: bedankt voor je reactie.
Maar gezien de code die je opgeeft, is dat geen Vida Volvo code..
Laat hem nog is uitlezen bij een dealer en vraag wat er precies mis is volgens het Volvo diagnose apparaat.
- evert65
- 6th Gear member
ah dat verklaart veel, gewoonlijk beginnen Volvo vida foutcodes toch met een P?
maar als een bak niet reageert zou je ook een transmissieboer kunnen bellen
maar als een bak niet reageert zou je ook een transmissieboer kunnen bellen
Laatst gewijzigd door evert65 op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
keep calm!, your randomizer is running
-
- 2nd Gear member
Je probeert een makkelijke oplossing te vinden op een gecompliceerd probleem. Wanneer je zoekresultaten op dit probleem geen hits opleveren mag je ervan uit gaan dat dit geen vaak voorkomend probleem is en zal je geen makkelijke oplossing vinden.
Wat dan wel?
Afgaan op (vaak goed bedoelde maar weinig hout snijdende) tips van een mede forumlid of het in de handen leggen van iemand die er verstand van heeft doordat hij heeft geïnvesteerd in kennis, kunde en gereedschap (niet diegene die zegt dat de TCM 1000 euro kost zonder garantie)? En ja dit zal geld gaan kosten.
Wat dan wel?
Afgaan op (vaak goed bedoelde maar weinig hout snijdende) tips van een mede forumlid of het in de handen leggen van iemand die er verstand van heeft doordat hij heeft geïnvesteerd in kennis, kunde en gereedschap (niet diegene die zegt dat de TCM 1000 euro kost zonder garantie)? En ja dit zal geld gaan kosten.
Laatst gewijzigd door HbTps op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.