Goedemorgen.
Sinds 3 maanden ben ik trotse eigenaar van een
Volvo S40 uit 1997 met 183000KM op de teller.
een dikke bak met een 2.0 liter motor en 136 PK .
Rijd heerlijk en fantastisch.
Echter na een tour in Duitsland (augustus )onderweg naar huis begint er een lampje te branden ORANJE met GROEN. boekje erbij gepakt
-FOUT IN DE EMISSIEMOTOR- uitlezen is noodzakelijk.
Volgende foutcodes naar voren te komen:
-EFI-H02S -216
-ECM-EGR COntrol. Faulty 1408 Sginal
afijn, H02S gereset en ECM EGR bleef staat.
na 3 dagen rijden lampje gaat weer branden. tijdje doorgereden , soms wel soms niet branden.
Uiteindelijk eind november: lampje bleef maar branden ook direct al na het starten.
bleek een slang lek te zijn binnen het EGR controle System. een slang vanaf het gasklephuis naar een zwarte pot rechtsonder in de bumper.
De Lambdasonde is stuk, is een regelsonde voor de Kat, deze types hebben maar 1 Lambdasonde, gelukkig. reed eerst 1 op 7 ipv 1-10/11
1 besteld van Delphi uit Duitsland aan de hand van de motorcode BT4204 en deze VERVANGEN
Nu al 2-3 weken niets aan de hand tot we laatst stil stonden en de ACCU vervangen moest worden
Dag later ja hoor lampje BRAND WEL - lampje BRAND NIET.
Laatst zag ik beetje Baily's kleur op mijn olie zitten op de peilstok.
olie peil stijgt niet, geen witte damp/mist of koelvloeistof dan niet minder wordt of vies bruin is, is rood van kleur,.
Ik rij elke dag in de auto en vaak korte ritjes ( stad) max 30 minuten.
De auto gaat ( zo ver ik het merkt ) niet over op noodlooptoestand. rijd nog steeds lekker.
Alleen dat lampje gaat nu weer soms aan en soms niet.
paar punten:
- Volgende week motor olie verversen en filter vervangen
-zit nu 5W 40 in ga over naar 10W 40
-Gasklephuis al een keer schoongemaakt en luchtmassameter schoongemaakt.
-stationair is 600 toeren
-na starten is het 1100 toeren stationair.
-vaak bij lang stationair draaien gaat het lampje aan.
-bij stil staan voor stoplicht gaat het lampje weer branden
-bougies en bobines zien er goed uit
Lampje = fout in de emissie motor ORANJE met GROEN.
Nu vraag ik mij echt af wat het kan zijn waardoor het lampje elke keer gaat branden. Lambda vervangen. EGR controle opgelost.
Hoor het heel graag
Bedankt.
LambdaSensor Volvo S40 1997
- Maurits@Parts4Swedes
- Forumsponsor
- Berichten: 382
- Lid geworden op: 05.01.2008 - 12:20
- Locatie: Afferden Gld
- Contacteer:
Ik zou hem opnieuw laten uitlezen. Dit kan van alles zijn.
Olie, let dan in ieder geval op de kwaliteit, moet volgens mij A5 zijn.
Olie, let dan in ieder geval op de kwaliteit, moet volgens mij A5 zijn.
-
- Starter
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 29.12.2016 - 09:45
Hi Maurits bedankt voor je reactie.
Uitlezen zal ik van de week moeten doen.
olie heb ik nog niet kunnen vervangen welke olie raad je mij het beste aan met A5.?
Tevens heb ik motorreiniger gekocht van Badhler wellicht dat dit wonderen doet.
Uitlezen zal ik van de week moeten doen.
olie heb ik nog niet kunnen vervangen welke olie raad je mij het beste aan met A5.?
Tevens heb ik motorreiniger gekocht van Badhler wellicht dat dit wonderen doet.