Beste Leden van dit forum,
Ik heb een Volvo S40 van juli 2005. Net gekregen als nieuwe Lease wagen (nieuwe baan).
Nu heb ik een aantal keer een probleem gehad met de tempratuur meter v.d. auto. Als ik de auto start staat de tempratuur meter meestal op -7 of iets.. als ik dan stukje rij, moter uitzet en weer start is het probleem verholpen en krijg ik de gewone tempratuur te zien.
Is dit een bekend probleem bij de S40? Ik neem aan dat de dealer dit zo kan verhelpen of?
wie weet er trouwens waar de tempratuur meter zit op de S40?
Bedankt vast voor jullie tips!
groet
Tempratuur meter S40 (7-2005)
-
- 1st Gear member
- Contacteer:
-
- 1st Gear member
Hi wwwer,
Heb er zelf geen last van, maar een vriend van mij heeft precies hetzelfde gehad met zijn V50 2.4i uit 2-2006. Is lastig verhaal, daar de airco ook gekoppeld is aan de tempertuurmeter. Met andere woorden; als het ding -7 aan geeft, komt er warme lucht uit de kachel terwijl het stralend mooi weer kan zijn....... Hij is een aantal keer terug gegaan met zijn auto. Uiteindelijk is er het een en ander vervangen (vraag me niet wat precies) en was het probleem weg.
Ik zou het zeker even bij je dealer checken.
Heb er zelf geen last van, maar een vriend van mij heeft precies hetzelfde gehad met zijn V50 2.4i uit 2-2006. Is lastig verhaal, daar de airco ook gekoppeld is aan de tempertuurmeter. Met andere woorden; als het ding -7 aan geeft, komt er warme lucht uit de kachel terwijl het stralend mooi weer kan zijn....... Hij is een aantal keer terug gegaan met zijn auto. Uiteindelijk is er het een en ander vervangen (vraag me niet wat precies) en was het probleem weg.
Ik zou het zeker even bij je dealer checken.
S40 2.4 Edition II / Passion Red / Sport chassis / Xenon / Season-line / Sagitta 17"; / off-black(dala T/Tec)
S40 2.0d Edition II MY2008 / Passion Red / Sport chassis / Xenon / Season-line / Spartacus 17"; / black leder
S40 2.0d Edition II MY2008 / Passion Red / Sport chassis / Xenon / Season-line / Spartacus 17"; / black leder
- GZG
- 1st Gear member
Ik heb exact hetzelfde probleem gehad tijdens de laatste hittegolf: temperatuurmeter gaf temperaturen vér onder nul aan, terwijl het buiten 35+ was. Inderdaad is het zo dat de airco daar rekening mee houdt. Wat ik altijd deed was de eerste kilometers de airco op handmatig en zodra de temperatuurmeter weer de juiste waarden aangaf klima op Auto. Is natuurlijk geen goede oplossing, dus bij de 60.000 kilometerbeurt aagegeven: het probleem is volgens de dealer nu opgelost (bedrading is verlegd). Ik heb het verhaal inmiddels vaker gehoord.
Groet,
GZG
Groet,
GZG
V50 2.0d Momentum, Barents Blue Pearl, Sagitta's, High Performance audio, Off-Black/Quartz beige leder, stoelverwarming, dakspoiler
Bekijk en waardeer mijn auto in mijn persoonlijke galerij http://www.volvo-forum.nl/album_persona ... er_id=3359
Bekijk en waardeer mijn auto in mijn persoonlijke galerij http://www.volvo-forum.nl/album_persona ... er_id=3359
- GZG
- 1st Gear member
Bij mij zijn de problemen vanmorgen weer ontstaan: van -33 naar -18, maar hoger wilde de temperatuurmeter niet: gevolg (autom.) airco blaast alleen maar warme lucht. Met de stand op 'Lo' en blower op max is de temperatuur nog enigszins binnen de perken te houden, maar als je tussen de 1.000 en 1.500km per week maakt, is het wel prettig als de airco gewoon werkt. Dinsdag 19 sept. blijft de auto weer een dagje over bij de dealer en wordt de electronica uitgelezen. Ze hebben me er al op voorbereid dat het langer dan een dag kan gaan duren
Ik heb nog steeds veel vertrouwen in de auto, maar als het probleem nu niet wordt opgelost, zal er toch een serieus barstje in onze relatie ontstaan (laat het niet waar zijn: ik ben verder supertevreden over de auto).
V50 2.0d Momentum, Barents Blue Pearl, Sagitta's, High Performance audio, Off-Black/Quartz beige leder, stoelverwarming, dakspoiler
- Peter
- 7th Gear member
- Contacteer:
Het lijkt wel een of ander blauwtongvirus. Want ook bij mij (v50 2.4i jan06) gaf hij in het weekend -1 aan.
Gisterochtend gaf hij 4 gr. aan, terwijl het in werkelijkheid 15 gr was. Resultaat inderdaad: warme lucht.
Vandaag alles weer normaal.
Gisterochtend gaf hij 4 gr. aan, terwijl het in werkelijkheid 15 gr was. Resultaat inderdaad: warme lucht.
Vandaag alles weer normaal.
Zweuds. V50 2.4i, my 2006, estate-line, spijltjesgrill, sagitta's, sunblinds, dakspoiler, high performance audio
 Mijn Flickr foto's
 Mijn Flickr foto's
- GZG
- 1st Gear member
Tja, en dan zal je altijd zien: vandaag geen vuiltje aan de lucht. 3 ritjes en 300 kilometer met werkende temperatuurmeter én airco. Het begint nu een beetje op 'doet 'ie het of doet 'ie het niet' te lijken. Wat er de komende dagen ook gebeurt: ik laat uit voorzorg de afspraak met dealer aanstaande dinsdag toch maar doorgaan. Vroeg of laat komt het probleem weer terug (hopelijk niet de komende 6 dagen :
).
- GZG
- 1st Gear member
Nou, auto is vandaag weer bij de dealer geweest. Eén en ander is 'gereset' :-k Voor de zekerheid is er een nieuwe temperatuursensor besteld voor in de spiegel (ik wist niet dat dat ding daar zat......). Ombouwen duurt twee uurtjes, want de bekleding/panelen van de deur moeten eruit (als dat maar weer goed gaat ::? ). Dus de volgende afspraak staat al weer...... Ik zie het maar als 'even door de zure appel heen bijten'.
-
- 1st Gear member
- Contacteer:

-
- 1st Gear member
Ik heb er ook last van, maar even de motor uit en opnieuw starten, dealer kan het oplossen is dan 1,5 uur bezig, maar ik wacht wel tot mijn zomerbanden er weer op gaan. Vaak -11 of -7, zelfs van de zomer in Italië ik dacht dat het incidenteel was maar ik krijg deze melding steeds vaker. Vorige week is mijn koppeling vervangen bij 16000 km. Volvo belde nog terug hoe mijn rijstijl was eventueel gaat volvo nl een zwaardere koppeling leveren voor de AWD T5.
Sinds 1 oktober 2005: V50 T5 AWD MY2006, kinetic, Blackcurrant pearl, 17"; Stylla, High Performance Audio, Family line, uitschakelbare passagiersairbag, schuifdak
Sinds 16 mei 2008: XC90 3.2 AWD MY2007 momentum, dynaudio, grijs metallic, 7-zitter, off-black
Sinds 16 mei 2008: XC90 3.2 AWD MY2007 momentum, dynaudio, grijs metallic, 7-zitter, off-black
-
- 1st Gear member
- Contacteer:
ik was even van het probleem af, maar inmiddels was die er weer.
Nu is hij uit logeren geweest en ben hem dus 2 dagen kwijt geweest. De hele kabelboom is vervangen. wat ook stortingen gaf in mijn sleutel en ramen.
Nu er een nieuwe kabelboom in de deur zit is bij mij het probleem tot dusver over (okay morgen begint het weer :p)
Gelukkig wist mijn dealer wel wat het was, en hebben ze de 1ste keer de officiele klacht behandeling gedaan (steckers invetten) en nu dus mijn hele deur etc opengehad en probleem gezochty, die dus in de stekkerboom zat (of hoe zo'n ding ook heet)
Hopen dat het nu over is...
Nu is hij uit logeren geweest en ben hem dus 2 dagen kwijt geweest. De hele kabelboom is vervangen. wat ook stortingen gaf in mijn sleutel en ramen.
Nu er een nieuwe kabelboom in de deur zit is bij mij het probleem tot dusver over (okay morgen begint het weer :p)
Gelukkig wist mijn dealer wel wat het was, en hebben ze de 1ste keer de officiele klacht behandeling gedaan (steckers invetten) en nu dus mijn hele deur etc opengehad en probleem gezochty, die dus in de stekkerboom zat (of hoe zo'n ding ook heet)
Hopen dat het nu over is...
-
- 1st Gear member
- Contacteer:
p.s. ik heb de volgende tip ook nog gekregen
Omdat het probleem vaak zit in de steker die in de deur zit kan het nog wel eens helpen om je deur op en dicht te doen..
of.. open en keihard dicht.. dan rammeld de steker weer even heen en weer en kan het weer verholpen zijn.. (zo dee de monteur het ook toen zijn wagen het probleem had (A) ) het werkte wel......
Omdat het probleem vaak zit in de steker die in de deur zit kan het nog wel eens helpen om je deur op en dicht te doen..
of.. open en keihard dicht.. dan rammeld de steker weer even heen en weer en kan het weer verholpen zijn.. (zo dee de monteur het ook toen zijn wagen het probleem had (A) ) het werkte wel......