Beste allen,
Zal me allereerst even voorstellen: Martin Kuipers uit Oostvoorne.
Ik rijd sinds m'n rijbewijs Volvo. En dat is nu zo'n beetje de helft van mijn leven.
Eerst 850 estate (365.000) ingeruild voor een V70N (nu 370.000km) en sinds drie jaar een zwarte C70 coupe 2.3T5 uit 1998 (193.000km)
De c70 van de eerste eigenaar gekocht en afgelopen 3 jaar zo'n 60.000km heerlijke benzine kilometers gereden.
Ondanks de 240pk ben ik geen racer. In deze 60.000 km heeft de roffel geen druppel olie verbruikt en dus ook niet gelekt. Wel netjes olie ververst elk jaar.
Onderhoud liet ik altijd bij de garage in Winschoten doen.
Na een verhuizing heb ik door tijdsgebrek olie laten verversen bij de lokale garage.Ik had ook gevraagd de carterventilatie te reinigen.
Bij ophalen van de C70 vertelt de garage dat de turbo olie lekt bij de inlaatzijde.........
Nu heb ik de auto anderhalve week terug en er ligt er een plas olie onder de auto...
Ik ga natuurlijk weer terug naar de garage.
Een turbo van een 2.3T5 gaat niet zomaar kapot............. en ga ervan uit dat er iets anders aan de hand is.
Misschien een verkeerde manier van reiniging van de carterventilatie..
Iemand nog tips over wat er gebeurd kan zijn????
Hartelijk dank alvast!
Groetjes Martin
plotselinge hevige olielekkage 2.3T5 na servicebeurt
- Carfreak
- 7th Gear member
- Berichten: 5224
- Lid geworden op: 03.11.2007 - 17:26
- Locatie: Twente
Wellicht andere olie gebruikt die ervoor zorgt dat er materialen week zijn geworden. Bv een keerring. Elke olie heeft zijn eigen viscositeit zoals je zult weten.
Heb ik ooit eens gehad toen ik, net als jij, vanwege haast uitweek naar een bekende fastfitter...... Nooit weer.
Een keerring kost niets. Het monteren is vaak een ander verhaal.
Succes. Hopelijk wordt de oorzaak snel gevonden.
Heb ik ooit eens gehad toen ik, net als jij, vanwege haast uitweek naar een bekende fastfitter...... Nooit weer.
Een keerring kost niets. Het monteren is vaak een ander verhaal.
Succes. Hopelijk wordt de oorzaak snel gevonden.
Volvo V70 2.4/ 140pk Black Sapphire Edition MY04
Volvo S80 2.5t Summum GT6 MY08 Volvotune
Mercedes C180 Estate Avantgarde 7tronic MY15
Volvo S80 2.5t Summum GT6 MY08 Volvotune
Mercedes C180 Estate Avantgarde 7tronic MY15
- Walter
- Geartronic member
- Berichten: 24664
- Lid geworden op: 13.09.2004 - 08:30
- Locatie: Randstad
- Contacteer:
heel basaal, maar zit het oliefilter wel goed vast?
Mijn blog
ex-850club & ex-V3C lid Volvo S80 3.2 AWD '07/Volvo V70 2.4 AT MY02/Volvo 854 2.0 '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
VCN-lid Nu: Volvo XC60 B5 Inscription Maple Brown Full option + Buick Special Trunkback Sedan 1937
Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
- sbv
- 6th Gear member
- Berichten: 4320
- Lid geworden op: 30.11.2004 - 20:47
- Locatie: Nieuwerbrug a.d Rijn
wat los bij de carterventilatie ? Slangklem ofzo. Echt reinigen is er naar mijn idee niet bij. Ik vervang zelf meestal de delen van carterventilatie.
Als het hier zou lekken dan zit het aan de voorzijde van het blok. achterzijde kan mogelijk zijn lekkage bij olie retour onder op de turbo
Als het hier zou lekken dan zit het aan de voorzijde van het blok. achterzijde kan mogelijk zijn lekkage bij olie retour onder op de turbo
Zij ''19 V60 D4 Cross Country en '98 S70R AT Saffron Pearl
Hij '23 Peugeot 508 SW GT 225 en '00 V70R AWD Laserblue
-
- Starter
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 15.06.2015 - 20:42
Beste allen; hartelijk dank voor het meedenken!
We hebben hem te pakken! Vanmorgen op de brug gezet bij de garage. Garage heeft oliefiler niet goed aangedraaid en bij de olie retour van de turbo zit waarschijnlijk een slang een beetje los.
Er werd me verteld dat de turbo-as speling zou hebben, maar dat lijkt me echt onzin en daar komt volgens mij geen olie langs!
Had steeds in het donker gereden, dus de oliesporen waren me niet eerder opgevallen. Waarschijnlijk ook nog zonder olie gereden....
Doodzonde voor een 2.3T5, maar hoop dat het meevalt.
Ze hebben lucht op de carterventilatie gezet. Toen ik vroeg of ze de vuldop er wel afgehaald hadden, stonden ze me glazig aan te kijken.
Ga er voortaan in de zomer zelf wel weer onder liggen of laat het doen door iemand die wel de waarde van een 23T5 kan inschatten!
Bedankt!
Gr. Martin
We hebben hem te pakken! Vanmorgen op de brug gezet bij de garage. Garage heeft oliefiler niet goed aangedraaid en bij de olie retour van de turbo zit waarschijnlijk een slang een beetje los.
Er werd me verteld dat de turbo-as speling zou hebben, maar dat lijkt me echt onzin en daar komt volgens mij geen olie langs!
Had steeds in het donker gereden, dus de oliesporen waren me niet eerder opgevallen. Waarschijnlijk ook nog zonder olie gereden....
Doodzonde voor een 2.3T5, maar hoop dat het meevalt.
Ze hebben lucht op de carterventilatie gezet. Toen ik vroeg of ze de vuldop er wel afgehaald hadden, stonden ze me glazig aan te kijken.
Ga er voortaan in de zomer zelf wel weer onder liggen of laat het doen door iemand die wel de waarde van een 23T5 kan inschatten!
Bedankt!
Gr. Martin
- ufovolvo
- 4th Gear member
- Berichten: 853
- Lid geworden op: 11.08.2007 - 21:15
- Locatie: drenthe
- Contacteer:
Niet goed vastzetten van het oliefilter is toch wel een basaal foutje van de garage. Blij dat het alsnog lijkt te zijn opgelost.
V70 T4 Inscription Geartronic my2016
V70 2.4D Momentum Geartronic my2010
S80 D5 aut Kinetic my2005
V70 2.4D Momentum Geartronic my2010
S80 D5 aut Kinetic my2005
- edraket
- 7th Gear member
- Berichten: 8634
- Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
- Locatie: Haarlemmermeer
Prutsers! Inderdaad lekker zelf doen, als het dan fout gaat weet je tenminste wie je de schuld kunt geven.
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 181
- Lid geworden op: 22.04.2016 - 13:13
- Locatie: Maarssen
Komt vaker voor; zelf in het verleden een keer hetzelfde meegemaakt met een Volkswagen Passat, mijn schoonvader met een oude Ford Sierra die ook zo goed als geen druppel olie verbruikte totdat hij van een onderhoudsbeurt (merkdealer) terugkwam en ineens merkbaar olie verbruikte. Dus motorkap open, oliefilter 2 slagen (!!!) aangedraaid en het olieverbruik was even snel verdwenen als dat het was ontstaan.ufovolvo schreef: Niet goed vastzetten van het oliefilter is toch wel een basaal foutje van de garage.
Als je niet tevreden kunt zijn met wat je hebt, wat doet je dan geloven dat je wel gelukkig zult zijn met meer?
I have a roof over my head, running water from the tap and I can have a hot meal every day.....therefor I consider myself a very lucky man !
I have a roof over my head, running water from the tap and I can have a hot meal every day.....therefor I consider myself a very lucky man !
- edraket
- 7th Gear member
- Berichten: 8634
- Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
- Locatie: Haarlemmermeer
Heb dat in het verleden ook een keer bij een Volvo dealer gehad, hevige lekkage, oliefilter niet vast gezet. Had erg vervelend af kunnen lopen...
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95