C70 2.3 T5 - nieuwe remschijven en blokken

Voor kenners: de "Roffel"
Plaats reactie
Slottie
1st Gear member
Berichten: 10
Lid geworden op: 05.09.2016 - 21:47

Mijn voorremmen moeten vervangen worden, de schijven en de blokken.
Het gaat om mijn C70 2.3 T5, maar welke schijven en blokken raden jullie aan?
Ik lees veel over de combinatie van Brembo schijven en Ferodo blokken, zijn daar hier ervaringen mee?
En neem ik dan best de standaard Brembo schijven of de Brembo Max, het prijsverschil is nihil.

Ik ben benieuwd wat jullie ervaringen en adviezen zijn!
Gebruikersavatar
Herman71
3rd Gear member
Berichten: 250
Lid geworden op: 02.05.2008 - 19:01

Het zit bij mij misschien tussen mijn oren, maar ik zou niet te moeilijk doen en voor origineel gaan.

Groeten,
Herman 8-)
Mijn exhobby wagens :-)
Volvo C70 2.0T cabriolet 2005
Lexus Ls 430 V8 2002 sedan
Jaguar X350 XJ8 Executive 4.2L V8 2003
Opel Admiraal 1970
Mercedes 300CE W124 1991
Mercedes 380SE W126 1983
Jaguar XJ Sovereign 3.2 X300 1996
BMW 730i V8 1995
Saab 95 2.0 SE LPT 1999
Range Rover 2.5D P38 2001
BMW 525TDS executive 1998
Jaguar XJ Sovereign 3.2 X300 LWB 1997
Range Rover 3.0D Vogue 2003
Jaguar S-type 2.5 V6 executive 2003
Gebruikersavatar
edraket
7th Gear member
Berichten: 8634
Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
Locatie: Haarlemmermeer

Gewoon origineel doen, altijd goed.
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85

V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
Slottie
1st Gear member
Berichten: 10
Lid geworden op: 05.09.2016 - 21:47

Dat origineel altijd goed is, snap ik, maar ik vind het prijsverschil met bijvoorbeeld Brembo (of Bosch, of een ander merk) vrij groot.
Via parts4swedes kan ik alles origineel kopen voor 250 euro, terwijl je met andere merken voor 150 euro klaar bent.
Mijn eis is dan alleen, het moet wel goed zijn (of zelfs beter?).
Gebruikersavatar
Herman71
3rd Gear member
Berichten: 250
Lid geworden op: 02.05.2008 - 19:01

Ik denk gezien het prijs verschil dat dit toch wel ergens in moet zitten, niet alleen omdat het origineel of bosch/brembo is maar ook de kwaliteit van het product. Maar goed daar heeft ieder zo zijn eigen kijk op.

Groeten,
Herman 8-)
Mijn exhobby wagens :-)
Volvo C70 2.0T cabriolet 2005
Lexus Ls 430 V8 2002 sedan
Jaguar X350 XJ8 Executive 4.2L V8 2003
Opel Admiraal 1970
Mercedes 300CE W124 1991
Mercedes 380SE W126 1983
Jaguar XJ Sovereign 3.2 X300 1996
BMW 730i V8 1995
Saab 95 2.0 SE LPT 1999
Range Rover 2.5D P38 2001
BMW 525TDS executive 1998
Jaguar XJ Sovereign 3.2 X300 LWB 1997
Range Rover 3.0D Vogue 2003
Jaguar S-type 2.5 V6 executive 2003
Gebruikersavatar
Sjo
2nd Gear member
Berichten: 235
Lid geworden op: 18.04.2013 - 19:42
Locatie: zuid Limburg

Vele originele onderdelen komen ook van bosch, Ferodo of brembo af, alleen wordt er dan volvo of een andere merknaam op gedrukt. Mijn mening is dat zolang je producten gebruikt van gerenommeerde fabrikanten er weinig tot geen verschil zal zijn in het dagelijkse gebruik.
Volvo S60 2.4, 170pk, 2001
VW Golf GTD, 70pk, 1986
VW Caddy GTD, 80pk, 1984
VW Caddy D, 54pk, 1986
Peugeot 107 XS, 2011
Citroen Berlingo 1.9D, 1998
Gebruikersavatar
lint
Geartronic member
Berichten: 29489
Lid geworden op: 23.02.2007 - 00:12
Locatie: Ridderkerk

Niet twijfelen, altijd origineel kopen en zeker met remmen geen risico nemen.
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
Slottie
1st Gear member
Berichten: 10
Lid geworden op: 05.09.2016 - 21:47

lint schreef: Niet twijfelen, altijd origineel kopen en zeker met remmen geen risico nemen.
Volgens mij neem ik toch geen risico als ik een normaal merk remmen koop?
Ik was nog niet van plan originele remschijven en blokken te kopen, dus is er iemand anders die ervaring heeft met andere merken en combinaties?
Sjo schreef: Vele originele onderdelen komen ook van bosch, Ferodo of brembo af, alleen wordt er dan volvo of een andere merknaam op gedrukt. Mijn mening is dat zolang je producten gebruikt van gerenommeerde fabrikanten er weinig tot geen verschil zal zijn in het dagelijkse gebruik.
Juist, heb jij advies welk merk en combinatie?
Gebruikersavatar
Sjo
2nd Gear member
Berichten: 235
Lid geworden op: 18.04.2013 - 19:42
Locatie: zuid Limburg

Met Ferodo blokken heb ik goede ervaringen, maar met bosch ook, brembo heb ik nog nooit gehad dus daar kan ik weinig over zeggen. Bij mijn garage monteren ze altijd bosch schijven omdat ze daar de minste klachten over krijgen, maar zelf heb ik nooit nieuwe schijven nodig gehad, dus welke combo het beste zou zijn weet ik niet. De auto van mijn vriendin heeft ook binnenkort nieuwe blokken en schijven nodig, en ik ben aan het denken om er alles brembo op te zetten, gewoon om het eens te proberen.
Volvo S60 2.4, 170pk, 2001
VW Golf GTD, 70pk, 1986
VW Caddy GTD, 80pk, 1984
VW Caddy D, 54pk, 1986
Peugeot 107 XS, 2011
Citroen Berlingo 1.9D, 1998
MN-NL
5th Gear member
Berichten: 1516
Lid geworden op: 20.12.2010 - 13:45

Het herverpakken in een Volvo doosje en via het dealerkanaal distribueren kost geld. Kies voor de merken die OE ook gemonteerd worden. Iets dat voor een paar pepernoten te koop is, met fancy merk en/of onbekende herkomst: grote boog omheen lopen.
Veel Volvo remdelen komen bij ATE vandaan. Dat is meestal mijn keus. Kijk ook eens over de oost-grens als je de prijs wilt vergelijken.

Bosch levert geen remschijven / blokken uit eigen productie, dat is ook uit andere bron. Brembo, Ferodo, ATE, QH (voor Girling en Lockheed) zijn zo'n beetje de grote OE leveranciers.
Gebruikersavatar
cees klumper
4th Gear member
Berichten: 534
Lid geworden op: 17.10.2006 - 23:29
Locatie: San Diego, California

Ik koop dit soort onderdelen tegenwoordig ook meestal origineel. Je bespaart al zoveel door het zelf te doen. Soms zijn er aanbiedingen van originele onderdelen, bijv. bij Skandix in Dsl. en dan hoef je niet duurder uit te zijn. Goed inrijden is ook belangrijk, om te voorkomen dat de schijven krom kunnen trekken. En een likje kopervet achterip de nieuwe blokken natuurlijk. Voor m'n S80 heb ik Zimmermann schijven gemonteerd, die zijn prima bevallen. Maar wel een gedetialleerd 'in-rem schema' aangehouden.
In Frankrijk:
2001 C70 T5 262.000 km 1 op 12,0
2003 S80 T6 242.000 km 1 op 12,5
Gebruikersavatar
Sjo
2nd Gear member
Berichten: 235
Lid geworden op: 18.04.2013 - 19:42
Locatie: zuid Limburg

Over ATE hoor ik idd ook goede dingen
Volvo S60 2.4, 170pk, 2001
VW Golf GTD, 70pk, 1986
VW Caddy GTD, 80pk, 1984
VW Caddy D, 54pk, 1986
Peugeot 107 XS, 2011
Citroen Berlingo 1.9D, 1998
Bart1563
1st Gear member
Berichten: 31
Lid geworden op: 10.11.2014 - 20:26

Ik heb Zimmerman schijven&blokken, remt prima!
Ben op deze schijven gekomen omdat bij een vroegere Audi (jaja, zeg maar niets) de originele schijven vervangen moesten worden en op het Audi forum de Zimmerman schijven goed uit de bus kwamen.
Bij mijn Volvo rondom nieuwe schijven&blokken voor €160, voor die prijs zijn de schijven ook nog eens verzinkt waardoor je naar verloop van tijd nog steeds met nette schijven rond rijdt.
Ik heb ze vorig jaar via Ebay besteld.
C70 2.4t Cabrio 2003
Godtoh
3rd Gear member
Berichten: 284
Lid geworden op: 24.03.2015 - 14:24
Locatie: Arnhem

Rij dan wel geen c70 maar heb op m'n v40 laatst ook de voorremmen vervangen. ATE schijven en blokken werkt prima. Bij mij staat op de klauw ook ATE als merk, geen volvo... Over bosch hoor ik gemengde verhalen met piepen ed. Gerenomeerd merk pakken en je bent snel klaar.
Gebruikersavatar
elhorto
1st Gear member
Berichten: 46
Lid geworden op: 24.12.2009 - 22:18
Locatie: Midden-Limburg

Bij www.involve.nl offerte aanvragen via de site. Heb ik ook gedaan voor mijn V60 D3 uit 2011.
Rondom nieuwe schijven en blokken. Originele parts en goedkoper dan je verwacht!
Alleen kenteken / vin nummer en zij leveren de onderelen bij je thuis.
Involve is site van Volvodealer Rutten.
Zat met de prijs lager dan parts4sweden en ik hoef niets uit te zoeken.
Volvo V40 T4 Summum Powershift, Flamenco Red Metallic, Black leder interieur, 17“ Mannam velgen. 2014
+
Volvo C70 Cabrio 2.5t Tourer Aut. Black Sapphire Metallic / Beige softtop, Comet 17" 2002
Plaats reactie

Terug naar “De 850 - S70 - C70 - V70 en V70XC Classic”