Ik ben op zoek naar een jonge V60 (2014 of jonger).
Ik ben er reeds uit dat de nieuwe eigen volvo 2.0 motoren in de T3-T5 sinds 2015 in de V60 liggen.
Echter is het al moeilijk in Belgie een V60 benzine te vinden en meestal zijn het dan nog eens de 1.6'en van Ford.
Ik vroeg mij af of dit een betrouwbaar blok is en wat de grote verschillen zijn tov de nieuwere volvo motoren buiten slagvolume?
Beiden betrouwbare blokken of krijgt er 1 de voorkeur?
Alvast bedankt!!!
Verschil/betrouwbaarheid benzine 2.0 vs 1.6
-
- 3rd Gear member
Van beide motoren heb ik zelden klachten gehoord.
De 1.6 heeft als voordeel dat die flink wat lichter is, waardoor die lekkerder instuurt (wat minder onderstuur).
De VEA 2.0 is op de snelweg iets zuiniger en is nog stiller. Ook meer trekkracht, vooral bij lage toerentallen.
Ik zou zeggen, ga gewoon proefrijden met een 1.6 en als die goed bevalt dan kan je daar heel gelukkig mee zijn.
Als je voor een automaat gaat dan zou ik voor de nieuwe generatie gaan. De powershift (ook wel powershit of slowershift) van de 1.6 heeft wat vaker problemen dan de geartronic
De 1.6 heeft als voordeel dat die flink wat lichter is, waardoor die lekkerder instuurt (wat minder onderstuur).
De VEA 2.0 is op de snelweg iets zuiniger en is nog stiller. Ook meer trekkracht, vooral bij lage toerentallen.
Ik zou zeggen, ga gewoon proefrijden met een 1.6 en als die goed bevalt dan kan je daar heel gelukkig mee zijn.
Als je voor een automaat gaat dan zou ik voor de nieuwe generatie gaan. De powershift (ook wel powershit of slowershift) van de 1.6 heeft wat vaker problemen dan de geartronic
- sebastiaan84
- 4th Gear member
- Contacteer:
Een powershift is een halfautomaat een gear tronic is een conventionele automaat.
De 1.6 is opzich prima, doet zijn ding maar geen opvallend karakter. 2.0 VEA geen ervaring mee.
De 1.6 is opzich prima, doet zijn ding maar geen opvallend karakter. 2.0 VEA geen ervaring mee.
Laatst gewijzigd door sebastiaan84 op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Volvo V60 D6 AWD Plug-in Hybride Summum, Polestar optimised MY14
Past:
Volvo V50 2.4i Geartronic summum MY05
Volvo V40 D2 summum full options MY15
Toyota Avensis Wagon TA22 1.8i Terra Kouki '01
Toyota Corolla AE111 1.6i G6-R(ally) Zenki '99
Toyota Starlet EP81 1.3i Si Whiteline/Koni edition Zenki '91
Past:
Volvo V50 2.4i Geartronic summum MY05
Volvo V40 D2 summum full options MY15
Toyota Avensis Wagon TA22 1.8i Terra Kouki '01
Toyota Corolla AE111 1.6i G6-R(ally) Zenki '99
Toyota Starlet EP81 1.3i Si Whiteline/Koni edition Zenki '91
- Philken
- 5th Gear member
hint: ik heb gezien dat er een V60 T4 1.6 bij de dealer staat in Zottegem, nog mooi uitgerust ook...
misschien eens gaan testrijden?
misschien eens gaan testrijden?
the bad parts of my brain seems to work fine, the fine parts of my brain seems to work bad
you've been beaten by a bRick
you've been beaten by a bRick