Dag allemaal,
Sinds kort ben ik in het bezit van een prachtige S40, echter ben ik nog niet helemaal tevreden met het geluid. Nu heb ik al heel wat uren online zitten zoeken naar hoe het nu allemaal zit maar kom er eigenlijk niet echt wijs uit. Momenteel zit er een Hu-1205 in met in de voorspeakers de speakers met de blauwe dustkap. Achter in zitten de 30630159. Volgens mij heb ik dan het audio level 2.
Dan even over naar mijn vragen.
Speaker upgrade
Is er oem nog een speaker upgrade te maken en is deze interessant? Zelf kan ik een setje Mac audio s/v 40.f overnemen. Dit is een speciale compo voor de x40. Is iemand hier me bekend en zeker in vergelijking tot wat ik nu heb (en de top range?). Ik kan hier zelf erg weinig over vinden.
Versterker retrofit/upgrade
Verder overweeg ik de originele versterker 30630169 terug te plaatsen. Hierbij vraag ik me af of deze nog wel eens voor een zachte prijs bij slopers de deur uit gaan of dat deze ondertussen wel een beetje gelijk staan de internet prijzen. Ook ben ik benieuwd wat ik allemaal aan moet leggen als ik deze versterker wil monteren. Ik lees dat er ergens al een stroomtoevoer moet zijn. Moet ik dan nog de DIN6 kabel trekken en de belangrijkste vraag moet ik dan ook nog kabels terugvoeren? Verder vraag ik me af of er ook nog aftermarket versterker mogelijkheden zijn die op het oem systeem werken (dus ook de power supply).
Mijn doel is dus om een zo oem mogelijke upgrade te doen(dus ook zo min mogelijk aftermarket kabels). Mocht dat niet lukken ga trek ik wel de bekende trukendoos open maar dat is niet mijn initiële wens. Verder weet ik wel het een en ander van audio, maar ben ik dus voor als nog niet helemaal bekend met het systeem in de s40.
Alvast bedankt voor jullie raad.
Groetjes Maarten
Audio upgrade/retrofit S40 2004 2.0T
- YourivdAar
- 2nd Gear member
Ik heb dit weekend mijn V40 verkocht. Qua audio was 't niet veel bijzonders. Origineel is wel het mooiste. Ben nu bezig met de S40, zoeken naar speakers etc. Valt allemaal niet mee, keuzes keuzes keuzes..
Even reclame voor mijn advertentie in de verkoop hoek op dit forum. Ik heb daar voor een klein prijsje een bluetooth interface te koop gezet die op de originele HU radio werkt via de cd wisselaar ingang. Werkt uitstekend en je kunt er mee bellen/aux/usb opladen.
Succes met het opknappen van de audio installatie, leuk werk!
Edit: audio interface is gereserveerd. Alsnog wel een aanrader!

Even reclame voor mijn advertentie in de verkoop hoek op dit forum. Ik heb daar voor een klein prijsje een bluetooth interface te koop gezet die op de originele HU radio werkt via de cd wisselaar ingang. Werkt uitstekend en je kunt er mee bellen/aux/usb opladen.
Succes met het opknappen van de audio installatie, leuk werk!

Edit: audio interface is gereserveerd. Alsnog wel een aanrader!
Laatst gewijzigd door YourivdAar op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Met vriendelijke groet,
Youri
It was all in the family!
Ikzelf: Volvo V40 2001 2.0T Automaat S40 1.8 2006 Kinetic BMW 116I F20 2014
Paps : Volvo V50 2006 2.0D Momentum V50 1.6D 2011 Momentum S60 1.6D 2013 Summum Audi A3 1.4 TFSI Business 2016
Youri
It was all in the family!
Ikzelf: Volvo V40 2001 2.0T Automaat S40 1.8 2006 Kinetic BMW 116I F20 2014
Paps : Volvo V50 2006 2.0D Momentum V50 1.6D 2011 Momentum S60 1.6D 2013 Summum Audi A3 1.4 TFSI Business 2016