dakdrager S40 uit '97

Geproduceerd bij NedCar in Born
Plaats reactie
NLMOU
2nd Gear member

Ik ben op zoek naar een dakdrager voor mijn S40 ('97).
Ik heb/wil geen roof-rails, wat zijn nu mijn opties??

Er zijn volgens mij dakdragers die je op het dak moet schroeven op de punten waar die roof-rails ook bevestigd kan zijn, maar er zijn er ook die je 'om' de rand bij je portier heen klikt. Zijn beide systemen beschikbaar voor een S40 of niet?

En heeft iemand ervaring met een van de twee??
Wil me graag even orienteren voor ik me op marktplaats begeef.
Hans
8th Gear member
Contacteer:

Roofrails gaat sowieso niet lukken op een S40

Ik zou de orginele volvo dakdragers nemen. Deze schroef je er zo op en zitten muurvast
Veni,Vidi,Nates calce concidi

Volvo V40 D2 MY2013
laheije
4th Gear member

Ik heb dakdragers van een 440/460 gebruikt na wat aangepast te hebben (ingekort) op de schroefpunten bevestigd en voila ik kon er een rol vloerbedekking mee vervoeren.
Wie schrijffouten vindt mag ze houden
hervelt
1st Gear member

Voor dakdragers kun je het beste naar Thule uitkijken (www.thule.com). Deze worden ook door Volvo zelf geleverd. Een website waar je duidelijker de mogelijkheden kunt overzien (en evt bestellen) is http://www.robaugusteijn.nl/ Je komt ook wel het merk Jetbag tegen (budgetmerk van Thule) echter die dakdragers voor roofrails hebben een onhandige bevestiging. Thule is in het algemeen veel gebruiksvriendlijker. Thules zijn ook waardevast. Ik weet niet waar je vandaan komt maar als het idee van Laheije je aanspreekt heb ik nog een set Thules liggen voor een 440/460. (moet je hem even voor tips raadplegen en mij kun je mailen)
gr. Johan
Volvo V40 1.9 D 95pk 1999 (model 2000)
Plaats reactie

Terug naar “S40 - V40 Classic”