Ik had afgelopen donderdagavond een vriend thuisgebracht vanaf Heemskerk naar Nieuwegein. Na het afzetten meteen weer vertrokken naar huis. Nog geen 2 kilometer verder valt in een keer de motor uit. Daarna wel kunnen starten maar viel heel snel weer uit.
Terug laten slepen naar een dealer en toen de diagnose. Volgens de diagnose was het brandstoffilter de oorzaak. Die is vervangen (€160) armer en vervolgens rij ik er mee weg en sta ik 3km verder weer stil met zelfde probleem.
Nu is de garage er al twee dagen mee bezig. Ze hadden er gisteren 15km mee gereden en dat ging vlekkenloos. Toen de monteur terugkwam en bij de bedrading ging pielen viel de motor weer uit en niet meer aan. Hele auto in storing.
Nu hoop ik echt heel erg dat dit de oorzaak is, maar wat kan er aan draden stuk zijn waardoor de motor tijdens het rijden spontaan uitvalt en daarna weer (even rijdt)?
Motor valt spontaan uit en wilt niet meer aan
- sebastiaan84
- 4th Gear member
- Contacteer:
Dit klinkt als wat ik soms heb.
Ik klik de auto open. Steek de sleutel in contact, ik hoor de palletjes nog zoemend de sleutel vergrendelen en dan bam alles dood. Sleutel is niet uit contact te nemen.
Vervolgens tot op heden elke keer als ik onder de kap de bak van de accu los trek gaat ineens alles weer werken.
Tot nu toe 3x gehad, niet te peilen wanneer het optreed. Ik gok stiekem op een slechte massa aan de accu. Zal de polen eens schoonmaken en voorzien van wat zuurvrije vaseline oid, geen idee of dat helpen zal.
Gekke is dat de tijd van het klokje opnieuw ingesteld dient te worden, maar de radio zijn voorkeuze zenders en equalizer instellingen nog wel heeft, telefoon het ook zonder morren direct doet en de navigatie ook alle instellingen nog heeft.
Ik klik de auto open. Steek de sleutel in contact, ik hoor de palletjes nog zoemend de sleutel vergrendelen en dan bam alles dood. Sleutel is niet uit contact te nemen.
Vervolgens tot op heden elke keer als ik onder de kap de bak van de accu los trek gaat ineens alles weer werken.
Tot nu toe 3x gehad, niet te peilen wanneer het optreed. Ik gok stiekem op een slechte massa aan de accu. Zal de polen eens schoonmaken en voorzien van wat zuurvrije vaseline oid, geen idee of dat helpen zal.
Gekke is dat de tijd van het klokje opnieuw ingesteld dient te worden, maar de radio zijn voorkeuze zenders en equalizer instellingen nog wel heeft, telefoon het ook zonder morren direct doet en de navigatie ook alle instellingen nog heeft.
Volvo V60 D6 AWD Plug-in Hybride Summum, Polestar optimised MY14
Past:
Volvo V50 2.4i Geartronic summum MY05
Volvo V40 D2 summum full options MY15
Toyota Avensis Wagon TA22 1.8i Terra Kouki '01
Toyota Corolla AE111 1.6i G6-R(ally) Zenki '99
Toyota Starlet EP81 1.3i Si Whiteline/Koni edition Zenki '91
Past:
Volvo V50 2.4i Geartronic summum MY05
Volvo V40 D2 summum full options MY15
Toyota Avensis Wagon TA22 1.8i Terra Kouki '01
Toyota Corolla AE111 1.6i G6-R(ally) Zenki '99
Toyota Starlet EP81 1.3i Si Whiteline/Koni edition Zenki '91
-
- Starter
Auto staat bij de dealer. Ik ben een leek.
Dealer net gebeld en die zeggen dat de bekabeling allemaal is doorgemeten en dat ze daar ook geen fout kunnen vinden. Dus het is nog steeds een groot raadsel waar het probleem zit. Intussen loopt de uurmeter bij de dealer,...
Dealer net gebeld en die zeggen dat de bekabeling allemaal is doorgemeten en dat ze daar ook geen fout kunnen vinden. Dus het is nog steeds een groot raadsel waar het probleem zit. Intussen loopt de uurmeter bij de dealer,...

-
- Starter
Net weer gebeld,........
De stekker die de brandstofdruk bepaald is niet helemaal goed. De druk van 300 gaat niet meer naar beneden waardoor de motor uit veiligheid afslaat.
Ze gaan nu de stekker vervangen (en misschien ook de sensor) en hopelijk is het dan gefixed,
De stekker die de brandstofdruk bepaald is niet helemaal goed. De druk van 300 gaat niet meer naar beneden waardoor de motor uit veiligheid afslaat.
Ze gaan nu de stekker vervangen (en misschien ook de sensor) en hopelijk is het dan gefixed,
- Jos van de Ven
- 1st Gear member
Ik hen zo m'n twijfel of het de stekkerverbinding is. Waarschijnlijk de brandstofdrukcensor zelf. Heb dit probleem ook gehad maar dan in mindere mate. De censor vervangen ( 2 min werk) en nooit geen last meer gehad.