Hallo allemaal,
Sinds ik deze auto heb (V70, D5, 2005), ben ik bezig met het verhelpen van de kleine puntjes die nog moeten. Een daarvan is het volgende: het gedrag van de knipperlichten. Als ik naar links richting aangeef, is er niks aan de hand. Naar rechts gedraagt het knipperen zich soms vreemd. Ik ga een zo uitgebreid en duidelijk mgelijke omschrijving geven.
Ik beweeg de hendel omhoog en de knipperlichten gaan aan, in het juiste ritme. Dan stuur ik in. Soms gaan de knipperlichten dan op dubbele snelheid of zelfs drievoudige snelheid knipperen. Bij terugdraaien van het stuur, komt de bekende klik n schiet de hendel weer in neutrale stand en zijn de lichten uit. Af en toe, bij het insturen, stoppen de lichten met knipperen. Ze zijn dan uit. Bij het terugdraaien knipperen ze op te hoge snelheid en dan gaat de hendel weer terug naar neutraal.
Dit is niet altijd, ook niet duidelijk afhankelijk van snelheid, temperatuur, eerste keer knipperen na het starten of iets dergelijks. Het is niet op te roepen en daardoor ook moeilijk te filmen als bijlage.
Waar moet ik aan denken? Kapot knipperlichtrelais? Sleepring bij het stuur? Hendel en contactpuntjes? Ik weet het niet, maar wil het wel hebben opgelost. Wie heeft er een tip? Ik wil best wat vervangn natuurlijk, maar liefst niet lukraak.
Ik hoor graag van jullie.
Vreemd gedrag knipperlichten.
- JeroenSpock
- 7th Gear member
- Berichten: 9305
- Lid geworden op: 20.11.2009 - 13:22
- Locatie: Veendam
- Contacteer:
Toevallig een CFE in de auto?
Je hebt pas een Mercedes als er 40 mensen in kunnen
Volvo S60 D5 2003 - 019 Zwart - 502.000km - Volvotune 212pk - Nebula/Ursa - VCE - bixenon - verstralers - HU803/Premium sound - MII
Volvo S60 2.5t 2008 - 467 Magic Blue - 425.000 km - Vialle LPi

Volvo S60 2.5t 2008 - 467 Magic Blue - 425.000 km - Vialle LPi
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1516
- Lid geworden op: 20.12.2010 - 13:45
Begin met alle lampjes vervangen. Als er 1 kapot is krijg je ook die hogere frequentie. De auto kan reageren op lampjes van verschillende makelij, vooral wanneer voetje niet vernikkeld is maar van messing. Lampje doet het wel maar de autoelectronica reageert er wel op. Het wisselen biedt tevens gelegenheid te bezien of alle contacten bij de lampjes in orde zijn.
Daarna naar zaken als relais en evt de schakelaar.
Lampjes vervangen kost je de kop niet dus daarmee beginnen
Daarna naar zaken als relais en evt de schakelaar.
Lampjes vervangen kost je de kop niet dus daarmee beginnen

Laatst gewijzigd door MN-NL op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
- Chrizzle D5
- 2nd Gear member
- Berichten: 208
- Lid geworden op: 10.10.2008 - 13:30
Tja, je beschrijving lijkt op een relatie tussen stuurkolom/stand stuur en het knipperen? Of lijkt dat alleen maar zo en gaat het om beweging in kabels/stekkers als gevolg van bochtenwerk?
Ik had ook ooit zoiets. Bij mij waren de lampjes goed, maar had ik een rottig contactje tussen de stekker en de houder van de knipperlicht(fitting) rechtsvoor. Voordat ik daar achter kwam, was het om gek van te worden: het leek super onvoorspelbaar totdat ik doorkreeg dat het maar het contactje was.
Ik had ook ooit zoiets. Bij mij waren de lampjes goed, maar had ik een rottig contactje tussen de stekker en de houder van de knipperlicht(fitting) rechtsvoor. Voordat ik daar achter kwam, was het om gek van te worden: het leek super onvoorspelbaar totdat ik doorkreeg dat het maar het contactje was.
----
Volvo 480 turbo 1989
(opel corsa 1.2 2001)
Volvo S60 D5 2001 - 476.000 km
Volvo V70N D5 sport 2007 - 600.000 km
Volvo XC70NN D5 summum 2014 - 310.000 km
Volvo 480 turbo 1989
(opel corsa 1.2 2001)
Volvo S60 D5 2001 - 476.000 km
Volvo V70N D5 sport 2007 - 600.000 km
Volvo XC70NN D5 summum 2014 - 310.000 km
- Edwin
- 5th Gear member
- Berichten: 1937
- Lid geworden op: 09.02.2005 - 08:16
- Locatie: Gelderland
Ik heb precies hetzelfde ook eens gehad toen we de auto net hadden.
Storing stond in verband met de knipperlichthandle. Even de knipperlichthandle losgehaald van de stuurkolom, een keer erin geblazen en weer vastgemaakt en daarna is het nooit meer voorgekomen.
De handle zit als het ware als een soort stekker in de stuurkolom geklikt met een aantal contactpinnetjes.
Is een klusje van niets.
gr. Edwin.
Storing stond in verband met de knipperlichthandle. Even de knipperlichthandle losgehaald van de stuurkolom, een keer erin geblazen en weer vastgemaakt en daarna is het nooit meer voorgekomen.
De handle zit als het ware als een soort stekker in de stuurkolom geklikt met een aantal contactpinnetjes.
Is een klusje van niets.
gr. Edwin.
V70 T6 AWD Summum Polestar+
C70 T5 Summum
Volvo 66 DL 1.1
Volvo 340 GL 1.7
Volvo 460 1.8 Luxury-line
Volvo 854 10V
Volvo 855 T-5
Volvo V40 2.0
Volvo V70 T5
Volvo V70 T6 AWD Summum Polestar+
Volvo C70 T5 Summum Dynaudio + 2x woofer Crisp & LOUD!
C70 T5 Summum
Volvo 66 DL 1.1
Volvo 340 GL 1.7
Volvo 460 1.8 Luxury-line
Volvo 854 10V
Volvo 855 T-5
Volvo V40 2.0
Volvo V70 T5
Volvo V70 T6 AWD Summum Polestar+
Volvo C70 T5 Summum Dynaudio + 2x woofer Crisp & LOUD!
- haasje
- 4th Gear member
- Berichten: 580
- Lid geworden op: 11.05.2007 - 00:33
- Locatie: Boxtel
2 (of 3) schroeven van de onderste stuurkolomkap eruit.
2 schroeven van de schakelaar eruit.
schakelaar eruit trekken.
2 schroeven van de schakelaar eruit.
schakelaar eruit trekken.
Laatst gewijzigd door haasje op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
volvo 460 1.8i '96
volvo 850 2.5 20v '95
volvo S70 2.5 10v '97
Volvo S80 2.4 170pk '00
volvo 850 2.5 20v '95
volvo S70 2.5 10v '97
Volvo S80 2.4 170pk '00
- Edwin
- 5th Gear member
- Berichten: 1937
- Lid geworden op: 09.02.2005 - 08:16
- Locatie: Gelderland
Sorry voor late reactie, maar dit is i.d.d. in een notendop het proces.haasje schreef: 2 (of 3) schroeven van de onderste stuurkolomkap eruit.
2 schroeven van de schakelaar eruit.
schakelaar eruit trekken.
Hier ook nog een filmpje.
Succes en ben benieuwd of dit het probleem oplost.
gr. Edwin.
V70 T6 AWD Summum Polestar+
C70 T5 Summum
Volvo 66 DL 1.1
Volvo 340 GL 1.7
Volvo 460 1.8 Luxury-line
Volvo 854 10V
Volvo 855 T-5
Volvo V40 2.0
Volvo V70 T5
Volvo V70 T6 AWD Summum Polestar+
Volvo C70 T5 Summum Dynaudio + 2x woofer Crisp & LOUD!
C70 T5 Summum
Volvo 66 DL 1.1
Volvo 340 GL 1.7
Volvo 460 1.8 Luxury-line
Volvo 854 10V
Volvo 855 T-5
Volvo V40 2.0
Volvo V70 T5
Volvo V70 T6 AWD Summum Polestar+
Volvo C70 T5 Summum Dynaudio + 2x woofer Crisp & LOUD!
-
- 6th Gear member
- Berichten: 4924
- Lid geworden op: 03.01.2010 - 14:38
- Locatie: Eindhoven
Ik ben er achtergekomen dat nu ook naar links de richtingaanwijzer niet altijd optimaal doet wat hij moet doen. En ook als ik de draairing gebruik, om de verschillend items in de boordcomputer uit te lezen, blijft de bc niet staan op de gekozen instelling. Bijvoorbeeld: ik draai van huidig verbruik naar gemiddelde snelheid en weer terug naar huidig verbruik, dan staat de bc na een korte tijd op heel iets anders, bijv. gemiddelde snelheid. Dus ik ga de complete handle vervangen. Bij Marans betaal ik daar €25,- voor. Schappelijk?
2005 V70 D5 GT, Magic Blue Pearl.
2001 V70 2.4T , The Swedish King.
2001 V70 2.4T , The Swedish King.
- Edwin
- 5th Gear member
- Berichten: 1937
- Lid geworden op: 09.02.2005 - 08:16
- Locatie: Gelderland
Het demonteren, doorblazen en weer monteren van de handle heb je al eens geprobeerd? Was bij mij de oplossing toen.
En anders is vervangen idd ook het proberen waard lijkt me. Voor €25 is dat dan toch nog een redelijk voordelige oplossing. Ik neem tenminste aan dat een nieuwe handle een veelvoud daarvan gaat kosten.
gr. Edwin.
En anders is vervangen idd ook het proberen waard lijkt me. Voor €25 is dat dan toch nog een redelijk voordelige oplossing. Ik neem tenminste aan dat een nieuwe handle een veelvoud daarvan gaat kosten.
gr. Edwin.
V70 T6 AWD Summum Polestar+
C70 T5 Summum
Volvo 66 DL 1.1
Volvo 340 GL 1.7
Volvo 460 1.8 Luxury-line
Volvo 854 10V
Volvo 855 T-5
Volvo V40 2.0
Volvo V70 T5
Volvo V70 T6 AWD Summum Polestar+
Volvo C70 T5 Summum Dynaudio + 2x woofer Crisp & LOUD!
C70 T5 Summum
Volvo 66 DL 1.1
Volvo 340 GL 1.7
Volvo 460 1.8 Luxury-line
Volvo 854 10V
Volvo 855 T-5
Volvo V40 2.0
Volvo V70 T5
Volvo V70 T6 AWD Summum Polestar+
Volvo C70 T5 Summum Dynaudio + 2x woofer Crisp & LOUD!
-
- 6th Gear member
- Berichten: 4924
- Lid geworden op: 03.01.2010 - 14:38
- Locatie: Eindhoven
Weet je wat het is Edwin? Die draairing is ook niet meer optimaal. Die blaas ik niet meer goed, denk ik.
Laatst gewijzigd door jpwg001 op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
2005 V70 D5 GT, Magic Blue Pearl.
2001 V70 2.4T , The Swedish King.
2001 V70 2.4T , The Swedish King.
- Edwin
- 5th Gear member
- Berichten: 1937
- Lid geworden op: 09.02.2005 - 08:16
- Locatie: Gelderland
Ik weet niet wat het was bij mij, maar de- en weer monteren was voldoende.
Dat de ring niet goed functioneert kan misschien ook wel liggen aan de contacten toch? Dat het signaal van de ring zelf wel goed "door" de handle gaat, maar niet goed wordt doorgegeven door de contacten in de handle aan de contacten in de stuurkolom. Of denk ik nu in een kronkel?
Heb je het loshalen en weer vastzetten inclusief blowjob nu al wel geprobeerd dan?
gr. Edwin.
Dat de ring niet goed functioneert kan misschien ook wel liggen aan de contacten toch? Dat het signaal van de ring zelf wel goed "door" de handle gaat, maar niet goed wordt doorgegeven door de contacten in de handle aan de contacten in de stuurkolom. Of denk ik nu in een kronkel?
Heb je het loshalen en weer vastzetten inclusief blowjob nu al wel geprobeerd dan?
gr. Edwin.
V70 T6 AWD Summum Polestar+
C70 T5 Summum
Volvo 66 DL 1.1
Volvo 340 GL 1.7
Volvo 460 1.8 Luxury-line
Volvo 854 10V
Volvo 855 T-5
Volvo V40 2.0
Volvo V70 T5
Volvo V70 T6 AWD Summum Polestar+
Volvo C70 T5 Summum Dynaudio + 2x woofer Crisp & LOUD!
C70 T5 Summum
Volvo 66 DL 1.1
Volvo 340 GL 1.7
Volvo 460 1.8 Luxury-line
Volvo 854 10V
Volvo 855 T-5
Volvo V40 2.0
Volvo V70 T5
Volvo V70 T6 AWD Summum Polestar+
Volvo C70 T5 Summum Dynaudio + 2x woofer Crisp & LOUD!
-
- 6th Gear member
- Berichten: 4924
- Lid geworden op: 03.01.2010 - 14:38
- Locatie: Eindhoven
Nee. Nog niet geprobeerd. Misschien dat ik er morgen eens tijd voor maak. Jouw gedachte kan best kloppen. Eerst maar eens proberen, voordat ik €25,- spendeer. Dat kan altijd nog.
Laatst gewijzigd door jpwg001 op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
2005 V70 D5 GT, Magic Blue Pearl.
2001 V70 2.4T , The Swedish King.
2001 V70 2.4T , The Swedish King.
-
- 6th Gear member
- Berichten: 4924
- Lid geworden op: 03.01.2010 - 14:38
- Locatie: Eindhoven
Er is weinig vreemds aan te zien. Het is een klusje van niks. Ik heb alles een keer losgehaald en opnieuw vastgezet. We gaan het komende week even proberen.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
2005 V70 D5 GT, Magic Blue Pearl.
2001 V70 2.4T , The Swedish King.
2001 V70 2.4T , The Swedish King.
- Edwin
- 5th Gear member
- Berichten: 1937
- Lid geworden op: 09.02.2005 - 08:16
- Locatie: Gelderland
Klinkt hoopvol!jpwg001 schreef: Vandaag geen afwijkende knippers gehad.

gr. Edwin.
V70 T6 AWD Summum Polestar+
C70 T5 Summum
Volvo 66 DL 1.1
Volvo 340 GL 1.7
Volvo 460 1.8 Luxury-line
Volvo 854 10V
Volvo 855 T-5
Volvo V40 2.0
Volvo V70 T5
Volvo V70 T6 AWD Summum Polestar+
Volvo C70 T5 Summum Dynaudio + 2x woofer Crisp & LOUD!
C70 T5 Summum
Volvo 66 DL 1.1
Volvo 340 GL 1.7
Volvo 460 1.8 Luxury-line
Volvo 854 10V
Volvo 855 T-5
Volvo V40 2.0
Volvo V70 T5
Volvo V70 T6 AWD Summum Polestar+
Volvo C70 T5 Summum Dynaudio + 2x woofer Crisp & LOUD!