Heeft iemand ervaring met de verbruiksmeter in de S80 bij het rijden op gas? Blijft die gewoon werken, of doet die het dan niet meer. Heeft die dan een grote afwijking? Vologende week komt er een gasinstallatie in mijn S80, dus dan weet ik het wel uit eigen ervaring, maar ik ben er eigenlijk nu al benieuwd naar.
De meter komt bij het rijden op benzine aardig overeen. Zit er nooit veel naast.
Verbruiksmeter bij rijden op gas
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 73
- Lid geworden op: 11.07.2006 - 19:57
- Locatie: Leeuwarden
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 133
- Lid geworden op: 12.06.2006 - 11:30
- Locatie: Antwerpen
Bij mijn V70 en ik neem aan bij jouw S80 ook, blijft het verbruik gewoon het verbruik op benzine tonen. Dus als je op lpg rijdt, kun je nooit het precieze lpg-verbruik via de boardcomputer krijgen. Het is gewoon wat de board computer zegt, plus 15-30%
V70 2.4 Aut. 140pk, Vialle LPI, bouwjaar Dec. 2000, 278000 km
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 289
- Lid geworden op: 12.04.2005 - 20:05
- Locatie: Breda
Ook ik heb een G3 install van Vialle in mijn S80 laten plaatsen.
De verbruikmeter geeft niet helemaal correct aan.(blijft op benzine staan)
Ik hou mijn Gasverbruik bij door de dagteller T1 steeds op 0 te zetten na het tanken van gas.
Het verbruik van gas is niet zo veel meer dan op benzine.
Ik rij bij normaal rijden grote weg met een volle tank inhoud van 75 liter en een vulling van 80% een kleine 600 km. en rondjes rond de toren rij ik een kleine 500 km. En tanken doe je met een
succes met je nieuwe installatie.
Peter
De verbruikmeter geeft niet helemaal correct aan.(blijft op benzine staan)
Ik hou mijn Gasverbruik bij door de dagteller T1 steeds op 0 te zetten na het tanken van gas.
Het verbruik van gas is niet zo veel meer dan op benzine.
Ik rij bij normaal rijden grote weg met een volle tank inhoud van 75 liter en een vulling van 80% een kleine 600 km. en rondjes rond de toren rij ik een kleine 500 km. En tanken doe je met een

succes met je nieuwe installatie.
Peter
- Frumpy
- 5th Gear member
- Berichten: 1343
- Lid geworden op: 28.06.2005 - 17:31
- Locatie: Haaglanden
@Hollander
Hoe bevalt het rijden op gas, even afgezien van verbruik, literprijs en wegenbelasting?
Nog even probleemloos als op benzine, en moest er nog iets aan de kleppen veranderd worden?
Met de huidige benzineprijzen is gas natuurlijk wel heel erg interessant.
Hoe bevalt het rijden op gas, even afgezien van verbruik, literprijs en wegenbelasting?
Nog even probleemloos als op benzine, en moest er nog iets aan de kleppen veranderd worden?
Met de huidige benzineprijzen is gas natuurlijk wel heel erg interessant.
S80 2,5T AUT5 2004
- marc'ss80
- 2nd Gear member
- Berichten: 61
- Lid geworden op: 05.03.2006 - 11:53
- Locatie: purmerend
Ik heb mijn s80 op gas om laten bouwen (G3) en het bevalt erg goed.
Zo goed zelfs dat je er niks van merkt.(bij de pomp wel
)
het verschil tussen gas en benzine is ongeveer 1 euro!
Bij vialle krijg je een apart metertje (ledjes)
Belasting is in mijn geval de helft meer als bij benzine.
Ik heb gekozen voor een 67 liter gastank (in plaats van het reserve wiel).
Dit i.v.m. wegenbelasting(RDW telt 80% van de inhoud van de gastank aan kilo's bij het leeg gewicht van je auto,en bij mij was 67 liter gunstig.
Je krijgt dan een spuitbus voor als je een lekkeband krijgt(of de ANWB)
met veriendelijke groet
marc S80 T6
Zo goed zelfs dat je er niks van merkt.(bij de pomp wel

het verschil tussen gas en benzine is ongeveer 1 euro!
Bij vialle krijg je een apart metertje (ledjes)
Belasting is in mijn geval de helft meer als bij benzine.
Ik heb gekozen voor een 67 liter gastank (in plaats van het reserve wiel).
Dit i.v.m. wegenbelasting(RDW telt 80% van de inhoud van de gastank aan kilo's bij het leeg gewicht van je auto,en bij mij was 67 liter gunstig.
Je krijgt dan een spuitbus voor als je een lekkeband krijgt(of de ANWB)
met veriendelijke groet
marc S80 T6
- Frumpy
- 5th Gear member
- Berichten: 1343
- Lid geworden op: 28.06.2005 - 17:31
- Locatie: Haaglanden
Ik heb ooit een BMW op gas gehad, een brok ellende met kromtrekkende kleppen in de luchtmassameters, exploderend luchtfilterhuis, etc.
De huidige techniek zal aanzienlijk verbeterd zijn.
Wat kost een LPG ombouw voor de S80, incl. eventuele motoraanpassingen?
De huidige techniek zal aanzienlijk verbeterd zijn.
Wat kost een LPG ombouw voor de S80, incl. eventuele motoraanpassingen?
- Frumpy
- 5th Gear member
- Berichten: 1343
- Lid geworden op: 28.06.2005 - 17:31
- Locatie: Haaglanden
AlbertS80 schreef:
Zeg maar 2.000 euro voor de installatie, wegenbelasting +50% is meen ik zo'n 500 euro per jaar meer?
Gemiddeld benzineverbruik 1 op 10, voordeel gas t.o.v. benzine 1 euro per liter.
Dan heb je dus in het eerste jaar, mits je minstens 25.000 km rijdt, de investering van je LPG installatie helemaal terugverdiend, en de extra wegenbelasting voor een jaar.
Hmmm, is een overweging waard.
Bouwt de dealer hem inderdaad zelf in, of besteden ze het uit aan een gasspecialist?De dealer vraagt er 2600 euro voor. Op gasfx.nl vragen ze 1995,=. Ik weet niet waar het verschil in zit.
Zeg maar 2.000 euro voor de installatie, wegenbelasting +50% is meen ik zo'n 500 euro per jaar meer?
Gemiddeld benzineverbruik 1 op 10, voordeel gas t.o.v. benzine 1 euro per liter.
Dan heb je dus in het eerste jaar, mits je minstens 25.000 km rijdt, de investering van je LPG installatie helemaal terugverdiend, en de extra wegenbelasting voor een jaar.
Hmmm, is een overweging waard.
- AlbertS80
- 3rd Gear member
- Berichten: 328
- Lid geworden op: 04.03.2006 - 21:54
- Locatie: Barneveld
Volgens mij brengt de dealer 'm naar een gasfx-station en steekt 600 euro in z'n zak...
S80, 2.4/170, My 1999
XC70, 2.5T, My 2003
Even zonder Volvo, maar met RAV4
En nu weer met een V70 (1999), 2.4 / 144, My 2000
XC70, 2.5T, My 2003
Even zonder Volvo, maar met RAV4
En nu weer met een V70 (1999), 2.4 / 144, My 2000
- AlbertS80
- 3rd Gear member
- Berichten: 328
- Lid geworden op: 04.03.2006 - 21:54
- Locatie: Barneveld
Als de dealer iets duidelijk meer doet wat belangrijk is dan vind ik die meerprijs best. Maar ik denk van niet.
S80, 2.4/170, My 1999
XC70, 2.5T, My 2003
Even zonder Volvo, maar met RAV4
En nu weer met een V70 (1999), 2.4 / 144, My 2000
XC70, 2.5T, My 2003
Even zonder Volvo, maar met RAV4
En nu weer met een V70 (1999), 2.4 / 144, My 2000
- AlbertS80
- 3rd Gear member
- Berichten: 328
- Lid geworden op: 04.03.2006 - 21:54
- Locatie: Barneveld
Ik hoop dat iemand me hier kan vertellen WAT de dealer dan meer doet voor die 600 euro.
S80, 2.4/170, My 1999
XC70, 2.5T, My 2003
Even zonder Volvo, maar met RAV4
En nu weer met een V70 (1999), 2.4 / 144, My 2000
XC70, 2.5T, My 2003
Even zonder Volvo, maar met RAV4
En nu weer met een V70 (1999), 2.4 / 144, My 2000
- Frumpy
- 5th Gear member
- Berichten: 1343
- Lid geworden op: 28.06.2005 - 17:31
- Locatie: Haaglanden
AlbertS80:
Niets dus!
Waarschijnlijk exact hetzelfde wat ze doen bij het plaatsen van een ruil automatische transmissie voor 3.500 euro, terwijl een complete revisie bij een transmissie-specialist tussen de 1.000 en 1.200 euro kost.Ik hoop dat iemand me hier kan vertellen WAT de dealer dan meer doet voor die 600 euro.
Niets dus!
- rhs60
- 2nd Gear member
- Berichten: 58
- Lid geworden op: 13.06.2006 - 12:14
- Locatie: Rijsbergen (N.Br.)
Een dealer heeft hogere algemene kosten dan een inbouwstation en die moeten doorberekend worden.AlbertS80 schreef:Ik hoop dat iemand me hier kan vertellen WAT de dealer dan meer doet voor die 600 euro.
De GasFX prijs is zoals al eerder gezegd erg scherp en daardoor moet het inbouwen heel snel gebeuren. Hiermee is niet gezegd dat het inbouwen slecht gebeurt.
Persoonlijk zou ik voor een gasinstallatie altijd naar een LPG specialist gaan omdat die nu eenmaal de meeste ervaring hebben op dat gebied.
Brandweer rode S60, 140 pk, op LPG
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 73
- Lid geworden op: 11.07.2006 - 19:57
- Locatie: Leeuwarden
Hier in Leeuwarden bij de Volvo specialist (die ook veel in gas doen) sturen ze je direct door naar de gas specialist voor het inbouwen van een nieuwe installatie. Die kunnen dat goed en hebben veel ervaring, wij niet....... was hun antwoord. Lijkt mij eerlijk, toch?
Ik laat de installatie dus bij ''visser gas inbouw noord'' inbouwen. Het wordt geen vialle LPI installatie, maar een Landi installatie. Daar hebben ze bij Visser goede ervaringen mee. Ze zeggen, minder storingen, goedkoper en niet zo'n dure pomp in de tank. Er zal wel iets vermogensverlies zijn t.o.v. Vialle of benzine, maar daar lig ik niet wakker van. ik schrok overigens wel van de merknaam, klinkt toch wel erg Italiaans. Dat is het dan dus ook. Maar, vertelde Visser mij, zo goed als alles op LPG gebied komt uit Italië, ook Vialle, Prins en AG word in Italië gemaakt terwijl het toch geen Italiaanse merken zijn. Hmmm....................wisten jullie dat?
Heeft iemand van jullie hier ook een Landi installatie erin liggen? Ervaringen?
Ooh ja, het voordelige inbouwtarief met GasFX kan je toch alleen hebben bij een nieuwe auto? Ik dacht dat Visser het daar over had, maar dat zal ik wel fout hebben dan. En inderdaad, de inbouwer krijgt hier een vaste prijs voor, die niet al te hoog is. Dat werkt ''slordig inbouwen'' in de hand. Visser is hierover niet echt te spreken, geloof ik. En dat kan ik dus ook wel begrijpen, als het bovenstaande juist is.
Ik laat de installatie dus bij ''visser gas inbouw noord'' inbouwen. Het wordt geen vialle LPI installatie, maar een Landi installatie. Daar hebben ze bij Visser goede ervaringen mee. Ze zeggen, minder storingen, goedkoper en niet zo'n dure pomp in de tank. Er zal wel iets vermogensverlies zijn t.o.v. Vialle of benzine, maar daar lig ik niet wakker van. ik schrok overigens wel van de merknaam, klinkt toch wel erg Italiaans. Dat is het dan dus ook. Maar, vertelde Visser mij, zo goed als alles op LPG gebied komt uit Italië, ook Vialle, Prins en AG word in Italië gemaakt terwijl het toch geen Italiaanse merken zijn. Hmmm....................wisten jullie dat?
Heeft iemand van jullie hier ook een Landi installatie erin liggen? Ervaringen?
Ooh ja, het voordelige inbouwtarief met GasFX kan je toch alleen hebben bij een nieuwe auto? Ik dacht dat Visser het daar over had, maar dat zal ik wel fout hebben dan. En inderdaad, de inbouwer krijgt hier een vaste prijs voor, die niet al te hoog is. Dat werkt ''slordig inbouwen'' in de hand. Visser is hierover niet echt te spreken, geloof ik. En dat kan ik dus ook wel begrijpen, als het bovenstaande juist is.
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 289
- Lid geworden op: 12.04.2005 - 20:05
- Locatie: Breda
Ik heb een Vialle installatie in laten bouwen in mijn S80 bij een km stand van 85000 km, dus inbouwen in alleen nieuwe auto'kan ik bestrijden.
Ik was voor een complete installatie €1750 kwijt en ben eigenlijk wel benieuwd wat een andere install kost?
ik hoor het hier wel.
grt Peter
Ik was voor een complete installatie €1750 kwijt en ben eigenlijk wel benieuwd wat een andere install kost?
ik hoor het hier wel.
grt Peter