Hallo,
Ik zal mij eerst even voorstellen. Ben Maurice 39 jaar en sinds kort heb ik een volvo c30 1.6 D2 in onderhoud.
Nu ben ik zelf een VAG man. Ik weet dat ontluchten van een brandstoffilter noodzakelijk is bij een common rail motor.
Nu is mijn vraag, hoe worden deze ontlucht? Bij VW hang ik vagcom eraan en laat de 2 pompen 30 sec pompen zodat de lucht via de retour eruit geperst wordt.
Kan ik deze met een slang op de retour vacuüm zuigen tot de lucht eruit is?
Een andere vraag is, kan ik gewoon het onderhoudspakket komen van een ford 1.6 TDCI ?
Of welke onderdeelnummers heb ik nodig voor het volledige pakket?
De volvo is van 02-2012
Ontluchten dieselfilter c30 1.6 d2
- V70/2.4D/2003
- 8th Gear member
Doet hij automatisch. Na de wissel op contact, pomp gaat draaien en doorstarten. Motor slaat aan en klaar is het weer.
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
Vigilat ut quiescant
- V70/2.4D/2003
- 8th Gear member
Uiteraard, maar je schreef dat je VAG monteur was.....en een beetje automonteur weet dat

V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
Vigilat ut quiescant
-
- 1st Gear member
Dat zeg je niet, bij een VAG moet je 30 sec beide pompen activeren om de lucht eruit te krijgen. Dus vandaar dat ik het nog een keer duidelijk vraag. En hoge drukpomp bij VW kan niet zo goed tegen lucht en kan sneuvelen.
Het is een forum en niet iedereen weet dat. Vandaar dat ik het voor de toekomstige mensen het er een beetje expliciet om vraag. Dat is naar mijn mening de toegevoegde waarde van een forum. Dat mensen dingen terug kunnen lezen als ze tegen een soortgelijk probleem lopen.
Het is een forum en niet iedereen weet dat. Vandaar dat ik het voor de toekomstige mensen het er een beetje expliciet om vraag. Dat is naar mijn mening de toegevoegde waarde van een forum. Dat mensen dingen terug kunnen lezen als ze tegen een soortgelijk probleem lopen.
-
- 2nd Gear member
Ben je ook in te huren voor dit soort klussen Maurice