vroeger vond ik radios wisselen een eitje maar met mijn V70 2002 bewandel ik een voorzichter pad...
Ik heb nu een HU1205 met een Yatour ter beschikking zodat ik in staat ben om mp3 af te spelen maar denk eraan om de HU1205 te vervangen door een dubbel din van bv Pioneer of Kenwood die zowel cd/dvd als usb aan kunnen waar ik dan mijn mp3 verzameling mee af kan spelen.
Nu zie ik dat er een speciale adapter nodig is om andere merken dubbel din radios te kunnen plaatsen in een V70 en ik vraag me het volgende af.
Kan dit makkelijk zelf geplaatst worden voor een ander merk dubbel din die gebruik maakt van zo'n blikken houder of moet er toch ea verbouwd worden?
Kan de originele HU1205 ook weer makkelijk terug geplaatst worden of hebben de verbouw werkzaamheden hier een stokje voor gestoken?
Werkt alles naar behoren na vervanging en passen alle pluggen of ligt het bij Volvo toch iets ander?
Als ik het allemaal zelf kan doen bespaard me dat toch wel weer ea..
oja, en ik lees wel eens verhalen dat er problemen zouden kunnen ontstaan omdat de boord computer de andere radio niet herkend of zo? Hoe zit dat??
Bedankt voor tips..
Peter
HU1205 vervangen door after market
- passenger
- 3rd Gear member
- Contacteer:
Ik zou het eens bespreken met Bob van Volvotech, die heeft daar behoorlijke ervaring in.
Er had hier een héél intelligente tekst kunnen staan
940 TD Polar 94 - XC70 D5 MY05 - XC90 Executive - MY12 - D5 200
940 TD Polar 94 - XC70 D5 MY05 - XC90 Executive - MY12 - D5 200
- Doeke Dobma
- 5th Gear member
De enige andere kabel die je nodig hebt is een verloop van Volvo naar ISO. Aan de Kenwood, Pioneer of welk merk dan ook zit een merk specifieke stekker, met een verloop naar ISO. Die 2 passen dan dus op elkaar.
Fysiek is het een ander verhaal. Als je de HU1205 eruit haalt, zie je in het montagegat aan de linker en rechter kant een soort rand lopen, qua hoogte ongeveer in het midden. Die moet je eruit vijlen, voordat een aftermarket dubbel-din radio(althans het montage frame ervan) past. Daarnaast zul je in de zijkanten gaten moeten maken om het montageframe van de aftermarket radio vast te kunnen zetten. Ik vermoed dat het enigszins lastig wordt om de HU1205 daarna netjes terug te plaatsen, mocht je dat willen. Het is dus even knutselen. Ik heb het ook eens gedaan.
Fysiek is het een ander verhaal. Als je de HU1205 eruit haalt, zie je in het montagegat aan de linker en rechter kant een soort rand lopen, qua hoogte ongeveer in het midden. Die moet je eruit vijlen, voordat een aftermarket dubbel-din radio(althans het montage frame ervan) past. Daarnaast zul je in de zijkanten gaten moeten maken om het montageframe van de aftermarket radio vast te kunnen zetten. Ik vermoed dat het enigszins lastig wordt om de HU1205 daarna netjes terug te plaatsen, mocht je dat willen. Het is dus even knutselen. Ik heb het ook eens gedaan.
Laatst gewijzigd door Doeke Dobma op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Volvo V70 T5 MY05 Fullutrustad
- VolvoTech
- 7th Gear member
- Contacteer:
Euh... vergeet je de antenne kabel niet? Dus ook nog een antenne verloop nodig.
Creating Solutions for Volvo's!
www.volvotech.eu
www.facebook.com/volvotech
Commerciele/Technische vragen uiteluitend naar [mail=info@volvotech.eu]info@volvotech.eu[/mail] aub!
Prive zaken mogen natuurlijk per PM.
www.volvotech.eu
www.facebook.com/volvotech
Commerciele/Technische vragen uiteluitend naar [mail=info@volvotech.eu]info@volvotech.eu[/mail] aub!
Prive zaken mogen natuurlijk per PM.
- Doeke Dobma
- 5th Gear member
Tja, hij wil toch MP3 luisterenVolvoTech schreef: Euh... vergeet je de antenne kabel niet? Dus ook nog een antenne verloop nodig.

Maar inderdaad, daar ook een verloopje voor nodig.
Volvo V70 T5 MY05 Fullutrustad
-
- Starter
Kan ik de yatour van je overnemen voor een zacht prijsje?
- Peveo
- 2nd Gear member
Nog eens nagedacht en na het lezen van de reacties heeft met name die van Doeke mij doen besluiten om de 1205 lekker te laten zitten. Ik was namelijk niet van plan om te gaan slopen aan mijn fijne V70 dus kies ik eieren voor mijn geld.
Ik heb de Yatour al ( sorry Thinkabout it maar die houd ik) en koppel daar via een line in wel een mp3 player aan die ik met klittenband naast de Hu plaats. Heb ik gelijk display met nummer info en daar was het me toch om te doen want cdo3 track 12 op het display van de 1205 zegt niet zoveel ...
En ....heel belangrijk zo houd ik het origineel ...alleen kabeltje mooi wegwerken..
Ik heb de Yatour al ( sorry Thinkabout it maar die houd ik) en koppel daar via een line in wel een mp3 player aan die ik met klittenband naast de Hu plaats. Heb ik gelijk display met nummer info en daar was het me toch om te doen want cdo3 track 12 op het display van de 1205 zegt niet zoveel ...
En ....heel belangrijk zo houd ik het origineel ...alleen kabeltje mooi wegwerken..
-
- Starter
Inderdaad, ik wil 'm ook origineel houden. En Yatour is volgens mij de goedkoopste oplossing om mijn iphone aan te sluiten.