Volvo Nederland biedt helaas geen mogelijkheid om de garantie van de XC90 na 2 jaar te verlengen. Gezien de hoeveelheid dealerbezoeken in het eerste jaar wil ik graag wat meer zekerheid dan de: "Maak je geen zorgen, na 2 jaar doen we heel veel onder coulance" die de dealer mij meegaf toen ik het aan hen vroeg.
Op het V60PIH gedeelte heb ik een topic gevonden over Volvo België die wel een verlengde garantie mogelijkheid aanbiedt. Via Van Houdt in Turnhout kan de verlengde garantie gekocht worden. Voor zover ik begrepen heb hoef je er niet eens voor langs te gaan maar is het mailen van het kentekenbewijs al voldoende.
Omdat ik toch wel verwacht dat ik de auto de volledige 5 jaar ga houden en wij rond de 25.000 km per jaar rijden neig ik naar de Day 2 Limited voor drie jaar.
Ja, 2.000 euro is gigantisch veel geld voor zo'n verlenging. Gezien, de kwetsbare techniek, de luchtvering en alle elektronica denk ik dat er een grote kans is dat je het eruit gaat halen. Bij mijn vorige X5 was de luchtvering na 4 jaar achter volledig lek en was ik 1.200 euro armer voor 2 luchtbalgen en montage. Daarbij reed ik met de X5 langer door met ergernissen (rammelend voortrein en software glitches) omdat ik na 2 jaar alles zelf moest betalen.
Ik heb nog een maand of 9 om te bepalen of ik het wel of niet ga doen. September/Oktober hak ik de knoop door en stap wel of niet in. Wat is jullie idee over de garantie verlengen?
Link naar de pagina voor deze verzekering: Volvo Car Extende Protection
Extended protection kopen in Belgie
- Msuidgeest
- Geartronic member
- Berichten: 21361
- Lid geworden op: 23.06.2007 - 23:15
- Locatie: Flevoland
- Contacteer:
Hmmm. Ik neig er naar om te roepen dat producten langer moeten gaan en dat een extra garantie niet zou hoeven. Het lijkt ergens wel een zwaktebod waarmee de leverancier in het algemeen zegt dat zijn product helemaal niet zo goed is als hij zelf denkt. En dat kun je dan opvangen met verlengde garantie.
Ik zag dit op internet: https://www.consuwijzer.nl/thema/garantie maar je kunt ook ergens anders vergelijkbare adviezen vinden.
Ik zag dit op internet: https://www.consuwijzer.nl/thema/garantie maar je kunt ook ergens anders vergelijkbare adviezen vinden.
Mark
Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.
[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.
[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
- NielsPHEV
- 7th Gear member
- Berichten: 5300
- Lid geworden op: 14.09.2004 - 20:13
Dit slaat op consumenten recht en er zullen niet heel veel XC90's T8 door consumenten gekocht zijn denk ik zo. Zodra een BV zo'n auto koopt wordt het een zakelijke transactie en is er duidelijk minder bescherming vanuit de wetgever. Er zijn hier in NL toch ook overigens ook van die verlengde auto garantie verzekeringen ? Kan de dealer van TS echt niets aanbieden ?Msuidgeest schreef: Hmmm. Ik neig er naar om te roepen dat producten langer moeten gaan en dat een extra garantie niet zou hoeven. Het lijkt ergens wel een zwaktebod waarmee de leverancier in het algemeen zegt dat zijn product helemaal niet zo goed is als hij zelf denkt. En dat kun je dan opvangen met verlengde garantie.
Ik zag dit op internet: https://www.consuwijzer.nl/thema/garantie maar je kunt ook ergens anders vergelijkbare adviezen vinden.
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 412
- Lid geworden op: 23.08.2015 - 14:31
Tip: daarom sluiten wij bij aankoop van auto's het conformiteitsbeginsel altijd altijd. Is toch van de zotte dat een consument wel beschermd wordt in dit opzicht en de zakelijke koper niet?NielsPHEV schreef:Dit slaat op consumenten recht en er zullen niet heel veel XC90's T8 door consumenten gekocht zijn denk ik zo. Zodra een BV zo'n auto koopt wordt het een zakelijke transactie en is er duidelijk minder bescherming vanuit de wetgever. Er zijn hier in NL toch ook overigens ook van die verlengde auto garantie verzekeringen ? Kan de dealer van TS echt niets aanbieden ?Msuidgeest schreef: Hmmm. Ik neig er naar om te roepen dat producten langer moeten gaan en dat een extra garantie niet zou hoeven. Het lijkt ergens wel een zwaktebod waarmee de leverancier in het algemeen zegt dat zijn product helemaal niet zo goed is als hij zelf denkt. En dat kun je dan opvangen met verlengde garantie.
Ik zag dit op internet: https://www.consuwijzer.nl/thema/garantie maar je kunt ook ergens anders vergelijkbare adviezen vinden.
C70 II 2.4i Intro edition geartronic, MY2010, electric silver, calcite leer, Midir (zomer), Mirzam (winter), high performance, blis, meedraaiend xenon, RTI enz enz.
C 70 2.4i summum geartronic, MY2008, emberblack, bruin leer, Serapis (winter), Mirzam (zomer)
Eerder V70 T5 GT, alle opties, 2003, topauto!
C 70 2.4i summum geartronic, MY2008, emberblack, bruin leer, Serapis (winter), Mirzam (zomer)
Eerder V70 T5 GT, alle opties, 2003, topauto!
- thavipah
- 3rd Gear member
- Berichten: 277
- Lid geworden op: 03.10.2014 - 21:07
Mijn T8 is inderdaad zakelijk. Daarnaast vraag ik me af hoe lang Volvo Nederland coulant kan blijven als we vanaf 2018 structureel met allerlei ellende blijven terug komen. Met die 2k koop ik in 1x een hele berg discussie af (wel of geen coulance, hoeveel coulance dan, is dat dan terecht, mag ik meer verwachten van een product, etc. etc.). Ja, ik heb ook gezien dat het een generieke garantieverzekering is. Maar wel gefaciliteerd door Volvo Belgie en met een EU dekking. Daarbij wordt in de systemen van Volvo vastgelegd dat je een langere garantie hebt dus hoef je niet achteraf bij een derde partij te proberen te claimen.
- OGA244
- 8th Gear member
- Berichten: 13732
- Lid geworden op: 21.03.2011 - 21:54
- Locatie: Skåne
De individuele dealer moet hiervoor bij een 3e partij gaan claimen, Volvo AB betaald niets, die dealer moet ook op voorhand steeds wel eerst toestemming aanvragen anders zou hij zomaar geen uitkering kunnen gaan ontvangen
- thavipah
- 3rd Gear member
- Berichten: 277
- Lid geworden op: 03.10.2014 - 21:07
De flyer van extended protection zegt dit:
Volvo Car Extended Protection SNELLE EN BETROUWBARE AFHANDELING Wanneer uw wagen moet worden hersteld, bent u in goede handen bij uw Volvo-verdeler. De uitzonderlijke dekking van Volvo Car Extended Protection houdt in dat, wanneer uw wagen hersteld moet worden, de waarborgverstrekker – d.w.z. uw Volvo-verdeler – een snelle en probleemloze afhandeling garandeert. Ook wanneer uw voertuig in een ander Europees land moet worden hersteld, belt u gewoon naar uw verdeler, die indien nodig contact opneemt met de Volvo Warranty Administration Services. U ziet het, u bent praktisch overal en altijd gedekt.
HOGE KOSTENVERGOEDING Wanneer uw voertuig moet worden hersteld, betaalt uw Volvo-verdeler alle kosten voor werkuren en onderdelen, ongeacht hoeveel reparaties of schade uw Volvo tot dan toe heeft ondergaan.
Hoe mijn dealer dat verder gaat regelen met de verzekeraar is allemaal mijn probleem niet met deze EU dekking. En dat laatste is nu net waar het mij om gaat. Mijn auto heeft Polestar tuning en 325pk uit een 2.0 liter blok is best een heftig stuk vermogen. Ik vraag me echt af of bij 130.000 km op de teller de boel allemaal heel zal blijven met die opgefokte motoren die koud (en ook warm) aanslaan en afslaan op de gekste momenten.
Volvo Car Extended Protection SNELLE EN BETROUWBARE AFHANDELING Wanneer uw wagen moet worden hersteld, bent u in goede handen bij uw Volvo-verdeler. De uitzonderlijke dekking van Volvo Car Extended Protection houdt in dat, wanneer uw wagen hersteld moet worden, de waarborgverstrekker – d.w.z. uw Volvo-verdeler – een snelle en probleemloze afhandeling garandeert. Ook wanneer uw voertuig in een ander Europees land moet worden hersteld, belt u gewoon naar uw verdeler, die indien nodig contact opneemt met de Volvo Warranty Administration Services. U ziet het, u bent praktisch overal en altijd gedekt.
HOGE KOSTENVERGOEDING Wanneer uw voertuig moet worden hersteld, betaalt uw Volvo-verdeler alle kosten voor werkuren en onderdelen, ongeacht hoeveel reparaties of schade uw Volvo tot dan toe heeft ondergaan.
Hoe mijn dealer dat verder gaat regelen met de verzekeraar is allemaal mijn probleem niet met deze EU dekking. En dat laatste is nu net waar het mij om gaat. Mijn auto heeft Polestar tuning en 325pk uit een 2.0 liter blok is best een heftig stuk vermogen. Ik vraag me echt af of bij 130.000 km op de teller de boel allemaal heel zal blijven met die opgefokte motoren die koud (en ook warm) aanslaan en afslaan op de gekste momenten.
- OGA244
- 8th Gear member
- Berichten: 13732
- Lid geworden op: 21.03.2011 - 21:54
- Locatie: Skåne
dat zal allemaal wel maar een dealer in NL krijgt alleen geld als hij een formeel akkoord (toestemmingsnummer) heeft, wees niet al te zeer teleurgesteld als een NL dealer er dus wat anders instaat dan de (NIET VOLVO) brochure suggereertthavipah schreef: De flyer van extended protection zegt dit:
Volvo Car Extended Protection SNELLE EN BETROUWBARE AFHANDELING Wanneer uw wagen moet worden hersteld, bent u in goede handen bij uw Volvo-verdeler. De uitzonderlijke dekking van Volvo Car Extended Protection houdt in dat, wanneer uw wagen hersteld moet worden, de waarborgverstrekker – d.w.z. uw Volvo-verdeler – een snelle en probleemloze afhandeling garandeert. Ook wanneer uw voertuig in een ander Europees land moet worden hersteld, belt u gewoon naar uw verdeler, die indien nodig contact opneemt met de Volvo Warranty Administration Services. U ziet het, u bent praktisch overal en altijd gedekt.
HOGE KOSTENVERGOEDING Wanneer uw voertuig moet worden hersteld, betaalt uw Volvo-verdeler alle kosten voor werkuren en onderdelen, ongeacht hoeveel reparaties of schade uw Volvo tot dan toe heeft ondergaan.
Hoe mijn dealer dat verder gaat regelen met de verzekeraar is allemaal mijn probleem niet met deze EU dekking. En dat laatste is nu net waar het mij om gaat. Mijn auto heeft Polestar tuning en 325pk uit een 2.0 liter blok is best een heftig stuk vermogen. Ik vraag me echt af of bij 130.000 km op de teller de boel allemaal heel zal blijven met die opgefokte motoren die koud (en ook warm) aanslaan en afslaan op de gekste momenten.
- thavipah
- 3rd Gear member
- Berichten: 277
- Lid geworden op: 03.10.2014 - 21:07
Wat is er dan "NIET VOLVO" aan deze brochure?
Lijkt mij duidelijk een Volvo verhaal. Volvo is een wereldwijd merk. Lijkt mij sterk dat een Nederlandse dealer kan roepen dat ze niet aan de Europese Extended Volvo garantie willen voldoen?
Lijkt mij duidelijk een Volvo verhaal. Volvo is een wereldwijd merk. Lijkt mij sterk dat een Nederlandse dealer kan roepen dat ze niet aan de Europese Extended Volvo garantie willen voldoen?
- NielsPHEV
- 7th Gear member
- Berichten: 5300
- Lid geworden op: 14.09.2004 - 20:13
De link in je eerste post met meer info gaat zelfs naar www.volvocars.com .... hoe meer Volvo wil je het hebben
Nu is het als je goed kijkt wel een service van Volvocars BeLux, (maar dat zou ok maar zo een volle dochter van VCC kunnen zijn) gewoon met Europese dekking. Kennelijk brengt VolvoBeLux het risico onder bij een externe partij cargarantie wat ik dan wel weer opvallend vind maar goed kennelijk elk bedrijf zo zijn eigen ding.
Overigens zijn dit soort extended warranties in Noord America heel gewoon en bieden alle merken dat aan.
Nu is het als je goed kijkt wel een service van Volvocars BeLux, (maar dat zou ok maar zo een volle dochter van VCC kunnen zijn) gewoon met Europese dekking. Kennelijk brengt VolvoBeLux het risico onder bij een externe partij cargarantie wat ik dan wel weer opvallend vind maar goed kennelijk elk bedrijf zo zijn eigen ding.
Overigens zijn dit soort extended warranties in Noord America heel gewoon en bieden alle merken dat aan.
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1233
- Lid geworden op: 14.06.2012 - 22:10
Deze extra garantie wordt aangeboden door de BE dealers (samenwerking?). Ik heb het toen aangeschaft voor mijn v60 pih. Was geloof iets van 1250,- ex btw. Achteraf was het denk ik niet nodig geweest, Ik had dan ook alleen wat last van keyless entry.
Wat betreft de verzekering, deze is van http://www.cargarantie.com Veel dealers werken al samen met hun, en ze zullen dat direct afhandelen. Informeer even of je garage zaken doet met car garantie. Bij mij ging dat probleemloos. Is verder jammer dat Volvo NL niet zo iets verkoopt, blijkbaar is er wel vraag naar.
Ik denk dat ik het deze keer niet ga afsluiten, de reden is dat je vaak na de 2 jaar coulance heb. Het moet wel ernstig zijn wil je de garantie eruit halen. Ik had de eerste generatie v60 pih, daar ging eigenlijk ook niets stuk aan. Nu heb ik 2e generatie xc90, dat zal wel los lopen. Misschien dat ik over 2 jaar anders tegen aan kijk.
Wat betreft de verzekering, deze is van http://www.cargarantie.com Veel dealers werken al samen met hun, en ze zullen dat direct afhandelen. Informeer even of je garage zaken doet met car garantie. Bij mij ging dat probleemloos. Is verder jammer dat Volvo NL niet zo iets verkoopt, blijkbaar is er wel vraag naar.
Ik denk dat ik het deze keer niet ga afsluiten, de reden is dat je vaak na de 2 jaar coulance heb. Het moet wel ernstig zijn wil je de garantie eruit halen. Ik had de eerste generatie v60 pih, daar ging eigenlijk ook niets stuk aan. Nu heb ik 2e generatie xc90, dat zal wel los lopen. Misschien dat ik over 2 jaar anders tegen aan kijk.
Laatst gewijzigd door Autozoeker op 01.01.1970 - 01:00, 2 keer totaal gewijzigd.
- Jeroen
- 5th Gear member
- Berichten: 1592
- Lid geworden op: 20.10.2009 - 18:58
- Contacteer:
Onderzoek eerst goed wat er wel en niet vergoed wordt.
Bij mijn V60 PIH had ik problemen met de keyless entry, dit viel dus niet onder de verlengde garantie en omdat je de verlengde garantie hebt afgesloten vervalt het coulance beleid van Volvo.
Bij mijn V60 PIH had ik problemen met de keyless entry, dit viel dus niet onder de verlengde garantie en omdat je de verlengde garantie hebt afgesloten vervalt het coulance beleid van Volvo.
Volvo XC60 D5 Summum > Volvo V60 D6 Pure Limited > Volvo XC90 T8 Inscription > Volvo V60 T6 Inscription > op naar een nieuw auto avontuur...
Fototopic - Website fotografie - Facebook
Fototopic - Website fotografie - Facebook
- dbosker
- 6th Gear member
- Berichten: 3320
- Lid geworden op: 18.01.2014 - 13:06
- Locatie: Weener
Hier in Duitsland wordt het gewoon door de dealer/importeur aangeboden.
http://www.volvocars.com/de/zubehoer-un ... ssgarantie
Ik vind het in NL een gemiste kans van de eerste orde.
En maar klagen dat klanten weglopen nadat de garantie verstreken is en ze naar een Volvo-specialist gaan. Sommige klanten zijn op zoek naar zekerheid en hebben graag een bedrag over om de onzekerheid af te kopen. Bovendien blijven ze bij de dealer komen, omdat dat een voorwaarde is voor behoud van de garantie.
http://www.volvocars.com/de/zubehoer-un ... ssgarantie
Ik vind het in NL een gemiste kans van de eerste orde.
En maar klagen dat klanten weglopen nadat de garantie verstreken is en ze naar een Volvo-specialist gaan. Sommige klanten zijn op zoek naar zekerheid en hebben graag een bedrag over om de onzekerheid af te kopen. Bovendien blijven ze bij de dealer komen, omdat dat een voorwaarde is voor behoud van de garantie.
laatste Volvo (960) verkocht
- Paul
- Geartronic member
- Berichten: 33122
- Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38
Tot nu toe is Volvo Nederland ontzettend keurig met Coulance en bij mijn D6 zijn er verschillende dingen kapot gegaan die onder Coulance zijn gemaakt, maar ik begrijp absoluut je punt en zekerheid is een fijn gevoel!
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
- +++t blijft behelpen+++
- 6th Gear member
- Berichten: 2796
- Lid geworden op: 19.09.2004 - 21:20
- Locatie: Oz
- Contacteer:
Als jij je gerustgesteld voelt door deze verzekering zou ik het gewoon doen.
Dan betaal je wat, maar het is voor je gemoedsrust.
Dat is ook fijn! geen gezeik aan je hoofd ...
Dan betaal je wat, maar het is voor je gemoedsrust.
Dat is ook fijn! geen gezeik aan je hoofd ...
'90 740 Turbo+ intercooler estate 192 BHP 290NM
'17 V60 D2 Nordic(+) 120pk 6-traps Geartronic PowerBlue
'89 740 Turbo intercooler sedan 5 bak 200 PK MBC
'84 244 DL Sedan 4 bak B200K bijna geen PK's, restauratie object'
'04 C70 2.0T 20V 165 PK Cabriolet Titanium Grey
'88 740 Turbo intercooler estate automaat 165 PK
'95 850 2.5 20V Sedan Automaat Alter 2 595.000 km
'93 850 GLE 2.5 10 V Sedan Automaat 479.000 km Alter 1
'86 780 V6 coupe 170 PK beige metallic
'17 V60 D2 Nordic(+) 120pk 6-traps Geartronic PowerBlue
'89 740 Turbo intercooler sedan 5 bak 200 PK MBC
'84 244 DL Sedan 4 bak B200K bijna geen PK's, restauratie object'
'04 C70 2.0T 20V 165 PK Cabriolet Titanium Grey
'88 740 Turbo intercooler estate automaat 165 PK
'95 850 2.5 20V Sedan Automaat Alter 2 595.000 km
'93 850 GLE 2.5 10 V Sedan Automaat 479.000 km Alter 1
'86 780 V6 coupe 170 PK beige metallic
- Fulaks
- 6th Gear member
- Berichten: 4293
- Lid geworden op: 31.07.2007 - 15:46
- Locatie: Antwerpen
Ik heb die Extanded Warranty ook afgesloten toen mijn twee jaar fabrieksgarantie afliep. Geen gezeik en geen zorgen.
V90 D4 Inscription (2019); Mini Cooper (2012); V70 D4 (2014); V70 2.4D (2008); V70 2.4D (2002); Talbot-Toyota-Mitsubishi-Renault
- dbosker
- 6th Gear member
- Berichten: 3320
- Lid geworden op: 18.01.2014 - 13:06
- Locatie: Weener
Geef mensen de keuze. Bij coulance is het nog maar afwachten of en hoeveel er vergoed wordt. Als je extra garantie afsluit weet je van tevoren wat er voor kosten op je afkomen als je een reparatie hebt.Paul schreef: Tot nu toe is Volvo Nederland ontzettend keurig met Coulance en bij mijn D6 zijn er verschillende dingen kapot gegaan die onder Coulance zijn gemaakt, maar ik begrijp absoluut je punt en zekerheid is een fijn gevoel!
Bovendien is het goed om het verloop van klanten na afloop garantie tegen te gaan.
laatste Volvo (960) verkocht