Hallo allen, dit is mijn eerste post in een forum (nooit eerder gedaan:-)) dus ik hoop dat ie goed wordt getoond tussen de andere posts.
Bij deze mijn vraag:
In hoeverre is een airintake cleaning diesel noodzakelijk cq te adviseren voor een dealer onderhouden V60 D6 uit Juni 2014?
Heeft altijd zn beurten optijd gehad en onlangs de 90.000KM beurt gehad. Ik zeg dit omdat ik geen idee heb of de airintake cleaning deel uitmaakt van een beurt die ik al heb gehad.
Kortom:
1. zou ik em al gehad moeten hebben?
2. Is het van belang dit toch te doen voor een redelijke jonge V60?
Ik las deze thread
https://volvov70forum.com/topic.php?t=8950
maar veel wijzer word ik er niet van want dit is immers een wat oudere volvo
Grt
Ronald
Is het al nodig ?
- JosW
- 5th Gear member
Welkom hier. Je post staat denk ik inderdaad op de verkeerde plek. Misschien dat een admin je kan helpen.
Wat betreft je vraag:
Airintake cleaning maakt geen onderdeel uit van een standaard onderhoudsbeurt. Ik doe het standaard om de 60.000 km. Dit is puur een gevoelskwestie. Heb ik met m'n vorige Volvo's ook altijd gedaan en bereikte altijd zeer hoge kilometerstanden. Natuurlijk ook door goed onderhoud op andere fronten.
Trouwens, dat draadje van jou in je post vind ik wel verhelderend. Het advies van Martin lijkt me correct. Toeval wil dat ook ik daar klant ben.
Wat betreft je vraag:
Airintake cleaning maakt geen onderdeel uit van een standaard onderhoudsbeurt. Ik doe het standaard om de 60.000 km. Dit is puur een gevoelskwestie. Heb ik met m'n vorige Volvo's ook altijd gedaan en bereikte altijd zeer hoge kilometerstanden. Natuurlijk ook door goed onderhoud op andere fronten.
Trouwens, dat draadje van jou in je post vind ik wel verhelderend. Het advies van Martin lijkt me correct. Toeval wil dat ook ik daar klant ben.
Laatst gewijzigd door JosW op 01.01.1970 - 01:00, 5 keer totaal gewijzigd.
ex 240 sedan, ex 240 station Polar, ex V70 classic, ex V70 D Fasttech, ex V70 2.4D Volvotune, nu 2.0 T4 Polar+, Automaat. 2016.
-
- Starter
JosW schreef: Welkom hier. Je post staat denk ik inderdaad op de verkeerde plek. Misschien dat een admin je kan helpen.
Wat betreft je vraag:
Dank Jos, je geeft aan GOED onderhoud.
Momenteel zit ik met mn D6 op 95.000km en ik wil zeker 600.000km halen of meer.
Nu is dat voor de nieuwe modellen uitzonderlijk en vraag me daarom ook af of dit wel realistisch is wat ik wens.
Vandaar ook de vraag welke Do's en Dont's ik rekening mee moet houden.
Ik laat het onderhoud volgens Volvo om de 30.000 km uitvoeren en doe dat bij de erkende Volvo garage.
obv ervaring en van horen zeggen biedt ook dat geen garantie voor het behalen van hoge KM standen.
Kortom, waar laat jij OH uitvoeren en heb je voor mij tips / adviezen die ik in overweging kan nemen in het belang van de gezondheid van mijn auto.
Ooit op een dag (en dat zal pas over 300.000km zijn

Ben er al achter dat stuurhuis flush onnodig is voor zo een jonge auto.
Tevens gaf een dealer aan dat automaatbak flush niet nodig is, en dat dit alleen hoeft bij bakken die kwetsbaar zijn.. dat klonk best raar!
kwetsbaar? wat moet ik me daarbij voorstellen?? een D2 die meer te verduren heeft of juist een D5/D6 die ook meer te verduren kan hebben gezien de power en het gewicht?
Dealer verwees me naar universele bedrijven daar de dealer dit nooit zelf doet.
Hoor graag
Ron
-
- Starter
En voor de anderen die hebben opgemerkt dat mn post op een verkeerde plek staat:
sorry, totaal geen ervaring met een forum. Eerste keer na 37 jaar dat ik dit doe
Ben er zooo geen liefhebber van. maar ja, moet maar aangezien hier mijn doelgroep te vinden is
sorry, totaal geen ervaring met een forum. Eerste keer na 37 jaar dat ik dit doe

Ben er zooo geen liefhebber van. maar ja, moet maar aangezien hier mijn doelgroep te vinden is
- KiekisNL
- 2nd Gear member
- Contacteer:
ik ga met mijn D5 naar volvoservice in elst, ervaring van alles onder 1 dak 

Groet Anton
================================================================================================================================
Volvo V50 D5 163PK GT MY2007 (dec-16-heden 155k>>)
Ford Focus 1.6TDCI 109PK MY2008 (gereden van 2013-2016 kmstand 122k>>255k)
Toyota Yaris TS 1.8 VVTI 136PK MY2007 (gereden van 2008-2013 kmstand 5k>>186k)
Renault Kangoo 1.8DTI MY2000 (gereden van 2004-2008 kmstand 85k>>205k)
================================================================================================================================
Volvo V50 D5 163PK GT MY2007 (dec-16-heden 155k>>)
Ford Focus 1.6TDCI 109PK MY2008 (gereden van 2013-2016 kmstand 122k>>255k)
Toyota Yaris TS 1.8 VVTI 136PK MY2007 (gereden van 2008-2013 kmstand 5k>>186k)
Renault Kangoo 1.8DTI MY2000 (gereden van 2004-2008 kmstand 85k>>205k)