Hoi allemaal, ik post hier even om misschien wat verduidelijking te krijgen over het probleem wat zich gister heeft voorgedaan bij de Volvo van mijn vader. Gister teruggekomend van een kort ritje, bij het stoplicht trok de auto op, maar de motor inhoudend, alsof de handrem er nog opstond. Dat is 3x gebeurd, en toen we bij het stoplicht optrokken viel de motor gewoon uit. klaar. (Het is een automaat trouwens). Na een kort tijdje de Volvo weer opgestart, en we konden naar huis rijden, maar het lampje voor een storing in de motorelektronika brandt. (Geel motorblokje)
Thuis de ANWB gebeld wamt we hebben thuisservice, die zeilden dat je gewoon kon doorrijden met het lampje, de auto zou alleen in een noodloopsituatie lopen en dus niet voldoen aan milieu-eisen. Wel zsm naar de Volvo dealer want die kunnen de auto uitlezen.
Dusja. Nu gaat mijn vader de Volvo dealer bellen, hopelijk is het niks bijzonders want zomaar een paar 100€ voor reparaties komt nooit goed uit.
V40 2.0 2003 slaat af
-
- 1st Gear member
romanski schreef: Wat is precies je vraag? Want de eventuele oplossing (uitlezen) heb je zelf al bedacht?
Hoi, Ik wou even kijken of mensen misschien weten wat deze symptomen kan veroorzaken. Intussen is de auto uitgelezen door een kennis met een scanner, bij Volvo laten uitlezen kostte 50 euro, lekker gestoord.
Blijkbaar is het dus de "camshaft position sensor" die eraan is. Kennis gaat het onderdeel bestellen en dan gaan we het repareren.