Ik heb vandaag eindelijk de felbegeerde BOR velgen aangeschaft. Weliswaar 2de hands, maar er is geen kras op te bekennen.
Ik gebruik al jaren de wheelsealant van Poorboys op mijn velgen, maar ik zou graag op een coating willen overstappen vanwege de veel langere standtijd.
Nu zit ik te twijfelen tussen de CQuartz Dlux of Geon Q² Rim. Ik snap dat voor beide geldt dat een goede voorbereiding (wassen, kleien, polijsten en ontvetten) van essentieel belang is, maar vroeg me af of iemand de voor en nadelen van een van beide kan noemen of iets over de standtijd kan zeggen. Ook ben ik benieuwd of iemand hier een alternatief heeft voor genoemde merken.
Welke coating voor velgen: Cquartz of Geon
-
- 2nd Gear member
Ik denk dat je op het forum www.carclean.nl je vraag beter kan stellen off iig meer info kan vinden.
Gr Ger
Gr Ger
- Forrest
- 3rd Gear member
Ik gebruik zelf Dlux van Carpro. Bevalt erg goed. Makkelijk aan te brengen en heeft zich bij mij zeker duurzaam bewezen. Verkrijgbaar bij Waxworld waar ze ook een forum hebben 
www.waxworld.nl en het forum op www.waxworldforum.nl

www.waxworld.nl en het forum op www.waxworldforum.nl
- Rha007
- 5th Gear member
Bedankt voor de antwoorden mannen. Ik weet dat er genoeg detail forums zijn, ben nl zelf ook een tijd actief geweest op het CC forum
@ Forrest: hoeveel laagjes breng je aan en kan je iets vertellen over de standtijd? Zelf gebruik ik ipa 1:1 verdund om te ontvetten, heeft Carpro een goed alternatief?

@ Forrest: hoeveel laagjes breng je aan en kan je iets vertellen over de standtijd? Zelf gebruik ik ipa 1:1 verdund om te ontvetten, heeft Carpro een goed alternatief?
V70 D4 GT Electric Silver Limited-Luxury Line Powered by Volvotune
V40 D2 Rebel Blue powered by Rica
V50 T5
V50 T5
- MartijnAbel
- 4th Gear member
Ik heb ook goede verhalen gelezen over de nano coating van Wolffs Chemicals. Staat ook wel op carclean.nl
Volvo V70 2.0T 2011 - Volvo V60 2013 D5 Polestar - Volvo V50 T5 2004 DTC/RICA
- Millimetervreter.
- 5th Gear member
Ik ben een groot Carpro fan, het is een merk dat hun producten blijft innoveren.
Je weet een beetje wat ik doe en hoeveel.
Mijn eigen velgen staan in de Cquartz de luxe, zijn nu anderhalf jaar oud. Standtijd zit dus wel goed.
Het opbrengen is appeltje eitje na het polijsten en ontvetten.
Dun opbrengen en direct met MF doek de wasjes wegvegen, na 30 minuten 2e laag aanbrengen en twee jaar bescherming, echt top spul.
En tsja, Gyon kopieerd zelfs namen van Carpro (Essence), zegt wel genoeg denk ik.....
Ontvetten kan je beter met eraser (van carpro) doen, verdamt minder snel dan ipa en ruikt ook lekkerder
Mijn eigen velgen staan in de Cquartz de luxe, zijn nu anderhalf jaar oud. Standtijd zit dus wel goed.
Dun opbrengen en direct met MF doek de wasjes wegvegen, na 30 minuten 2e laag aanbrengen en twee jaar bescherming, echt top spul.
En tsja, Gyon kopieerd zelfs namen van Carpro (Essence), zegt wel genoeg denk ik.....
Ontvetten kan je beter met eraser (van carpro) doen, verdamt minder snel dan ipa en ruikt ook lekkerder

Laatst gewijzigd door Millimetervreter. op 01.01.1970 - 01:00, 3 keer totaal gewijzigd.
Werk maakt soms meer kapot, dan drank goed kan maken
Lakfluisteraar.
V60 PIH MY2016, Onyx black, R-design, Hybrid Technology Line, Intellisafe Proline, DAB+,getint glas, zilverkleurig roofrails, side scuffs
Lakfluisteraar.
V60 PIH MY2016, Onyx black, R-design, Hybrid Technology Line, Intellisafe Proline, DAB+,getint glas, zilverkleurig roofrails, side scuffs
- Forrest
- 3rd Gear member
Wat Millimetervreter zegt kan ik bevestigen. Ik heb drie sets met velgen in de DLux staan en het schoonmaken is super eenvoudig. Zelfs in de winter even met de washandschoen er over na 5000 kilometer rijde, streeploos schoon. Standtijd bij me zeker twee seizoenen. Na twee seizoenen zet ik ze weer opnieuw in de coating.
- Rha007
- 5th Gear member
Wat ruikt er nou lekkerder dan alcoholMillimetervreter. schreef: Ik ben een groot Carpro fan, het is een merk dat hun producten blijft innoveren.
Ontvetten kan je beter met eraser (van carpro) doen, verdamt minder snel dan ipa en ruikt ook lekkerder![]()

Om de een of andere reden neig ik ook meer naar de cquartz dan naar de gyeon, weet eigenlijk niet waarom maar is puur gevoelsmatig.
Ben me al heel de middag aan het inlezen over de Cquartz en las meerdere malen dat voor het afnemen een suède doek word geadviseerd ipv mf doek? Kwam op het waxworld forum ook meerdere posts van jouw tegen, wat ben jij toch een detailer pursang, geweldig!
Maar jij doet dus altijd twee laagjes?
V50 T5
V50 T5
- Rha007
- 5th Gear member
Gebruik je tijdens het schoonmaken ook nog een velgenreiniger?Forrest schreef: Wat Millimetervreter zegt kan ik bevestigen. Ik heb drie sets met velgen in de DLux staan en het schoonmaken is super eenvoudig. Zelfs in de winter even met de washandschoen er over na 5000 kilometer rijde, streeploos schoon. Standtijd bij me zeker twee seizoenen. Na twee seizoenen zet ik ze weer opnieuw in de coating.
V50 T5
V50 T5
- Millimetervreter.
- 5th Gear member
Neeeeee!!! Niet doen en is absoluut niet nodig, gewoon een beetje shampoo meer niet!
Lakfluisteraar.
Lakfluisteraar.
- Millimetervreter.
- 5th Gear member
Dank je, ja ik doe de cquartz deluxe altijd twee hele dunne laagjes. 1 flesje is dan voldoende voor 8 velgen.Rha007 schreef:Wat ruikt er nou lekkerder dan alcoholMillimetervreter. schreef: Ik ben een groot Carpro fan, het is een merk dat hun producten blijft innoveren.
Ontvetten kan je beter met eraser (van carpro) doen, verdamt minder snel dan ipa en ruikt ook lekkerder![]()
![]()
Om de een of andere reden neig ik ook meer naar de cquartz dan naar de gyeon, weet eigenlijk niet waarom maar is puur gevoelsmatig.
Ben me al heel de middag aan het inlezen over de Cquartz en las meerdere malen dat voor het afnemen een suède doek word geadviseerd ipv mf doek? Kwam op het waxworld forum ook meerdere posts van jouw tegen, wat ben jij toch een detailer pursang, geweldig!
Maar jij doet dus altijd twee laagjes?
Tsja ik spam wel een beetje op het Waxworldforum.... heb je mijn eigen topic gezien, voor als je even niks te doen hebt...http://www.waxworldforum.nl/threads/kil ... zicht.672/
Ik vind het ook een heel laagdrempelig en vriendelijk forum, iedereen is er welkom van beginners tot gevorderden, iedereen helpt elkaar. Ik heb er zelfs vrienden door gekregen

Laatst gewijzigd door Millimetervreter. op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Lakfluisteraar.
Lakfluisteraar.
- Rha007
- 5th Gear member
Misschien moet ik me toch maar eens aanmelden daar. Ben destijds op het CC forum gestopt, omdat ik destijds wel uitgepraat was over waxen ed. Maar wie weet ga ik er weer zin in krijgen
Maar goed, geen velgenreiniger oid dus. Ik weet dat met een gewone wheelwax een velgenreiniger een no go is, maar Non ferro zou volgens zeggen geen kwaad kunnen.

Maar goed, geen velgenreiniger oid dus. Ik weet dat met een gewone wheelwax een velgenreiniger een no go is, maar Non ferro zou volgens zeggen geen kwaad kunnen.
V50 T5
V50 T5
- Millimetervreter.
- 5th Gear member
Het kan misschien geen kwaad maar het is overbodig 
Iron-x kan ook zonder probleem gebruikt worden op CQuartz

Iron-x kan ook zonder probleem gebruikt worden op CQuartz
Lakfluisteraar.
Lakfluisteraar.
- diesel01
- Geartronic member
Kijk jongens, dit zijn berichten.
Ook maar eens aanschaffen, de wintervelgen zijn dusdanig dat ik die eerst met IronX en daarna moet kleien voordat ze naar een nieuw baasje kunnen.
De opvolger moet beter beschermd worden.
Ook maar eens aanschaffen, de wintervelgen zijn dusdanig dat ik die eerst met IronX en daarna moet kleien voordat ze naar een nieuw baasje kunnen.
De opvolger moet beter beschermd worden.
V90 T6 Recharge Rdesign
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
- Rha007
- 5th Gear member
Ik maak van dit topic maar meteen een showoff
Vandaag ben ik begonnen met het voorbereidend werk tgv de Cquartz.
Volgorde van handelen was:
1) velgen schoonmaken met Monello Non Ferro
2) banden schoonmaken met APC
3) velgen wassen
4) velgen kleien
5) velgen polijsten
Alle bovenstaande stappen, behalve het wassen, heb ik 2x per velg gedaan.
Zoals gezegd ben ik begonnen met het schoonmaken van de velgen met Non Ferro. Ik vind dit toch echt een fantastisch product. Je hebt er weinig van nodig en het resultaat is keer op keer geweldig. De velgen waren niet eens heel erg vuil, dus dat maakte het voor mij alleen maar makkelijker.
Hierna heb ik de banden met APC geschrobd, zodat straks de bandendressing goed intrekt cq hecht.
Na deze stap heb ik de velgen gewassen met als resultaat al weer een beetje glans
Toen begonnen met kleien en daarna de velgen gepolijst. Tijdens het kleien kwam er niet eens zo heel veel vervuiling af. Voor het polijsten heb ik gebruik gemaakt van een zwarte cone icm monello finale.
De Cquartz is besteld en zal ik volgende week opbrengen. Ik denk dat eind volgende week de zomerset onder de V70 gaat

Vandaag ben ik begonnen met het voorbereidend werk tgv de Cquartz.
Volgorde van handelen was:
1) velgen schoonmaken met Monello Non Ferro
2) banden schoonmaken met APC
3) velgen wassen
4) velgen kleien
5) velgen polijsten
Alle bovenstaande stappen, behalve het wassen, heb ik 2x per velg gedaan.
Zoals gezegd ben ik begonnen met het schoonmaken van de velgen met Non Ferro. Ik vind dit toch echt een fantastisch product. Je hebt er weinig van nodig en het resultaat is keer op keer geweldig. De velgen waren niet eens heel erg vuil, dus dat maakte het voor mij alleen maar makkelijker.
Hierna heb ik de banden met APC geschrobd, zodat straks de bandendressing goed intrekt cq hecht.
Na deze stap heb ik de velgen gewassen met als resultaat al weer een beetje glans
Toen begonnen met kleien en daarna de velgen gepolijst. Tijdens het kleien kwam er niet eens zo heel veel vervuiling af. Voor het polijsten heb ik gebruik gemaakt van een zwarte cone icm monello finale.
De Cquartz is besteld en zal ik volgende week opbrengen. Ik denk dat eind volgende week de zomerset onder de V70 gaat
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Laatst gewijzigd door Rha007 op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
V50 T5
V50 T5
- Forrest
- 3rd Gear member
-
- 3rd Gear member
Ziet er mooi uit, leuk werk toch? Nu de bandjes nog met tuf shine behandelen en dan kun je er een hele tijd tegen!
C70 II 2.4i Intro edition geartronic, MY2010, electric silver, calcite leer, Midir (zomer), Mirzam (winter), high performance, blis, meedraaiend xenon, RTI enz enz.
C 70 2.4i summum geartronic, MY2008, emberblack, bruin leer, Serapis (winter), Mirzam (zomer)
Eerder V70 T5 GT, alle opties, 2003, topauto!
C 70 2.4i summum geartronic, MY2008, emberblack, bruin leer, Serapis (winter), Mirzam (zomer)
Eerder V70 T5 GT, alle opties, 2003, topauto!
- V70/2.4D/2003
- 8th Gear member
Ik dito, wil ze graag zien want ik ben nieuwsgierig.Forrest schreef: Mooi omschreven maar zie geen enkele foto op de laatste na
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
Vigilat ut quiescant