De lnlaatluchtbuis, het traject na de turbo richting cylinderkop, bestaat uit 2 onderbroken korte dikke rubber (of legering) slangen. Deze vervuilen
met oliedrap die m.i. van de turbo moet komen. De garage zegt:"dat ze het allemaal hebben en dat het o.k. is" Ik kan mij niet voorstellen dat de door de drap verminderde doortochtdiameter in overeenstemming is met
die van een schoon systeem waar drap zit kan geen lucht doorheen.
De hoeveelheid drap die ik elke 20.000 km verwijder is minstens één vol eierdopje schat ik. Zijn het verbrandingsresten? Mijn auto verbruikt een
liter olie 5W40 volsyntetisch per 20.000 km, ik kan mij niet voorstellen dat
het motorolie is, waar zou het dan vandaan moeten komen? Als iemand hier ervaring mee heeft, Gaarne info
volvo S60, D5 163 pk.
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
het is volgens mij roetaanslag, zie ook de topic van Ben die problemen had op grotere hoogte met de ademhaling van zijn XC70
Volvo for life
- Bover
- 8th Gear member
- Berichten: 14323
- Lid geworden op: 11.01.2005 - 19:43
- Locatie: Auvergne France
BLOG: LEVEN IN FRANCE (auto) verhalen over de Franse campagne sinds 2019
Vijf Cilinder Diesel Power: XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
Driving Volvo anno 1995. Obbe Tuning Modificatie....
Vijf Cilinder Diesel Power: XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
Driving Volvo anno 1995. Obbe Tuning Modificatie....
-
- 4th Gear member
- Berichten: 681
- Lid geworden op: 07.05.2006 - 10:36
- Locatie: Het mooie twentse land.
Zekers de drap wordt veroorzaakt door een correct werkende EGR klep. Een deel van je uitlaatgassen gaan opnieuw, via de EGR en onder deellast, je inlaat weer in. Feitelijk kun je stellen dat het dus normaal is. De EGR heeft te maken met milieu-eisen t.a.v. emissie.Bover schreef:http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=6415
Bovenstaadne link gaat hier o.a ook over.![]()
gr bob