P02D100 storing V50 - 2011

Geleverd vanaf 2003
Plaats reactie
Jarnoveenstra
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 25.03.2017 - 12:07

Mijn volvoV50 (Diesel 1.6 - 2011) geeft de volgende melding:

P02D100: Cilinder 3 inwerkinginjectie vervanging max niveau.

Probleem:
Heel af en toe verliest de auto vermogen. Als ik bijvoorbeeld op de snelweg rijd, merk ik bij inhalen dat ik geen vermogen heb. Wanneer ik het gas pedaal helemaal indruk kan de auto niet versnellen en gaat dan niet harder dan 100 km/h.

Als ik dan de snel weg af gaat, mis de auto veel vermogen en trekt amper op. (wel iets beter dan op de snelweg). Als ik de auto helemaal uit zet en opnieuw start dan werkt de auto weer normaal en is het probleem weg. (voor aantal weken/maanden)

De auto al meerdere malen laten uitlezen en steeds komt de melding "P02D100: Cilinder 3 inwerkinginjectie vervanging max niveau".
Het enige wat de garage tot nu toe heeft gedaan is tankreiniging toegevoegd aan de tank en het systeem gereset (ik denk injectiesysteem, want het systeem moet zichzelf weer inregelen). Echter komt het probleem steeds terug.

De garage denk erover om de verstuivers eruit te halen en deze allemaal te laten testen. Ik heb niet heel veel auto kennis, maar is een verstuiver niet iets mechanisch? Dan zou dat probleem er toch ook zijn na het opnieuw starten van de auto? Lijkt mij eerder iets elektrisch, maar zoals gezegd, me kennis is niet heel hoog ;)

Hopelijk bij een van jullie wel en kunnen aangeven waar ik de oplossing moet zoeken van deze melding. Alvast bedankt.

Groeten,

Jarno
M&M
2nd Gear member
Berichten: 241
Lid geworden op: 31.08.2008 - 12:00
Locatie: Haarlemmermeer

Welkom hier,
Volvo
Huidig:C30 sport, C70 T5

(Volvo) Historie model: 343, 340, 960, 940 Turbo, 740 GLE 84 (B23E)

overig wagenpark
Landrover Serie III 109 (Laro, bijna 40 jaar) en een Opel Ampera-e
Apox
2nd Gear member
Berichten: 248
Lid geworden op: 06.09.2016 - 12:51

Niet veel info om verder op te bouwen.

Kan je huidige kmstand geven.
Geef onderhoudshistoriek van auto, met kmstanden bij.
Herstellingen, nogmaals met kmstanden bij.

Uitgelezen met vida? Of een scantool?
Mogelijkheid voor grafiek te maken van verschildruksensor?
Idem voor brandstofdruk.
Jarnoveenstra
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 25.03.2017 - 12:07

Apox, bedankt voor je bericht.

Alleen de kilometerstand kan ik je nu gegeven, namelijk 200.000.

Ik ga bij de garage opvragen wanneer en bij welke kilometer stand het e.e.a. reset is en of zij nog de grafieken hiervan hebben.
Ook het uitlees-systeem weet ik niet. (Het is een universeel uitlees programma). Ik kom er zo snel mogelijk op terug.
Ramon&Ramon
7th Gear member
Berichten: 9965
Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
Locatie: Utrecht en Omstreken

Jarnoveenstra schreef: Mijn volvoV50 (Diesel 1.6 - 2011) geeft de volgende melding:

P02D100: Cilinder 3 inwerkinginjectie vervanging max niveau.

Probleem:
Heel af en toe verliest de auto vermogen. Als ik bijvoorbeeld op de snelweg rijd, merk ik bij inhalen dat ik geen vermogen heb. Wanneer ik het gas pedaal helemaal indruk kan de auto niet versnellen en gaat dan niet harder dan 100 km/h.

Als ik dan de snel weg af gaat, mis de auto veel vermogen en trekt amper op. (wel iets beter dan op de snelweg). Als ik de auto helemaal uit zet en opnieuw start dan werkt de auto weer normaal en is het probleem weg. (voor aantal weken/maanden)

De auto al meerdere malen laten uitlezen en steeds komt de melding "P02D100: Cilinder 3 inwerkinginjectie vervanging max niveau".
Het enige wat de garage tot nu toe heeft gedaan is tankreiniging toegevoegd aan de tank en het systeem gereset (ik denk injectiesysteem, want het systeem moet zichzelf weer inregelen). Echter komt het probleem steeds terug.

De garage denk erover om de verstuivers eruit te halen en deze allemaal te laten testen. Ik heb niet heel veel auto kennis, maar is een verstuiver niet iets mechanisch? Dan zou dat probleem er toch ook zijn na het opnieuw starten van de auto? Lijkt mij eerder iets elektrisch, maar zoals gezegd, me kennis is niet heel hoog ;)

Hopelijk bij een van jullie wel en kunnen aangeven waar ik de oplossing moet zoeken van deze melding. Alvast bedankt.

Groeten,

Jarno

Het zijn electronies geregelde injectoren.
LLM kan stuk zijn,
goed uitlezen met Volvo Vida brengt de oplossing.
Plaats reactie

Terug naar “S40 - V50 series”