POI's importeren en organiseren

Over de RTI navigatiesystemen van Volvo
Plaats reactie
modbeek
Starter
Berichten: 1
Lid geworden op: 26.03.2017 - 18:55

Sinds 2 weken trotse eigenaar van een V60 Nordic+ Luxury, wat een fijne wagen! Ik ben er echt ontzettend blij mee.

Na wat nadere studie wat minder met de computer en electronica in de auto, eigenlijk tot nu toe altijd behelpen, geen idee wat dat is met die autofabrikanten dat ze dat niet voor elkaar lijken te krijgen.

Ik wil bijvoorbeeld mijn eigen adressenbestand importeren in de navigatie (Sensus connect) Daarvoor heb ik online wat tooltjes gevonden die een csv bestand omzetten in een gpx formaat, maar werkt net niet lekker. Kennelijk net niet het formaat wat de sensus lekker vindt. Coordinaten en naam wil nog lukken, maar een beetje beschrijving erbij of adres werkt niet. Iemand een goed stuk software hiervoor?

Verder kon ik een categorie aanmaken, standaard staan daar al Persoonlijk en Werk, bij het aanmaken van een POI lukte het me om een nieuwe categorie aan te maken, toen ik daar een bestandje in probeerde te laden kwam zowel het bestand niet over en was de categorie ook verdwenen. Als ik nu opnieuw een categorie aan probeer te maken krijg ik de foutmelding "kan categorie niet opslaan" verschillende namen geprobeerd maar hij wil hem echt niet meer. Hoe kan ik die weer aanmaken? het liefst met het inlezen van een bestandje.

Ik hou me van harte aanbevolen als iemand hier tips en/of een programaatje voor heeft!

alvst bedankt!

groeten,

Marc.
vampire65
1st Gear member
Berichten: 26
Lid geworden op: 22.10.2017 - 12:10
Locatie: Sittard

Heb ook een vraagje, heb vandaag in mijn sensus navigatie van een v40 modeljaar 2013 ,europa camping poi geinporteerd nou dat is wel gelukt,maar nu is mijn vraag kan ik vanuit mijn woonplaats navigeren naar een camping in bijvoorbeeld frankrijk???
Ik kan het niet vinden,het werkt wel met poi in de omgevng van de auto maar dat heb natuurlijk niets aan.
Hoop dat hier iemand daar antwoord op kan geven
Gebruikersavatar
OGA244
8th Gear member
Berichten: 12355
Lid geworden op: 21.03.2011 - 21:54
Locatie: Skåne

Je kunt toch eerst Frankrijk en n plaats daar selecteren?
Gebruikersavatar
PGV90
6th Gear member
Berichten: 3097
Lid geworden op: 18.03.2012 - 12:29
Locatie: Zuid Holland - groene hart

vampire65 schreef: Heb ook een vraagje, heb vandaag in mijn sensus navigatie van een v40 modeljaar 2013 ,europa camping poi geinporteerd nou dat is wel gelukt,maar nu is mijn vraag kan ik vanuit mijn woonplaats navigeren naar een camping in bijvoorbeeld frankrijk???
Ik kan het niet vinden,het werkt wel met poi in de omgevng van de auto maar dat heb natuurlijk niets aan.
Hoop dat hier iemand daar antwoord op kan geven
Mijn ervaring is dat heel veel van de campings al bij de POI's staan die standard in Sensus kaart opgeslagen zijn.
Van XC70 naar V90 CC
V90 Cross Country AWD T5 Pro Polestar 2018 - Crystal White Pearl + zwart Nappa leer en een hele lijst extra's
XC70 T5 GT8 Polar+ my 2016 - Inscription Electric Silver + Chesnut leer
V70 T4 Limited Edition Saville Grey - 2012
Gebruikersavatar
PGV90
6th Gear member
Berichten: 3097
Lid geworden op: 18.03.2012 - 12:29
Locatie: Zuid Holland - groene hart

modbeek schreef: Ik wil bijvoorbeeld mijn eigen adressenbestand importeren in de navigatie (Sensus connect) Daarvoor heb ik online wat tooltjes gevonden die een csv bestand omzetten in een gpx formaat, maar werkt net niet lekker. Kennelijk net niet het formaat wat de sensus lekker vindt. Coordinaten en naam wil nog lukken, maar een beetje beschrijving erbij of adres werkt niet. Iemand een goed stuk software hiervoor?

Verder kon ik een categorie aanmaken, standaard staan daar al Persoonlijk en Werk, bij het aanmaken van een POI lukte het me om een nieuwe categorie aan te maken, toen ik daar een bestandje in probeerde te laden kwam zowel het bestand niet over en was de categorie ook verdwenen. Als ik nu opnieuw een categorie aan probeer te maken krijg ik de foutmelding "kan categorie niet opslaan" verschillende namen geprobeerd maar hij wil hem echt niet meer. Hoe kan ik die weer aanmaken? het liefst met het inlezen van een bestandje.

Marc.
Marc,

Ik had bij mijn vorige Volvo ook handmatig diverse categorien aangemaakt, koste erg veel tijd.
Moet zeggen dat ik nu met Sensus Connect steeds meer de bestemming vooraf naar de auto verstuur.
Mijn adressen (bijv. van een familie lid) staan in mijn telefoon, de Volvo App vindt dan meteen dat adres als ik de naam van het familielid intoets.
Van XC70 naar V90 CC
V90 Cross Country AWD T5 Pro Polestar 2018 - Crystal White Pearl + zwart Nappa leer en een hele lijst extra's
XC70 T5 GT8 Polar+ my 2016 - Inscription Electric Silver + Chesnut leer
V70 T4 Limited Edition Saville Grey - 2012
Gebruikersavatar
PGV90
6th Gear member
Berichten: 3097
Lid geworden op: 18.03.2012 - 12:29
Locatie: Zuid Holland - groene hart

Ik heb wel diverse categorien POI's kunnen uploaden met een USB, zoals bijv. flitslocaties en traject controles.
Het zijn .GPX bestanden.

In oude Sensus ging dat mooier, dan kon je ook zelf symbbooltjes erbij importeren, met Sensus connect is dat (nog) niet gelukt.
Sensus connect heb ik veelgebruikte categorien (werk, familie, sport, etc) zelf categorien aangemaakt, en vul ik deze steeds aan met bestemmingen als ik er 1x naar toe gereden ben.

Nog wel een tip, maak regelmatig een back-up, omdat het er een paar keer voorgekomen is dat een aantal categorien verdwenen waren, van de USB in de auto weer gemakkelijk terug te krijgen.
Laatst gewijzigd door PGV90 op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Van XC70 naar V90 CC
V90 Cross Country AWD T5 Pro Polestar 2018 - Crystal White Pearl + zwart Nappa leer en een hele lijst extra's
XC70 T5 GT8 Polar+ my 2016 - Inscription Electric Silver + Chesnut leer
V70 T4 Limited Edition Saville Grey - 2012
vampire65
1st Gear member
Berichten: 26
Lid geworden op: 22.10.2017 - 12:10
Locatie: Sittard

OGA244 schreef: Je kunt toch eerst Frankrijk en n plaats daar selecteren?

ja dat klopt maar op een of andere manier ziet hij niet mijn poi ( dus de camings) niet hij ziet alleen camping in de omgeving van de auto
Gebruikersavatar
PGV90
6th Gear member
Berichten: 3097
Lid geworden op: 18.03.2012 - 12:29
Locatie: Zuid Holland - groene hart

Denk dat OGA bedoelde dat je gewoon Plaatsnaam en Adres van de camping invoert in Sensus.
Van XC70 naar V90 CC
V90 Cross Country AWD T5 Pro Polestar 2018 - Crystal White Pearl + zwart Nappa leer en een hele lijst extra's
XC70 T5 GT8 Polar+ my 2016 - Inscription Electric Silver + Chesnut leer
V70 T4 Limited Edition Saville Grey - 2012
Gebruikersavatar
Paul
Top Gear member
Berichten: 32897
Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38

Goede tip van PGV70, hier same story om de zoveel tijd is alles weg.
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design

MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY23 XC40 Pure Electric Plus
nederbelg
Starter
Berichten: 8
Lid geworden op: 31.12.2017 - 17:12

modbeek schreef: Sinds 2 weken trotse eigenaar van een V60 Nordic+ Luxury, wat een fijne wagen! Ik ben er echt ontzettend blij mee.

Na wat nadere studie wat minder met de computer en electronica in de auto, eigenlijk tot nu toe altijd behelpen, geen idee wat dat is met die autofabrikanten dat ze dat niet voor elkaar lijken te krijgen.

Ik wil bijvoorbeeld mijn eigen adressenbestand importeren in de navigatie (Sensus connect) Daarvoor heb ik online wat tooltjes gevonden die een csv bestand omzetten in een gpx formaat, maar werkt net niet lekker. Kennelijk net niet het formaat wat de sensus lekker vindt. Coordinaten en naam wil nog lukken, maar een beetje beschrijving erbij of adres werkt niet. Iemand een goed stuk software hiervoor?

Verder kon ik een categorie aanmaken, standaard staan daar al Persoonlijk en Werk, bij het aanmaken van een POI lukte het me om een nieuwe categorie aan te maken, toen ik daar een bestandje in probeerde te laden kwam zowel het bestand niet over en was de categorie ook verdwenen. Als ik nu opnieuw een categorie aan probeer te maken krijg ik de foutmelding "kan categorie niet opslaan" verschillende namen geprobeerd maar hij wil hem echt niet meer. Hoe kan ik die weer aanmaken? het liefst met het inlezen van een bestandje.

Ik hou me van harte aanbevolen als iemand hier tips en/of een programaatje voor heeft!

alvst bedankt!

groeten,

Marc.

Hallo Marc, anderen

Is jouw probleem van het niet kunnen aanmaken van een category al opgelost?
Ik heb hetzelfde probleem in mijn 2 weken oude V60CC met Sensus Connect.
Mijn vorige V60 had RTI en daarin kon je makkelijk zelf gpx files (familie, werkadressen, flitspalen etc) uploaden in een eigen category.
Maar nu, als ik een bestaande opgeslagen positie buiten een van de 3 standaard categorien (anders, persoonlijk en werk) in een eigen category wil opslaan, denk hij ca 5 min en dan krijg ik een foutmelding.
Is dat eigen aan het systeem of lukt het wel bij anderen?

Daarnaast merk ik dat bij mij alleen kleine gpx files ingeladen kunnen worden.
Bij groottes > ca 1 Mb gaat het mis, en blijkt er , na lang inlezen, niets overgebracht te zijn. Files van 100 - 200 kb gaan goed.
Ik heb de flitsers Europa (van scdb, geconverteerd naar Volvo Sensus gpx) 1voor 1 per land in de category 'persoonlijk' geladen. Dat ging goed. Alles tegelijk vanuit een groot gpx file ging niet goed.
Hebben jullie dezelfde ervaringen?

bedankt!
Chris
Plaats reactie

Terug naar “Navigatie van Volvo”