Dongle voor Sensus Connected Touch
-
- Starter
Sinds een week heb ik Sensus Connected Touch. Om adequaat gebruik te kunnen maken van de verkeersinformatie in IGO wil ik, met behulp van een dongle in de USB van SCT, op Internet. Kan iemand mij het merk en typenummer van de dongle noemen die compatibel is met SCT en nog (waar?) verkrijgbaar is.
- ufovolvo
- 4th Gear member
- Contacteer:
Dag Willem en welkom hier, met wel het verzoek om je nog even voor te stellen in het "even voorstellen" topic.
En voordat we kunnen antwoorden is het wel handig als we weten om welk type Volvo het gaat. Er zijn ook versies, die al een ingebouwd modem hebben en daar hoeft dat alleen maar een Sim-kaart in, geen dongle nodig. Sowieso neemt de navigatie ook al de verkeersinformatie van het TMC systeem (via de radio) over.
En voordat we kunnen antwoorden is het wel handig als we weten om welk type Volvo het gaat. Er zijn ook versies, die al een ingebouwd modem hebben en daar hoeft dat alleen maar een Sim-kaart in, geen dongle nodig. Sowieso neemt de navigatie ook al de verkeersinformatie van het TMC systeem (via de radio) over.
V70 T4 Inscription Geartronic my2016
V70 2.4D Momentum Geartronic my2010
S80 D5 aut Kinetic my2005
V70 2.4D Momentum Geartronic my2010
S80 D5 aut Kinetic my2005
-
- Starter
Bedankt voor de reactie.
Ik heb mij intussen voorgesteld in de Topic.
Ik ben sinds een week in het bezit van een V60 D3 Geartronic Ocean Race. Bij de aanschaf heeft de garage, waar ik deze auto heb gekocht, de Sensus Connected Touch (SCT) ingebouwd omdat ik een navigatiesysteem noodzakelijk vind. Dit betekent dat daarbij een regeleenheid (modem) ingebouwd is. Internetverbinding ontstaat door verbinding te maken met mijn hotspot op mijn iPhone of door gebruik te maken met een dongle in een van de twee USB-poorten in de regeleenheid. Bij gebruik van de Internet via mijn iPhone moet ik elke keer dat ik de auto gebruik opnieuw de hotspot instellen, dit zou niet het geval zijn bij gebruik van een dongle. Nu maar hopen dat iemand mij kan vertellen welke welk merk en type dongle die momenteel verkrijgbaar is (waar?) compatibel is met mijn SCT.
Ik heb mij intussen voorgesteld in de Topic.
Ik ben sinds een week in het bezit van een V60 D3 Geartronic Ocean Race. Bij de aanschaf heeft de garage, waar ik deze auto heb gekocht, de Sensus Connected Touch (SCT) ingebouwd omdat ik een navigatiesysteem noodzakelijk vind. Dit betekent dat daarbij een regeleenheid (modem) ingebouwd is. Internetverbinding ontstaat door verbinding te maken met mijn hotspot op mijn iPhone of door gebruik te maken met een dongle in een van de twee USB-poorten in de regeleenheid. Bij gebruik van de Internet via mijn iPhone moet ik elke keer dat ik de auto gebruik opnieuw de hotspot instellen, dit zou niet het geval zijn bij gebruik van een dongle. Nu maar hopen dat iemand mij kan vertellen welke welk merk en type dongle die momenteel verkrijgbaar is (waar?) compatibel is met mijn SCT.
- Bluesbroeder
- 3rd Gear member
Hoi Willem, ik heb nog twee dongels over die ik ook gebruikt heb in mijn vorige V60 met SCT.
Zijn voor overname, stuur me maar een PM.
Zijn voor overname, stuur me maar een PM.
Laatst gewijzigd door Bluesbroeder op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Volvo V60 B4 Business Pro au. - Denim Blue
-
- Starter
Dag Bluesbrother. Voordat ik jouw aanbod zag, had ik al een dongle aangeschaft (Huawei E3276). Helaas blijkt deze dongle met mijn SCT niet compattably. Op de pc doet hij het echter wel goed. Op Parrot UK wordt aangegeven dat ze E3276 compattably zou moeten zijn met SCT. Ik heb voor de E3276 ruim €100 betaald waardoor ik een beetje voorzichtig ben geworden met de aanschaf van nog een dongle. Hoeveel zou je willen hebben voor jouw dongle?
- Bluesbroeder
- 3rd Gear member
Ik stuur je even een PM.Willem66 schreef: Dag Bluesbrother. Voordat ik jouw aanbod zag, had ik al een dongle aangeschaft (Huawei E3276). Helaas blijkt deze dongle met mijn SCT niet compattably. Op de pc doet hij het echter wel goed. Op Parrot UK wordt aangegeven dat ze E3276 compattably zou moeten zijn met SCT. Ik heb voor de E3276 ruim €100 betaald waardoor ik een beetje voorzichtig ben geworden met de aanschaf van nog een dongle. Hoeveel zou je willen hebben voor jouw dongle?
Volvo V60 B4 Business Pro au. - Denim Blue