Volvo S40 MMMi inbouwen en vind.. Wie weet het en hoort dit in de Volvo?

In deze rubriek alle vragen en opmerkingen die met beeld en geluid te maken hebben voor alle modellen.
Plaats reactie
Albert67
1st Gear member

Beste Volvo rijders en dan vooral de S40 en V50 uit 2004 -2006.
Vandaag wilde ik eindelijk mijn Parrot en MMMi gaan inbouwen.
De MMMi is langs Volvotech geweest voor een update naar High Performance audio.

Buiten het feit dat toen ik alles in een test opstelling had aangesloten en alleen maar het rode lampje op de MMMi ging branden, ( zelfs het display van de parrot ging niet aan, als jullie daar de oplossing voor weten zou dat mooi zijn )

Maar ik zag ik iets wat volgens mij niet in mijn volvo thuishoort. ( Zie de fotos )
Vanuit die bos kabels (zelfs met een USB aansluiting ) loopt ook nog een kabel naar de versterker.
Daar maar eens gekeken en zag dat er nog een 2e versterker in zat? Ik heb geen idee of dit zo hoort en wat ik weg kan halen.
Misschien herkent iemand deze kabelboom en versterker en kan me vertellen wat het is?

Ik zie dat de fotos niet goed laden, als je ze aanklikt werkt het wel ;-)

Graag hoor ik van jullie.

Grt, Albert
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Laatst gewijzigd door Albert67 op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Volvere
2nd Gear member

Dat is een versterker die bij zo'n pruts Chinees navigatie-systeem hoort. Het omhulsel is gelijk een RTI-systeem (past ook zo in het dashboard), maar het navigatie- en audio niveau is waardeloos. Waarschijnlijk heeft de vorige eigenaar dat systeem verkocht maar het teveel werk gevonden om de oude kabels en het versterkertje nog los te peuteren.

Het hoort in ieder geval niet in je auto en je kunt het er gewoon uit halen, heeft geen enkele waarde.

Ik ben in 2013 ook zo stom geweest om bij Caraudioexpert.nl zo'n systeem aan te schaffen en in te laten bouwen. Destijds was er nog niks negatiefs te vinden over dit bedrijf. De ervaring was hopeloos; slecht geluid, koppeling met Bluetooth werkt niet, bugs in software en bovendien: extreem waardeloze geluidskwaliteit.

Bovendien kwam ik er later achter dat ze ook nog panelen van mijn auto beschadigd hadden bij het inbouwen. Reclameren heeft geen zin en ik wacht nog steeds op m'n geld. Google maar eens. Kan me dus goed voorstellen dat de vorige eigenaar ook genoeg had van dat bedrijf en de navigatie er dus weer uit heeft gesloopt.
XC70 2014 T5 VEA 4-cilinder Nordic+
V50 2004 Momentum Geartronic 2.4 5-cilinder benzine
VolvoTech
7th Gear member
Contacteer:

Rood wil zeggen : mute actief vanuit de parrot.
Maar. Daarbij geen groen en amber, geen connectie met de versterker...

Ik zie met name zwarte plaatjes, geen foto's...
Creating Solutions for Volvo's!
www.volvotech.eu
www.facebook.com/volvotech

Commerciele/Technische vragen uiteluitend naar [mail=info@volvotech.eu]info@volvotech.eu[/mail] aub!
Prive zaken mogen natuurlijk per PM.
Volvere
2nd Gear member

Ha Bob, als je op de zwarte plaatjes klikt zie je de foto's. Het is zo'n zelfde Chinees setje als waar ik ooit eens mee bij jou ben geweest en je op z'n zachtst gezegd niet heel erg positief over was :-) Destijds heb ik toen de Parrot Asteroid Tablet bij jou aangeschaft die ik keurig in een RTI behuizing heb geplaatst. Naar volle tevredenheid tot op de dag van vandaag!

Maar dat terzijde, dit was even een zijspoor van dit topic met permissie van de TS :-)
VolvoTech
7th Gear member
Contacteer:

Volvere schreef: Ha Bob, als je op de zwarte plaatjes klikt zie je de foto's. Het is zo'n zelfde Chinees setje als waar ik ooit eens mee bij jou ben geweest en je op z'n zachtst gezegd niet heel erg positief over was :-) Destijds heb ik toen de Parrot Asteroid Tablet bij jou aangeschaft die ik keurig in een RTI behuizing heb geplaatst. Naar volle tevredenheid tot op de dag van vandaag!

Maar dat terzijde, dit was even een zijspoor van dit topic met permissie van de TS :-)
Oh dat spijkenisse spul! brrrrrrr
Creating Solutions for Volvo's!
www.volvotech.eu
www.facebook.com/volvotech

Commerciele/Technische vragen uiteluitend naar [mail=info@volvotech.eu]info@volvotech.eu[/mail] aub!
Prive zaken mogen natuurlijk per PM.
Volvere
2nd Gear member

Precies! Van die fijne oplichters uit Spijkenisse :-)
Albert67
1st Gear member

Ik had ook al wat foto's naar Bob gestuurd die had het ook al over Chinees spul.
Heb net nog geven een test gedaan door de radio te laten spelen en toen een stekker losgetrokken uit dat zilveren kastje..
Toen was het geluid ook meteen weg. In het weekend die zooi eruit slopen en dan poging 2 om mijn MMMi met Parrot erin te krijgen.
Ik vraag me nu net af dat als dat geluid weg gaat doordat die stekker eruit was, zou nu dan het geluid wel via de volvo versterker gaan of zal die helemaal buiten gebruik zijn voor wat geluid betreft. Ik heb wel licht in de MOST dus dat toch haast niet kunnen? :-|
Volvere
2nd Gear member

Dat Chinees versterker-kastje is met extra kabel tussen je originele versterker en je kabelboom ingebouwd. Gewoon eruit slopen en je originele kabel weer in je versterker stoppen, dan doet ie het weer.

Voor de MMMI moet je Bob even vragen.
Albert67
1st Gear member

Chinees versterker-kastje is er nu tussenuit, meen nu ook meer hoge tonen te horen dan daarvoor..
In het weekend weer met de MMMi aan de gang en dan kom ik weer op het net ;-)
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen A-V-N”