Bigfront SC-802

Geproduceerd bij NedCar in Born
Plaats reactie
V40 1.8v16
1st Gear member

Net terug van mijn vakantie in Zuid-Frankrijk. Mijn V40 Phase I heeft het wederom prima doorstaan, echter: ik heb een bigfront SC-802 incl. cd-wisselaar. Ik vraag mij af of iemand mij kan adviseren omtrent nieuwe speakers. Wanneer ik de radio op de 'achter-spreakers' zet komt daar een werkelijk waardeloos geluid uit. Heeft het zin om deze (achter speakers) te vervangen voor bv. 120W Pioneer speakers. Komt er dan een wat voller geluid uit of laat de Bogfront radio dit eenvoudigweg niet toe?!? Alvast bedankt voor ieder commentaar
Volvo Amazon 1967 | Volvo V40 1997 | Volvo XX 2027
bart simpson
Geartronic member
Contacteer:

Heb je een basspeaker rechtsachter? zo niet, is het natuurljk ook waardeloos geluid door de aanwezighied van uitsluitend 2 tweeters achterin
Volvo for life
V40 1.8v16
1st Gear member

Mmmm precies, NEE geen basspeaker. Maar, ik heb het idee dat de achter speaker het qua geluid/ kwaliteit niet halen bij de voor speakers (4x). Misschien dat de vraag wat exacter had moeten zijn. Word met het vernieuwen van de achterspeakers (Watt-vermogen) het overall geluid beter of moet ik dan toch op zoek naar een enkele bassspeaker die er op dit moment niet in zit?!?!
bart simpson
Geartronic member
Contacteer:

Er zitten gewoon 2 lullige tweetertjes achterin, die zijn veeeel kleiner dan die in het dashboard, de inbouwruimte in de d-stijlen is te beperkt om er iets fatsoenlijks in te stoppen, het is te ondiep waardoor een magneet al snel tegen het plaatwerk aanzit, een basspeaker rechtsonderin geeft veel meer body aan het geluid en is echt een zeer behoorlijke winst.
Volvo for life
V40 1.8v16
1st Gear member

Oké. Helder. Maar is er dan ook een alternatief voor deze basspeaker. Kan ik zoeken naar andere merken ipv. orrigineel Volvo?! Heb uiteraard niets tegen Volvo maar ken ook de prijzen. Iemand suggesties / ervaringen?
JTB
2nd Gear member

jep ga naar de dichtsbijzijnde mediamarkt die kunnen opzoeken welke maten er in je volvootje passen en koop dan vooral geen bekende merken als sony en pioneer. Ga voor goeie speakers van DLS, Rockfort, MTX enz.. Ik heb in mijn S40 twee pioneer speakertjes vervangen door twee goeie rockford fosgate speakers en ik mis de sub echt niet meer.

Een goeie headunit scheelt ook veel, ook hier geld ga voor een alpine of clarion, merkbaar beter dan pioneer en sony voor hetzelfde geld. Ik ken jou merk headunit niet dus kan net oordelen of dit goed of slecht is.
Volvo S40 1.8 16V 1997
V40 1.8v16
1st Gear member

Dank voor de reactie JTB. Ik begrijp uit je reactie dat het wel degelijk zin heeft de achter speakers te vervangen voor een andere variant?! Ga ik zeker op zoek. Maar je spreekt ook over een 'head-unit', ik weet echter niet wat je daar onder verstaat. Moet ik dan denken aan een soort van speaker in de hoofdsteun of is dit een hele domme vraag?! Je begrijpt, ik spreek vanuit de sitiatie van 'geluid voor dummy's'.
Hans
8th Gear member
Contacteer:

Ik heb in mijn V40 gewoon de Volvo speakers zitten met de basunit. Samen met de HU-1205 heb ik een heel mooi geluid. Ik zal de ruiten er niet uit blazen, maar het klinkt gewoon erg mooi vol en een mooie scherpe bas..

Deze speakersetjes staan best vaak op marktplaats
Veni,Vidi,Nates calce concidi

Volvo V40 D2 MY2013
Edwin
5th Gear member

JTB schreef:Ik ken jou merk headunit niet dus kan net oordelen of dit goed of slecht is.
?? Boigfront radio's zijn van Alpine heb ik me eens laten vertellen. Heb zelf een SC-805 (radio/cass/cd) icm dash-tweeters, deurspeakers, standaard-sub en D-stijltweeters en moet zeggen het knalt er behoorlijk op los voor een versterkerloze set.
Het geluid haalt het natuurlijk niet bij een combinatie van losse versterker met subwoofer-in-kast... :?

Dus V40 1.8v 16v of via marktplaats/sloperij een orginele woofer scoren of investeren, draden trekken en knallen maar!!
Suc-7!!

gr. Edwin. 8)
V70 T6 AWD Summum Polestar+
C70 T5 Summum

Volvo 66 DL 1.1
Volvo 340 GL 1.7
Volvo 460 1.8 Luxury-line
Volvo 854 10V
Volvo 855 T-5
Volvo V40 2.0
Volvo V70 T5
Volvo V70 T6 AWD Summum Polestar+
Volvo C70 T5 Summum Dynaudio + 2x woofer Crisp & LOUD!
JTB
2nd Gear member

V40 1.8v16 schreef:Dank voor de reactie JTB. Ik begrijp uit je reactie dat het wel degelijk zin heeft de achter speakers te vervangen voor een andere variant?! Ga ik zeker op zoek. Maar je spreekt ook over een 'head-unit', ik weet echter niet wat je daar onder verstaat. Moet ik dan denken aan een soort van speaker in de hoofdsteun of is dit een hele domme vraag?! Je begrijpt, ik spreek vanuit de sitiatie van 'geluid voor dummy's'.
headunit is eigenlijk gewoon een ander woord voor autoradio, enne wat betreft dat geluid voor dummy's, vragende mensen kunnen geholpen worden en er bestaan geen domme vragen slechts domme antwoorden.

Nu heb ik eigenlijk ook wel een vraagje, bestaan er originele volvo subs die ik in mijn s40 kan monteren, ik wil namelijk mijn kofferbak niet opofferen en het moet een beetje hifi worden geen hakkebar.
Volvo S40 1.8 16V 1997
V40 1.8v16
1st Gear member

Oké hartelijk dank voor alle reacties! Voor de helderheid, ook ik ga niet voor een 'hakkebar' oid, maar vind het wel aangenaam wanneer een goede Jazz-cd mooi vol klinkt op lange Route du Soleil tochten. Ga dus maar op zoek naar een originele sub.

Wat mij alleen nog onhelder blijft. Klopt het dat wanneer je bij de originele opstelling (6 speakers), je het geluid alleen op achter zet de kwaliteit die van de voorspeakers bij lange na niet benaderd. Mvrgr Hugo
JTB
2nd Gear member

V40 1.8v16 schreef:Wat mij alleen nog onhelder blijft. Klopt het dat wanneer je bij de originele opstelling (6 speakers), je het geluid alleen op achter zet de kwaliteit die van de voorspeakers bij lange na niet benaderd. Mvrgr Hugo
waarom zou je het geluid alleen op achter willen zetten? Er moet een mooie balans zijn, mijn fader staat precies in het midden.
Volvo S40 1.8 16V 1997
Edwin
5th Gear member

JTB schreef:
V40 1.8v16 schreef:Wat mij alleen nog onhelder blijft. Klopt het dat wanneer je bij de originele opstelling (6 speakers), je het geluid alleen op achter zet de kwaliteit die van de voorspeakers bij lange na niet benaderd. Mvrgr Hugo
waarom zou je het geluid alleen op achter willen zetten? Er moet een mooie balans zijn, mijn fader staat precies in het midden.
Waar woon je? Als dat in de buurt van Apeldoorn is moet je maar eens komen luisten hoe het orgineel klinkt alvorens tot aanschaf danwel vervanging over te gaan!

In de orginele opstelling klinken de voordeurspeakers met dashboard tweeters, helderder en voller dan alleen de sub achter met de D-stijltweeters.

Nu heb ik ook een vraag. Kun je ipv de D-stijltweeters ook volwaardige spakers monteren icm de orginele sub of krijg je dan impendantie/vermogens/etc problemen met je radio??

gr. Edwin. 8)
V70 T6 AWD Summum Polestar+
C70 T5 Summum

Volvo 66 DL 1.1
Volvo 340 GL 1.7
Volvo 460 1.8 Luxury-line
Volvo 854 10V
Volvo 855 T-5
Volvo V40 2.0
Volvo V70 T5
Volvo V70 T6 AWD Summum Polestar+
Volvo C70 T5 Summum Dynaudio + 2x woofer Crisp & LOUD!
JTB
2nd Gear member

Je kunt veel speakers op je autoradio aansluiten zonder dat je impedantieproblemen krijgt. Als de speakers die je aansluit maar 4 ohm zijn. Minder kan ook maar dan zit je in hele andere prijsklasses. Het enige waar je last van kan krijgen is een eindtrap die echt leeggetrokken wordt door de hoeveelheid speakers. meestal te herkennen als de verlichting van je radio mee gaat knipperen op de bas. Dit is niet goed en zo sloop je uiteindelijk je radio. Ik heb voorin de volvo een set speakers + losse tweeters en achterin een setje 3 weg speakers. Dit gaat heel hard zonder versterker en vormt geen probleem voor de radio.
Volvo S40 1.8 16V 1997
V40 1.8v16
1st Gear member

Edwin dank voor het aanbod. Ik woon in Haarlem, ga vooralsnog even onderzoeken of ik de D-stijl speakers kan vervangen voor een ietwat betere variant. Mocht ik op Marktplaats nog een originele sub tegenkomen dan is dat altijd nog een optie. Dank voor ieders antwoord in ieder geval. Hugo
bart simpson
Geartronic member
Contacteer:

Houdt rekening met de zeer beperkte inbouwdiepte, heel veel meer dan een tweeter zal niet echt passen.
EricT4
2nd Gear member

Ik 2 soorten achter D stijl speakers gezien. De ene klonk voor geen meter, de ander was meen ik zelfs drie weg. ik zal bij mij eens een foto'tje ervan maken. Ik heb wel alvast een foto van de subwoofer achterin.

Afbeelding

Ik ben prima tevreden met het geluid zowel voor als achter de sub heeft wel een toegevoegde waarde maar niet zo gek veel.
Plaats reactie

Terug naar “S40 - V40 Classic”