automaat v70 2.4 uit 2000 (Schokt)

Voor kenners: de "Roffel"
Plaats reactie
zardonyx
Starter
Berichten: 6
Lid geworden op: 01.09.2006 - 19:51

Sinds ik terug ben van vakantie rijd mijn auto niet zo soepel meer , soms is het net of de versnelling in de bochten te laat over schakelt daardoor schokt hij wat .
Ook met afremmen voor bijv een stoplicht schokt de laatste versnelling , ik denk de overgang van de 1e naar vrij.
Heb op 20 sept een grote beurt staan bij de volvo dealer en zij weten inmiddels ervan , maar zij zeggen dat dit niet zoveel kwaad kan .
Ikzelf vertrouw het niet zo , misschien is er iemand hier die er wel wat over weet. :?: :?:
Ik hoor het graag.


Bedankt alvast.
Gebruikersavatar
bart simpson
Geartronic member
Berichten: 22418
Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
Locatie: Torslanda
Contacteer:

misschien een softwareupdate?
Volvo for life
Gebruikersavatar
Frumpy
5th Gear member
Berichten: 1343
Lid geworden op: 28.06.2005 - 17:31
Locatie: Haaglanden

Kijk ook eens naar de kleur van de olie aan de peilstok, en ruik er aan.

Kleur hoort rood te zijn, en mag niet verbrand ruiken.

Een olieverversing kan tot wonderen leiden, ondanks dat Volvo dit niet voorschrijft.
Ludo
6th Gear member
Berichten: 3026
Lid geworden op: 11.11.2004 - 22:45

zardonyx schreef:..., soms is het net of de versnelling in de bochten te laat over schakelt daardoor schokt hij wat .
Ook met afremmen voor bijv een stoplicht ....
is dat schokken telkens wanneer je het gaspedaal loslaat?.
zardonyx
Starter
Berichten: 6
Lid geworden op: 01.09.2006 - 19:51

inderdaad met de gaspedaal los bij het remmen dan.
in de bochten geef ik op dat moment ook geen gas ( dacht IK )
Ludo
6th Gear member
Berichten: 3026
Lid geworden op: 11.11.2004 - 22:45

waarschijnlijk de bovenste motorsteunrubber gescheurd.
komt vaker voor en dan krijg je deze symptomen.
zardonyx
Starter
Berichten: 6
Lid geworden op: 01.09.2006 - 19:51

thanxxxx de motorsteunrubber is zowat geheel gescheurd, dit is dus ook de reden dat bij het schakelen van D naar P de motor heftig schokte.



Ik ga ervan uit dat dit het euvel is < was al bang dat de versnellingsbak niet in orde was . :P :P :P :P :D :razz:

Waar zo'n forum al niet goed voor is ! :wink:
daytonawim
2nd Gear member
Berichten: 70
Lid geworden op: 21.08.2006 - 01:12
Contacteer:

Bijkomend nadeel is dat, als gevolg van deze kapotte motorsteun, ook je uitlaat spruitstuk kan gaan scheuren.

Ook een peventieve olie wissel van de automaatbak kan niet verkeerd zij.

Kijk maar eens rond op www.volvo850forum.nl
zardonyx
Starter
Berichten: 6
Lid geworden op: 01.09.2006 - 19:51

Het was toch niet het rubber wat het probleem veroorzaakt, jammer genoeg.
Ben inmiddels langs een automaat specialist ( ATS RIJSWIJK ) langs geweest en die zat in twijfel.
Of elec of druk te hoog.
Advies : eerst laten een reset laten doen bij volvo dealer.

Eigenlijk weet ik het niet meer !

Ga maandag met de chefwerkplaats een rondje rijden zodat hij zijn mening erop kan geven.

Of toch ATF vernieuwen?
daytonawim
2nd Gear member
Berichten: 70
Lid geworden op: 21.08.2006 - 01:12
Contacteer:

Doe eerst maar eens een olie wissel :-)
Gebruikersavatar
bart simpson
Geartronic member
Berichten: 22418
Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
Locatie: Torslanda
Contacteer:

Ik blijf bij de softwareupdate
Volvo for life
daytonawim
2nd Gear member
Berichten: 70
Lid geworden op: 21.08.2006 - 01:12
Contacteer:

bart simpson schreef:Ik blijf bij de softwareupdate
Of je doet ze beide :P :P

Gezien de ervaringen, kan een regelmatige olie wissel zeker geen kwaad voor de automaat en de levensduur.

Bij Chrylser zeggen ze ook (net zoals bij Volvo) dat het echt niet nodig is, ook daar kan je veel probelemen voorkomen.
zardonyx
Starter
Berichten: 6
Lid geworden op: 01.09.2006 - 19:51

Ben vandaag naar de volvo dealer geweest en heb een ritje met de werkplaats chef gemaakt , ook hij voelde dat hij wat schokte .
Hij heeft mijn auto op de computer aangesloten en heeft mij ook mee laten kijken .
Op het scherm was te zien dat alles wat werd bestuurd groen was , dus nergens fouten.
Vervolgens toch maar een reset gedaan en nieuwe software er op gezet ,deze download gaat via het hoofdkantoor bla bla in Zweden .
Na dit gebeuren weer een proefrit gemaakt, en wat blijkt nikx aan de hand.
Ben vanavond een lekker eindje wezen toeren , en tot nog toe geen last meer van het geschok.
Zou dat toch waar zijn ????? softwarematig ?????
Ik ben er tot nu toe zeer blij mee , maar heb wel afgesproken als ik weer last zou krijgen dan toch maar versnellingsbak verversen.

Totaal gekost : storingscode lezen en resetten 15,62 euro
30677008 UPGRADE TCM 0,15 euro
--------------
incl BTW 18,77 euro ( valt mee ).
Mocht er een verversing zijn van de versnellings bak dan ging dat
rond de 400,00 euro zijn ( hoop geld ).

Maar tot nu toe niet nodig...........THANKXXXXX :P :P
Gebruikersavatar
bart simpson
Geartronic member
Berichten: 22418
Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
Locatie: Torslanda
Contacteer:

mooi man! de simpelste en goedkoopste oplossing
(heb het zelf ook ooit gehad met die 5traps automaat)
daytonawim
2nd Gear member
Berichten: 70
Lid geworden op: 21.08.2006 - 01:12
Contacteer:

Idd, goedkope oplossing :-)

Voor wat betreft het flushen van de bak, daar zijn speciale meeting dagen voor, ook kan dit tegen kosten van de olie op diverse sleuteldagen van de club.

Mijn bak schakelt ook nog prima, en binnen kort gaat dar idd eens frisse olie in voor het behoud van de bak op de langere termijn :-)
Plaats reactie

Terug naar “De 850 - S70 - C70 - V70 en V70XC Classic”