Hoi,
ik laat as week (na goed advies van jullie!) mijn banden vervangen voor Michelin Pilots Primacy.
(vorig jaar Pirelli P6000 geplaatst, nu na ca 15000km alweer aan vervanging toe!! En dat terwijl ik een zeer rustige rijder ben).
Ik heb me laten vertellen dat het misschien verstandig is om ook maar te laten uitlijnen.
Alleen het ene bedrijf zegt dat het een 2 puntsuitlijning is, en het andere zegt dat het om een 4 puntsuitlijning gaat.
Weet iemand wat het nu eigenlijk is, en wat het verschil is, en of het uberhaupt wel nodig is?
Nogmaals bedankt voor het meedenken!
vgr,
Erik
b]V40 2.0T bj. 09-09-2003[/b][/rainbow]
Uitlijnen van V40 moet dat 2 punts pf 4 punts zijn?
-
- 7th Gear member
vier punts
achter is even belangrijk als voor.
achter kun je hem op verschillende manieren stellen ook!
achter is even belangrijk als voor.
achter kun je hem op verschillende manieren stellen ook!
-
- 1st Gear member
Aangezien de V40 ook achter een verstelbare wielophanging heeft (mitsubishi onderstel) kunnen ook de achterwielen gesteld worden. Dit is zeker aan te raden indien de wagen naar links of rechts trekt (was bij mij de oorzaak). Tevens kan men de wielen zodanig stellen dat men bij een bepaalde gemiddelde last in de kofferbak toch de wielen recht op het wegdek heeft staan. Ga vooral naar een banden speciaalzaak want de verhalen die ik al gelezen heb over trekkende auto's en het niet kunnen vinden van de oorzaak zijn schrikbarend. Men kan een 4 punt controle uitvoeren en daarbij ziet men direct of het stellen van de achterwielen nodig is of dat alles nog binnen de toleranties valt (en dus niet gesteld hoeft te worden). Ik heb voor een volledige stelbeurt 75 euro betaald vorig jaar (en kijk je dan niet blind op die 40 euro die kwikfit rekend want dat is echt niet te vergelijken).
Johan (hervelt99@hetnet.nl)
Johan (hervelt99@hetnet.nl)
Volvo V40 1.9 D 95pk 1999 (model 2000)