Verstuiver lek, en hulp gezocht met een onderdeel V50

Geleverd vanaf 2003
Plaats reactie
rayrule
Starter
Berichten: 4
Lid geworden op: 17.04.2017 - 02:04

Heb een drietal weken geleden een Volvo V50 1.6d bij (wat in mijn ogen eerst leek op een betrouwbare) garage. Echter na dag 1 ging het lampje al branden van de uitlaatreinigingssysteem, daar ben ik mee terug gegaan, en binnen tientallen minuten zeiden ze van ja we hebben de boardcomputer gereset. Lampje was weg, tot 300 km later toen kwam het probleem terug, plus dat de motor in de noodloop sloeg. Heb verschillende v50's (2005 2.0d, 2006 1.6d, 2011 1.6) gehad, vaak naar de volvo dealer zelf geweest, maar altijd enorme kosten gemaakt, geloof vaak wat de garage zegt. Omdat ik volvo lekker vind om in te rijden en nu weer kan beschikken (na relatiebreuk) over een volvo dacht ik van moet het weer proberen. Echter deze auto heeft nu wel heel wat problemen, heb 3 maanden garantie op draaiende delen van de motor zeggen ze. Maar nu komt het:

Injector/verstuiver is lek (ruikt aardig naar diesel, in de auto zelf), ik heb het een en ander uitgezocht, motor 10 minuten laten draaien en dan moet je 'm er wel uit kunnen krijgen, iemand hier ervaring mee of dat daadwerkelijk zo makkelijk gaat? Heb ook filmpjes op bijvoorbeeld youtube voorbij zien komen dat ze een speciale injector-trekker hebben.

1e paasdag toch maar eens de klep eraf gehaald om te kijken, of 1 verstuiver lek is of dat er meerdere zijn, zover dat ik het zie, is het er maar 1, alles wel gitzwart onder de motorkap, dus alles even schoongemaakt met een doek. Bij nader onderzoek zie ik ook dat er een gaatje in iets zit en daarvan weet ik niet hoe het onderdeel heet, wie kan mij daar bij helpen, en eventueel helpen met het feit van of dit alles wel of niet een garantie kwestie is. De garage zelf heb ik ondertussen van horen zeggen dat dit criminelen van het noorden zijn. Ook al kijk ik het nog steeds positief aan.

Bijlages:

gat-onderdeel.jpg (Het onderdeel waar ik de naam niet van ken)
onderdeel.jpg (Dit onderdeel zoek ik dus)
meldingen-1.jpg (deze heb ik uit laten lezen bij een andere garage)
meldingen-2.jpg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
Johan s60
6th Gear member
Berichten: 2809
Lid geworden op: 23.12.2006 - 16:36

Gat lijkt me niet goed, hierdoor haalt ie geen goede turbodruk
S60 2.4 Drivers Edition AT + standkachel
Gebruikersavatar
wim de jong
5th Gear member
Berichten: 2199
Lid geworden op: 29.03.2005 - 16:41
Locatie: Leusden
Contacteer:

Het is niet origineel een gat, dus lijkt +het mij dat het een garantie geval moet zijn.

Het zal toch wel gewoon bij de Volvo dealer te koop zijn?
Ik heb ook wel eens bij Peugeot, Citroën, Ford wezen kijken en kopen, aangezien deze blokken ook in modellen zitten bij deze merken.
En (eerlijk is eerlijk) daar zijn ze meestal stukken goedkoper dan bij Volvo, zelfde kwaliteit, komt uit dezelfde fabriek.
De volgende VOLVO's al gereden:
745 1992 LPG (475000 km)
945 1997 LPG-G3 (785000 km)
V70 2000 LPG-G3 (435000 km)
V70 D5 2005 ( 304000 km aug '13, RIP)
965 2,5i - 24V LPG-G3 1996 (496000 km apr '14)
V50 2.0D 2009 (265000 km sep '14)
V70 2,5T 2008 (191000 km, nov '15)
V50 D2 2012 (347000 km, mei '16)
V60 D2 2015 (361000 km, nov '20


C30 D2 2012 (268000 km, nov ''20
V90 3.0i - 24V 1998 (370000 km, jan '19
rayrule
Starter
Berichten: 4
Lid geworden op: 17.04.2017 - 02:04

Weet iemand ook de naam van dit onderdeel?, kan ik alvast opzoek, en kijken of ik het zelf kan vervangen, mocht dit geen garantie kwestie zijn.

Alvast bedankt

p.s. was vergeten te melden dat het gaat om een Volvo v50 1.6d Edition II

Afbeelding
Gebruikersavatar
wim de jong
5th Gear member
Berichten: 2199
Lid geworden op: 29.03.2005 - 16:41
Locatie: Leusden
Contacteer:

Gauw opgezocht, maar is niet speciaal een naam, gewoon een stukkie slang: "hose"
Het artikel nummer bij VOLVO is, item 15 in bijgevoegd plaatje: 31219083

succes verder.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Laatst gewijzigd door wim de jong op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
De volgende VOLVO's al gereden:
745 1992 LPG (475000 km)
945 1997 LPG-G3 (785000 km)
V70 2000 LPG-G3 (435000 km)
V70 D5 2005 ( 304000 km aug '13, RIP)
965 2,5i - 24V LPG-G3 1996 (496000 km apr '14)
V50 2.0D 2009 (265000 km sep '14)
V70 2,5T 2008 (191000 km, nov '15)
V50 D2 2012 (347000 km, mei '16)
V60 D2 2015 (361000 km, nov '20


C30 D2 2012 (268000 km, nov ''20
V90 3.0i - 24V 1998 (370000 km, jan '19
VolvoV50Ryder
2nd Gear member
Berichten: 171
Lid geworden op: 14.11.2014 - 22:41

Buiten het feit dat dat gaatje in je "hose" natuurlijk niet goed is, even over je diesellucht.

Ook ik had een nare diesellucht met regelmatig het motormanagementlampje branden. Hiebij regenereerde de motor ook veels te vaak.
Uiteindelijk de oplossing gevonden in het vervangen (moderniseren :-)) van het roetfilter.

Over dat roetfilter staat recent genoeg te lezen.
V50 1.6D DRIVe MY2010
Gebruikersavatar
KiekisNL
2nd Gear member
Berichten: 51
Lid geworden op: 18.12.2016 - 10:24
Contacteer:

verstuivers kunnen goed vast zitten, maar niet onmogelijk om ze er uit te krijgen.
ik was destijds €30.- per verstuiver aan onderdelen kwijt om ze weer af te dichten.

als je egr kapot is, is dit ook goed zelf te maken, heb toen bij mister-auto een nieuwe valeo egr klep (zelfde als OEM) gekocht voor 160 en ook die is makkelijk zelf te vervangen.
parafaan plaat en ruitenwissers er af, slangklem en 2 boutjes los achter op het blok, naderhand wel even de pcm waardes laten resetten (klep inleren) anders heb je kans dat je over 60k weer een defecte klep heb (had ik de eerste keer, iets met eigenwijs zijn).

dat je luchtstroom te laag is heeft denk ik met gat in je turbo slang te maken

en omloopklep intercooler zou ik niet weten.
Groet Anton

================================================================================================================================
Volvo V50 D5 163PK GT MY2007 (dec-16-heden 155k>>)
Ford Focus 1.6TDCI 109PK MY2008 (gereden van 2013-2016 kmstand 122k>>255k)
Toyota Yaris TS 1.8 VVTI 136PK MY2007 (gereden van 2008-2013 kmstand 5k>>186k)
Renault Kangoo 1.8DTI MY2000 (gereden van 2004-2008 kmstand 85k>>205k)
rayrule
Starter
Berichten: 4
Lid geworden op: 17.04.2017 - 02:04

Vandaag heb ik 'm toch maar naar de Volvo dealer gebracht, dat gat en geen vermogen... plus dat ik het onderdeel (slang/hose) nergens op een webshop kon vinden. geschatte kosten +/- 140 euro... wat ik dan wel weer lekker vind ook al hebben ze het druk, als je goeie foto's erbij levert maken ze wel even tijd voor je, vanmiddag om 12 uur besteld en om 14:00 uur auto gebracht, nu afwachten tot belletje dat ik 'm kan halen.

Ze vroegen me nog wel of ik enig idee had hoe het kon dat daar een gat in zit, dit komt zeer zelden voor gaven ze aan.
rayrule
Starter
Berichten: 4
Lid geworden op: 17.04.2017 - 02:04

En ik mocht 'm dus snel weer ophalen, nog geen uur geduurd (wel 138 euro lichter, inlaat turbo 66 en manuren 43). Gelijk de power terug die ik gewend ben van Volvo, alleen na een uurtje terug op de snelweg, heb ik het idee dat hij in de 4e en 5e versnelling weer inhoud op de power, en kom ik niet boven de 3000 toeren. Iemand een idee?
nielslu
3rd Gear member
Berichten: 416
Lid geworden op: 12.12.2016 - 21:19

Heb je ook als je je snelheid met 10 a 20 km per uur laat afzakken en dan opnieuw gas geeft, je dan het vermogen weer terug hebt? Dit heb ik namelijk gehad. Toen is het gasklephuis vervangen (Volvo art. nr 31480848). Dit heeft bij mij het probleem verholpen.
Volvo V60 R-Design (MY2014) 1.6 T3 Powershift, Polestar Engineered
Renault Mégane Estate Limited TCE 140 (MY2018)
Volvo V60 (MY2015) 1.6 D2 Momentum, High Performance met Sensus Connect
Volvo V50 (MY2011) 1.6D Kinetic, High Performance met RTI navigatie
Gebruikersavatar
KiekisNL
2nd Gear member
Berichten: 51
Lid geworden op: 18.12.2016 - 10:24
Contacteer:

lijkt toch op defecte EGR.
waarschijnlijk als je de motor uitzet en weer start dat je wel vol vermogen hebt.
start je hem koud dan gaat ie in noodloop als ie warm is omdat de EGR niet reageert (zo heb ik het 2x gehad bij mijn focus 1.6tdci dus zelfde blok).
maar met uitlezen weet je het ;-)
Groet Anton

================================================================================================================================
Volvo V50 D5 163PK GT MY2007 (dec-16-heden 155k>>)
Ford Focus 1.6TDCI 109PK MY2008 (gereden van 2013-2016 kmstand 122k>>255k)
Toyota Yaris TS 1.8 VVTI 136PK MY2007 (gereden van 2008-2013 kmstand 5k>>186k)
Renault Kangoo 1.8DTI MY2000 (gereden van 2004-2008 kmstand 85k>>205k)
Ben W
2nd Gear member
Berichten: 142
Lid geworden op: 25.11.2014 - 09:30

Is er al iets bekend?
V50 T5 Polestar gekieteld en mét handbak!
Plaats reactie

Terug naar “S40 - V50 series”