Net zoals velen ben ik ook op zoek naar een V70.
Ik zal mij even kort voorstellen.
Na jaren lease auto's hebben gereden heb ik deze bij een carrière switch in moeten leveren. In mijn lease periode heb ik ook lange tijd in de V40 mogen rijden en dat beviel me zeer goed. Daarna uit bijtellingsoverweging en gezinsuitbreiding (2 jonge kinderen 1&3) gekozen voor een peugeot 308.
In mijn zoektocht ben ik enthousiast geworden over een XC 70 maar die droom laat ik toch maar varen ivm de maandelijkse kosten.
Ik verwacht ongeveer tussen de 10 en 15 K te gaan rijden dus diesel valt in dit geval af.
In mijn huidige zoektocht ben ik met een budget van 10 tot 15K aan het zoeken naar een V70 met een automaat, stoelverwarming en PDC alle andere extra's zoals een open dak, stoelverhoger achter, elektrische achterklep etc. zijn mooi meegenomen.
Momenteel ben ik in gesprek met een dealer in de buurt over een V70 2.5 ft uit Zweden met een hele zwik aan opties adaptieve cruisecontrol etc maar met een behoorlijk hoge KM stand en daar is de prijs ook wel naar (13K). De dealer is een gas specialist en bouwt hem standaard om naar LPG, dus incl garantie etc. Het is in de buurt en heeft om die reden ook wel een lichte voorkeur. Ik twijfel over de KM stand aan de andere kant moet de 2.5 juist een hoge KM stand wel makkelijk aankunnen. De wagen ziet er voor de leeftijd en KM stand nog erg net uit.
Mijn andere optie is een nieuwer type vanaf 2011, ik zie dat er daar steeds meer van op de markt komen en deze met een relatief lage KM stand best gunstig geprijsd zijn. IK heb hier wel twee vragen bij, zijn de T4 blokken ook met geartronic geleverd of is dit altijd een powershift automaat. Over die laatste lees ik niet veel positieve verhalen.
Ik heb een mooie wagen gezien, wel iets boven budget met een T4 motor, volgens de advertentie met geartronic of dat klopt weet ik dus niet. Overigens wil ik deze niet ombouwen naar lpg. Ik verwacht dat dit best een zuinige wagen is.
Dus beperk ik mijn zoektocht tot de 2.5t of zal ik het uitbreiden (budget ophogen) en ook de T4 mee nemen in mijn zoektocht.
Kortom een heel verhaal, hopelijk kunnen jullie richting geven in mijn keuze.
Menno
Op zoek naar een V70
- edraket
- 7th Gear member
- Berichten: 8632
- Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
- Locatie: Haarlemmermeer
T4 is meen ik altijd een powershift, geen geartronic.
LPG zou ik niet doen, lekker op benzine rijden. De ombouw kost aardig wat knaken, en verdien je niet snel terug. Daarnaast meerkosten voor mrb, onderhoud weegt niet op tegen lagere brandstof kosten. Met wat pech heb je op termijn een nieuwe kop nodig, en dan wordt het een financieel fiasco.
LPG zou ik niet doen, lekker op benzine rijden. De ombouw kost aardig wat knaken, en verdien je niet snel terug. Daarnaast meerkosten voor mrb, onderhoud weegt niet op tegen lagere brandstof kosten. Met wat pech heb je op termijn een nieuwe kop nodig, en dan wordt het een financieel fiasco.
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
-
- 1st Gear member
- Berichten: 36
- Lid geworden op: 22.08.2016 - 16:09
Kijk ook eens naar de V70 limited editions die rechtstreeks uit de lease komen bij bv Alphabet Occassions. Zelf heb ik hier goede ervaringen met onze V50, de service en garantievoorwaarden zijn top.
https://www.alphabetoccasions.nl/aanbod ... on-43szf1/
https://www.alphabetoccasions.nl/aanbod ... on-42ttf3/
https://www.alphabetoccasions.nl/aanbod ... on-43szf1/
https://www.alphabetoccasions.nl/aanbod ... on-42ttf3/
-
- 1st Gear member
- Berichten: 14
- Lid geworden op: 27.02.2017 - 20:04
Hi Volvo Thom, zeker die laatste wagen van alphabet is erg mooi. Maar ik lees juist veel negatieve verhalen over de automaat in die modellen. Dat maakt mijn keuze wel moeilijk. Wat is jullie advies. Want het zijn wel schitterende wagens met erg veel opties.
Ik hoor graag wat jullie zouden doen
Ik hoor graag wat jullie zouden doen
- Rogier64
- 5th Gear member
- Berichten: 1214
- Lid geworden op: 10.04.2006 - 21:57
- Locatie: Achterhoek
Mijn T4 uit laat 2011 (model 2012) is een fantastische wagen. Met PowerShift automaat. Je hoort er inderdaad redelijk wat problemen mee maar ik moet zeggen dat het een heerlijke bak is. Ruim voldoende snel al kom je op de snelweg in Duitsland een klein beetje te kort. Maar dat ligt meer aan de motor dan aan de automaat-bak. Het is zeker niet behelpen hoor, je hebt ruim 180 pk. Voor de dagelijkse ritten in Nederland perfect. In modeljaar 2012 is Sensus als navigatie uitgekomen (vast scherm in het dashboard) die aanzienlijk beter is dan het oude RTI (scherm die uit het dashboard komt). Bovendien is Sensus met de laatste software ook zelf gratis te updaten met nieuwe kaarten. Ik zou de eventuele meerprijs er wel voor over hebben, maar ja......er is zoveel moois te koop. Kijk vooral eens naar de T4 Limited Editions van eind 2011/begin 2012. Deze zijn erg rijk uitgerust.
2020 Volvo V60 T4 Inscription Polestar Engineered Alderbastend compleet
V40 T3 Dynamic Edition Geartronic IntelliSafe Pro MY2019
V70LE T4 PowerShift, MY2012, Family Line, Driver Support Line
V70 2.0D, MY2009 Prof. Tunex
V70 T5 aut, MY2001 Full Options
V70 2.5 Europa, MY1998
V40 T3 Dynamic Edition Geartronic IntelliSafe Pro MY2019
V70LE T4 PowerShift, MY2012, Family Line, Driver Support Line
V70 2.0D, MY2009 Prof. Tunex
V70 T5 aut, MY2001 Full Options
V70 2.5 Europa, MY1998
-
- 1st Gear member
- Berichten: 14
- Lid geworden op: 27.02.2017 - 20:04
Bedankt voor jullie hulp. Al wordt het er niet makkelijker op 
Als er mensen zijn die nog meer tips kunnen geven over de T4 en pokershift motoren dan houd ik me aanbevolen. Ik lees erg negatieve verhalen maar hoor ook de positieve verhalen zoals Rogier64 beschrijft.

Als er mensen zijn die nog meer tips kunnen geven over de T4 en pokershift motoren dan houd ik me aanbevolen. Ik lees erg negatieve verhalen maar hoor ook de positieve verhalen zoals Rogier64 beschrijft.
-
- 1st Gear member
- Berichten: 19
- Lid geworden op: 12.07.2007 - 19:38
- Locatie: Den Bosch
Ik had dezelfde situatie, ook van lease naar prive gegaan en wilde een V70 benzine MY2008.
Heb wat rondgebeld om te informeren naar de powershift automaten. Iedereen die ik sprak (Volvo service, gs powerflush) gaf aan dat de ze soms het heel lang goed doen 200.000+ maar ook opeens uit kunnen vallen met bekende problemen. Zie ook een recent topic op volvov70forum. Uiteraard kan dit met elke versnellingsbak gebeuren maar kreeg hierdoor wel het idee dat de Geartronic wat betrouwbaarder is. Mede ook omdat alle sterkere motoren ook een Geartronic automaat hebben en Volvo vanaf 2014? weer helemaal is overgestapt naar de Geartronic automaten. Maar wellicht komt dat door de breuk met Ford. Heb mede door die redenen nu een 2009 2.5t gekocht met 231pk. Het enige wat ik jammer vind is de verouderde navigatie. Rest van de auto is top.
Heb wat rondgebeld om te informeren naar de powershift automaten. Iedereen die ik sprak (Volvo service, gs powerflush) gaf aan dat de ze soms het heel lang goed doen 200.000+ maar ook opeens uit kunnen vallen met bekende problemen. Zie ook een recent topic op volvov70forum. Uiteraard kan dit met elke versnellingsbak gebeuren maar kreeg hierdoor wel het idee dat de Geartronic wat betrouwbaarder is. Mede ook omdat alle sterkere motoren ook een Geartronic automaat hebben en Volvo vanaf 2014? weer helemaal is overgestapt naar de Geartronic automaten. Maar wellicht komt dat door de breuk met Ford. Heb mede door die redenen nu een 2009 2.5t gekocht met 231pk. Het enige wat ik jammer vind is de verouderde navigatie. Rest van de auto is top.
V50 2.0D 2007 Edition II
V70 2.5T 2009 GT Blue Momentum
V70 2.5T 2009 GT Blue Momentum
-
- 4th Gear member
- Berichten: 721
- Lid geworden op: 28.09.2015 - 00:48
Grappig, dacht dat de vrouwtjes meer van de automaten zijn als ze een keuze mochten maken.robert480 schreef: Ik heb al die keuzes over de automaat niet te hoeven maken trouwens, vrouwlief wilde persé een V70 met handbak.![]()
XC70 2.5T 11-2003
V50 1.8 2005
V50 1.8 2005
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 207
- Lid geworden op: 20.03.2012 - 20:53
- Locatie: Nijmegen
Daar verbaas ik me over, ik rij altijd diesel, maar met voorheen 163pk kan ik in Dld best met de grote jongens mee als dat moet...Ruim voldoende snel al kom je op de snelweg in Duitsland een klein beetje te kort. Maar dat ligt meer aan de motor dan aan de automaat-bak.
Mijn vrouw wil ook alleen maar schakel; voordeel> ze neemt mijn auto nooit mee !Grappig, dacht dat de vrouwtjes meer van de automaten zijn als ze een keuze mochten maken.
laat ze lekker in d'r bmw gaan rijden zonder dak
XC60 T8 AWD Inscriprion + winterline + panorama - denim blue MY2020
Volvo 240 GL knalrood 1989
XC40 T4 AWD momentum - Bus.Pack pro + winterline + panorama - osmium grey/ wit dak MY2019
Saab 99 GL 5-speed rood 2 drs.
V70 Dynamic line D3 5 cyl. + winterline - crystal white pearl MY2016 - Volvotune 185pk
S60 R-design D4 - Bus.Pack Pro + winter & security line + Driver support line Black sapphire MY2013
Volvo 240 GL knalrood 1989
XC40 T4 AWD momentum - Bus.Pack pro + winterline + panorama - osmium grey/ wit dak MY2019
Saab 99 GL 5-speed rood 2 drs.
V70 Dynamic line D3 5 cyl. + winterline - crystal white pearl MY2016 - Volvotune 185pk
S60 R-design D4 - Bus.Pack Pro + winter & security line + Driver support line Black sapphire MY2013
-
- 1st Gear member
- Berichten: 14
- Lid geworden op: 27.02.2017 - 20:04
Allemaal bedankt voor de reacties, ik heb nu een V70 model 2008 op het oog met een 2.5t blok. Ik denk dat ik dit weekend een proefrit ga maken. Het lijkt prima te passen in mijn budget dus hopelijk is het in de praktijk ook een mooie wagen en kom ik tot een mooie deal. Ik zal het laten weten!
- PGV90
- 6th Gear member
- Berichten: 3175
- Lid geworden op: 18.03.2012 - 12:29
- Locatie: Zuid Holland - groene hart
Ik heb ruim 140.000 km met een T4 Limited Edition uit 2012 gereden;
die T4 is meer dan voldoende voor die auto, ook zwaar beladen en met ski box kom je prima mee in Duitsland en zonder moeite Alpen passen over. 180 pk en ruim voldoende koppel.
Best zuinig, alles bij elkaar 7.7 L/100 km, oftewel 1 op 13, en rij altijd behoorlijk door.
Ik had een handgeschakelde, hoor wel iets over de Powershift, maar dacht dat dat meer in de V60 was in combinatie met T3.
Zoals hierboven, de Limited Editions waren populair, door verlaagde prijs en zeer complete uitrusting, dus ipv een Passat kon je toen een V70 leasen. Veel van die auto's worden nu ex-lease aangeboden
Uitrusting is met leer, xenon, Sensus met navigatie, park distance (achter) electrische achterklep, etc.
Succes met de zoektocht!
die T4 is meer dan voldoende voor die auto, ook zwaar beladen en met ski box kom je prima mee in Duitsland en zonder moeite Alpen passen over. 180 pk en ruim voldoende koppel.
Best zuinig, alles bij elkaar 7.7 L/100 km, oftewel 1 op 13, en rij altijd behoorlijk door.
Ik had een handgeschakelde, hoor wel iets over de Powershift, maar dacht dat dat meer in de V60 was in combinatie met T3.
Zoals hierboven, de Limited Editions waren populair, door verlaagde prijs en zeer complete uitrusting, dus ipv een Passat kon je toen een V70 leasen. Veel van die auto's worden nu ex-lease aangeboden
Uitrusting is met leer, xenon, Sensus met navigatie, park distance (achter) electrische achterklep, etc.
Succes met de zoektocht!
Laatst gewijzigd door PGV90 op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Van XC70 naar V90 CC
V90 Cross Country AWD T5 Pro Polestar 2018 - Crystal White Pearl + zwart Nappa leer en een hele lijst extra's
XC70 T5 GT8 Polar+ my 2016 - Inscription Electric Silver + Chesnut leer
V70 T4 Limited Edition Saville Grey - 2012
V90 Cross Country AWD T5 Pro Polestar 2018 - Crystal White Pearl + zwart Nappa leer en een hele lijst extra's
XC70 T5 GT8 Polar+ my 2016 - Inscription Electric Silver + Chesnut leer
V70 T4 Limited Edition Saville Grey - 2012
-
- 1st Gear member
- Berichten: 14
- Lid geworden op: 27.02.2017 - 20:04
De zoektocht is ten einde. Vandaag heb ik een mooie V70 2.5T met geartronic Summum gekocht. Behoorlijk goed in de opties met alle wensen die ik zo ongeveer had. Van trekhaak tot stoelventilatie.
Nu nog even geduld want over ander halve week kan ik hem ophalen.
Dank voor jullie hulp tijdens mijn zoektocht!
Nu kan ik me gaan verdiepen in tuning, automaat spoelen, inbouwen van een achteruitrijcamera etc.
Kortom ik kan weer Volvo rijden!
Menno
Nu nog even geduld want over ander halve week kan ik hem ophalen.
Dank voor jullie hulp tijdens mijn zoektocht!
Nu kan ik me gaan verdiepen in tuning, automaat spoelen, inbouwen van een achteruitrijcamera etc.
Kortom ik kan weer Volvo rijden!
Menno
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 365
- Lid geworden op: 07.04.2008 - 15:05
Gefeliciteerd, dat is nog een echte Volvo. Tuning heeft hij niet nodig, automaat flushen heb ik goede ervaringen mee. En vooral zuinig op zijn, wordt een klassieker met die 5-cilinder. En niets ten nadele van een T4, maar hiermee kan je in Duitsland tenminste echt mee.
- Carfreak
- 7th Gear member
- Berichten: 5224
- Lid geworden op: 03.11.2007 - 17:26
- Locatie: Twente
Gefeliciteerd met de aankoop. Lekker chippen die vijfcylinder. Wordt je geartronic een stuk rustiger van kan ik je vertellen. Veel minder terugschakelen wanneer je eens versnelt. Volvotune is het adres. (235pk/375nm)
Volvo V70 2.4/ 140pk Black Sapphire Edition MY04
Volvo S80 2.5t Summum GT6 MY08 Volvotune
Mercedes C180 Estate Avantgarde 7tronic MY15
Volvo S80 2.5t Summum GT6 MY08 Volvotune
Mercedes C180 Estate Avantgarde 7tronic MY15
-
- 1st Gear member
- Berichten: 14
- Lid geworden op: 27.02.2017 - 20:04
Bedankt voor jullie reacties, ik ga eerst eens een lekker stuk rijden en de wagen een keer bij Volvoservice in Elst laten beoordelen. Volgens mij is het een echte summum maar ik ga het controleren zodra ik de auto heb. Mijn eerste actie is me te verdiepen in het plaatsen van een achteruitrijcamera.
Nog een paar nichtjes wachten...
Nog een paar nichtjes wachten...