een volle tank is geen volle tank.

Plaats reactie
fredcoin
Starter

Sinds gisteren de blije eigenaar van Volvo XC90 automaat diesel.Model 2006. Bij het tanken slaat de pomp van het tankstation al af als de tank nog maar half vol is (te zien op het dasboard). De diesel liep uit de vulpijp, maar dat kan ook een onhandigheid zijn van de pompbediende. De volgende dag nog een keer geprobeerd, toen ging er 13 liter extra bij, terwijl er verder niet met de auto was gereden. Maar ook nu geeft de brandstofmeter op het dashboard aan dat de tank nog niet vol is.
Heeft er iemand een idee??
Alvast bedankt
ufovolvo
4th Gear member
Contacteer:

Ik heb als V70 rijder geen idee, maar ik wil je wel WELKOM heten op dit forum!! Zou je je ook nog even willen voorstellen in het betreffende topic?
V70 T4 Inscription Geartronic my2016
V70 2.4D Momentum Geartronic my2010
S80 D5 aut Kinetic my2005
1-wiel
4th Gear member

Tankinhouddmeter opnieuw calibreren met Vida.
V70-d5-2007-6 bak- alle Standkachel start en stop opties......Xc90 remmen rondom… Billstein B6 schokbrekers met Eibach veren …VDD-X3 dongle....S60 koplampsproeiers…Oem Subwoofer....BT Phm module volvocesky. .......ABL-Xenon-koplamp retrofit werkend als af-fabriek...Blis retrofit en nog veel meer...
Odin
2nd Gear member

1-wiel schreef: Tankinhouddmeter opnieuw calibreren met Vida.
Lijkt me niet, aangezien een dag later zonder te rijden er 13l bij kan.
Wat ik met de Jag wel eens heb, is voortijdig afslaan door tegendruk terwijl de tank nog niet vol is.
Vulpistool sluit de opening hermetisch af, om dat te voorkomen kun je het vulpistool niet recht maar iets onder een hoek plaatsen (normaal is recht naar beneden 6uur positie, probeer eens 7 of 8 uur positie). Goede kans dat dan de druk wel weg kan en je wel vol kunt tanken.
Nissan 100NX 1.6l ´91 // Peugot 206 1.4l QS // Mazda 626 2.0l ´02 // Jaguar S-Type 3.0l V6 ´02 // Skoda Superb 2.8l 30V V6 ´04 // Volvo XC90 D5 Summum 2.4l ´04
Battlecruiser
8th Gear member

Inderdaad, dat is het.
Dit gebeurt eigenlijk zelden met een sedan, maar juist vaak met een station, omdat de vulpijp dan een scherpere hoek naar beneden maakt. En dan gebeurt precies wat Odin hierboven beschrijft. Dus liever zelf tanken als je dit weet, dan kan je even wachten tot het schuim weg is en opnieuw langzaam bijtanken totdat de tank echt vol is.
Volvo Rules the Road
disclaimer: deze opmerking moet niet worden geplaatst in een betweterige "ik weet alles beter" context, noch gezien worden als een uiting van dominantie of andere vormen van empathische disabiliteit. Ze getuigt enkel van mijn visie op de situatie.
Plaats reactie

Terug naar “XC90 Classic t/m MY 2014”