Pagina 1 van 1
een volle tank is geen volle tank.
Geplaatst: 22.04.2017 - 17:47
door fredcoin
Sinds gisteren de blije eigenaar van Volvo XC90 automaat diesel.Model 2006. Bij het tanken slaat de pomp van het tankstation al af als de tank nog maar half vol is (te zien op het dasboard). De diesel liep uit de vulpijp, maar dat kan ook een onhandigheid zijn van de pompbediende. De volgende dag nog een keer geprobeerd, toen ging er 13 liter extra bij, terwijl er verder niet met de auto was gereden. Maar ook nu geeft de brandstofmeter op het dashboard aan dat de tank nog niet vol is.
Heeft er iemand een idee??
Alvast bedankt
Re: een volle tank is geen volle tank.
Geplaatst: 22.04.2017 - 21:44
door ufovolvo
Ik heb als V70 rijder geen idee, maar ik wil je wel WELKOM heten op dit forum!! Zou je je ook nog even willen voorstellen in het betreffende topic?
Re: een volle tank is geen volle tank.
Geplaatst: 24.04.2017 - 07:28
door 1-wiel
Tankinhouddmeter opnieuw calibreren met Vida.
Re: een volle tank is geen volle tank.
Geplaatst: 24.04.2017 - 09:44
door Odin
1-wiel schreef:
Tankinhouddmeter opnieuw calibreren met Vida.
Lijkt me niet, aangezien een dag later zonder te rijden er 13l bij kan.
Wat ik met de Jag wel eens heb, is voortijdig afslaan door tegendruk terwijl de tank nog niet vol is.
Vulpistool sluit de opening hermetisch af, om dat te voorkomen kun je het vulpistool niet recht maar iets onder een hoek plaatsen (normaal is recht naar beneden 6uur positie, probeer eens 7 of 8 uur positie). Goede kans dat dan de druk wel weg kan en je wel vol kunt tanken.
Re: een volle tank is geen volle tank.
Geplaatst: 25.04.2017 - 09:46
door Battlecruiser
Inderdaad, dat is het.
Dit gebeurt eigenlijk zelden met een sedan, maar juist vaak met een station, omdat de vulpijp dan een scherpere hoek naar beneden maakt. En dan gebeurt precies wat Odin hierboven beschrijft. Dus liever zelf tanken als je dit weet, dan kan je even wachten tot het schuim weg is en opnieuw langzaam bijtanken totdat de tank echt vol is.