Mijn spiegels zijn ineens niet meer af te stellen. Vanuit de geheugenposities niet als via het knopje. De spiegel selectie lampjes gaan ook niet branden.
In/uitklappen elektrisch werkt nog wel.
Ik heb onlangs 2 spiegel gerelateerde dingen gedaan:
- CFE geïnstalleerd die de spiegels aanstuurt. Maar als ik de CFE verwijder werkt het nog steeds niet
- Spiegelglas bijrijderskant er uit gehad, geen bedrading los.
Iemand een idee? De CFE kan toch geen computer storing achterlaten als je module hebt verwijderd?
Spiegels niet meer af te stellen
-
- 4th Gear member
Ik dacht dus eerst aan een zekering, maar omdat ze nog wel in/uiklappen dacht ik dat zal het wel niet zien. Nu lees ik op wat buitenlandse fora dat dit proleem mogelijk op lost door een paar zekeringen te verwijderen en weer terug te stoppen.
5 en 6 straks even proberen als de auto terug is:
http://www.volvohowto.com/volvo-v70xc70 ... d-amperage
5 en 6 straks even proberen als de auto terug is:
http://www.volvohowto.com/volvo-v70xc70 ... d-amperage
XC70 2.5T 11-2003
V50 1.8 2005
V50 1.8 2005
- haasje
- 4th Gear member
ik heb dit probleem ook al een aantal keer gehad, zekering van het spiegel/raam bedien paneel eruit en er weer in is de makkelijkste optie om het weer werkend te krijgen. Of het veroorzaakt wordt door de cfe durf ik niet te zeggen, ik heb er ook 1 in zitten.
volvo 460 1.8i '96
volvo 850 2.5 20v '95
volvo S70 2.5 10v '97
Volvo S80 2.4 170pk '00
volvo 850 2.5 20v '95
volvo S70 2.5 10v '97
Volvo S80 2.4 170pk '00
- Jers3n
- 5th Gear member
Kan m.i. weldegelijk door CFE komen, heb ik nl ook gehad, en ik heb het 1 op 1 gelinkt aan de CFE. Als ik het goed herinner wel enkel icm het automatisch vertellen van de buitenspiegels voor achteruitrijden door CFE. Die functie heb ik mede daarom dan ook uit staan, maar vooral ook omdat het m.i. weinig toevoegd. (Zeker bij twee regelmatige bestuurders, voor welke persoon is de achteruit verstelling nou ingesteld?)
De CFE kan in principe geen storing achterlaten, maar wellicht wel een verstoring totdat het gehele computer geheugen is gereset. Dus na voldoende lang van contact af, bij mij werkte alles vrij snel weer zoals het hoort en ook nu werkt alles nog volkomen normaal, zowel met als zonder CFE (maar dus wel zonder de automatische spiegelverstelling voor achteruitrijden.)
Hier een linkje naar CFE topic en betreffende post
De CFE kan in principe geen storing achterlaten, maar wellicht wel een verstoring totdat het gehele computer geheugen is gereset. Dus na voldoende lang van contact af, bij mij werkte alles vrij snel weer zoals het hoort en ook nu werkt alles nog volkomen normaal, zowel met als zonder CFE (maar dus wel zonder de automatische spiegelverstelling voor achteruitrijden.)
Hier een linkje naar CFE topic en betreffende post
V90 Cross Country B5 PRO MY21 Denim Blue Metalic
V70 T5 GT8 Nordic+, Polestar, Luxery Line, Family Line, MY15 Electric Silver Metallic
XC70 D5 H6 Summum, Season Line, Design Sport Line 2007 Electric Silver Metallic
V40 1.9D SPORTS EDITION 2003 virtual blue
V70 T5 GT8 Nordic+, Polestar, Luxery Line, Family Line, MY15 Electric Silver Metallic
XC70 D5 H6 Summum, Season Line, Design Sport Line 2007 Electric Silver Metallic
V40 1.9D SPORTS EDITION 2003 virtual blue
-
- 4th Gear member
Dank, het probleem is opgelost maar ik heb nu helaas een airbag waarschuwing. Zekering 5 en 6 waren bij mij andere componenten. Ik heb 32, central electronic module, courtesy light verwijderd. Vervolgens auto gestart en 'm met draaiende motor terug gestoken. Toen sprong de foutmelding aan en die gaat niet meer uit. Las al dat ik nu naar de dealer moet of iemand die zo'n diagnose apparaat heeft 
Ik had dat op een forum gelezen, er stond verwijderen, ignition on, insteken. Maar is ignition dan soms stand 2?
Heeft 1 van jullie overigens ook met een CFE gehad, dat cruise control lampje brand, maar de CC het niet doet? Dat heb ik. Dus in CFE zet ik auto cruise uit dan werkt de CC weer

Ik had dat op een forum gelezen, er stond verwijderen, ignition on, insteken. Maar is ignition dan soms stand 2?
Heeft 1 van jullie overigens ook met een CFE gehad, dat cruise control lampje brand, maar de CC het niet doet? Dat heb ik. Dus in CFE zet ik auto cruise uit dan werkt de CC weer
XC70 2.5T 11-2003
V50 1.8 2005
V50 1.8 2005
-
- 4th Gear member
Dank maar iets te ver weg. Ik heb een dice besteld uit china, dus dat zal wel een maand duren. Een universele garage waar ik kleine beurt en apk ga doen, zou zoiets misschien ook wel even kunnen resetten lijkt me?
XC70 2.5T 11-2003
V50 1.8 2005
V50 1.8 2005
- Doeke Dobma
- 5th Gear member
Dat lijkt me ook wel. Maar 'door het land' zitten vele Vida/Dice gebruikers, dus je kunt vast wel bij iemand in de buurt terecht. Als je in de buurt van Leeuwarden woont wil ik hem wel even voor je resetten hoor 

Laatst gewijzigd door Doeke Dobma op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Volvo V70 T5 MY05 Fullutrustad
-
- 4th Gear member
Dit probleem is weer terug. Vanochtend zekerin 32 in/uit gehaald maar met het verschil dat de motor nu niet draaide bij terugstoppen. En volgens mij was de CFE nog aangesloten. Probleem loste zich deze keer ook niet op. Nieuw poging later.
Ga de spiegel automatisch omlaag in achteruitrijden dan maar uitzetten. DIe CFE fuctie lijkt voor problemen te blijven zorgen. Het spiegeljoystickje blijft overigens wel werken voor de CFE fucties in display te selecteren.
Ik heb inmiddels de DICE binnen
Helaas kreeg ik nog wat foutmeldingen in het programma, kon geen diagnose draaien. Mot ik nog induiken. Wil wel dat die goed werkt, voordat ik weer met zekeringen ga klooien en airbag waarschuwing weer verschijnt.
Ga de spiegel automatisch omlaag in achteruitrijden dan maar uitzetten. DIe CFE fuctie lijkt voor problemen te blijven zorgen. Het spiegeljoystickje blijft overigens wel werken voor de CFE fucties in display te selecteren.
Ik heb inmiddels de DICE binnen

Laatst gewijzigd door Sander02 op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
XC70 2.5T 11-2003
V50 1.8 2005
V50 1.8 2005
- VolvoTech
- 7th Gear member
- Contacteer:
Probleem is denk ik dat de auto de knoppen nog niet vrij heeft gegeven aan de gebruiker.
Doe eens : raam knop omlaag en weer up (links voor) of 1 (!) druk op de spiegel inklap knop.
Denk dat de spiegel selectie knop dan weer werkt.
Anders even bugreportje aanmaken in de support omgeving dan kijken we even mee.
Doe eens : raam knop omlaag en weer up (links voor) of 1 (!) druk op de spiegel inklap knop.
Denk dat de spiegel selectie knop dan weer werkt.
Anders even bugreportje aanmaken in de support omgeving dan kijken we even mee.
Creating Solutions for Volvo's!
www.volvotech.eu
www.facebook.com/volvotech
Commerciele/Technische vragen uiteluitend naar [mail=info@volvotech.eu]info@volvotech.eu[/mail] aub!
Prive zaken mogen natuurlijk per PM.
www.volvotech.eu
Commerciele/Technische vragen uiteluitend naar [mail=info@volvotech.eu]info@volvotech.eu[/mail] aub!
-
- 4th Gear member
Jammer, dat had fijn geweest als het zo opgelost zou zijn. Ik heb raam omhoog/omlaag gedaan. Moet dat gelijk achter elkaar? heb wel wat variaties geprobeerd. Raam helemaal omlaag en dan weer omhoog. Spiegel inklap knop lost het ook niet op.
Ik las nog ergens een methode om de UEM te resetten zonder zekering te verwijderen. Dat ga ik nog proberen.
- Close all of the doors and bonnet.
- Key in position II engine not running.
- Hold both the driver window and passenger window switches in the driver door panel in the closed or up position for 5 to 8 seconds after the windows are closed.
- Release buttons.
- Remove the ignition key.
- Operated the remote twice. lock/unlock lock/unlock.
Ik las nog ergens een methode om de UEM te resetten zonder zekering te verwijderen. Dat ga ik nog proberen.
- Close all of the doors and bonnet.
- Key in position II engine not running.
- Hold both the driver window and passenger window switches in the driver door panel in the closed or up position for 5 to 8 seconds after the windows are closed.
- Release buttons.
- Remove the ignition key.
- Operated the remote twice. lock/unlock lock/unlock.
XC70 2.5T 11-2003
V50 1.8 2005
V50 1.8 2005
- VolvoTech
- 7th Gear member
- Contacteer:
Voor het niet meer kunnen aankiezen van je Spiegel-selectie-knopje:
Advies is om 9.64 (Beta) te installeren in dit geval. Daar zit een fix in.
Trouwens; je stoelgeheugen posities (en daarmee ook de Spiegel geheugens) doen het ook niet?
Dat lijkt geen CFE issue... (werkt op een geheel andere manier namelijk).
Advies is om 9.64 (Beta) te installeren in dit geval. Daar zit een fix in.
Trouwens; je stoelgeheugen posities (en daarmee ook de Spiegel geheugens) doen het ook niet?
Dat lijkt geen CFE issue... (werkt op een geheel andere manier namelijk).
Creating Solutions for Volvo's!
www.volvotech.eu
www.volvotech.eu
-
- 4th Gear member
Aha super, ga ik doen en laat uiteraard weten als het weer optreed. Ik zal ook die cruise control auto aan nog een keer testen.
Het is overigens vanochtend gelukt het op te lossen met die UEM reset zoals in m'n vorige bericht beschreven.
Was de CFE canuit de auto weer te activeren als je een DICE gebruikt hebt, of altijd weer via de usb en CFE software?
Het is overigens vanochtend gelukt het op te lossen met die UEM reset zoals in m'n vorige bericht beschreven.
Was de CFE canuit de auto weer te activeren als je een DICE gebruikt hebt, of altijd weer via de usb en CFE software?
XC70 2.5T 11-2003
V50 1.8 2005
V50 1.8 2005